کد خبر: ۲۷۱۳۰۰
زمان انتشار: ۲۱:۵۱     ۲۷ آبان ۱۳۹۳
وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه طرح جامع حمل ونقل پس از سالها نهایی شده است، اظهار کرد: بر اساس این طرح 10 کریدور توسعه در ایران تعریف شده است که مناطق مختلف کشور را از شمال و جنوب و شرق و غرب به یکدیگر متصل می کند و هزینه اجرای این محورها 60 هزار میلیارد تومان است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛  عباس آخوندی با اشاره به اینکه طرح جامع حمل ونقل در ماه گذشته نهایی شده است، اعلام کرد: 10 کریدور توسعه تعریف شده بر اساس طرح جامع حمل ونقل مناطق مختلف کشور را به یکدیگر متصل می کند که با احتساب کریدورهای درجه دوم و سوم در طرح جامع حمل ونقل در مجموع نیاز به 100 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر 95 درصد جا‌به‌جایی‌ها در کشور از طریق جاده‌ها صورت می‌گیرد و ارزش جاده‌های کشور حدود 200 هزار میلیارد تومان است که شامل 35 هزار کیلومتر راه‌های شریانی، 46 هزار کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی و 100 هزار کیلومتر راه روستایی می‌شود.

وی افزود: این ثروت بزرگی است که در اختیار ملت ایران قرار دارد و این میزان سرمایه ارزش آن را دارد که در نحوه بهره‌برداری، افزایش کارایی و حفاظت از این سرمایه بیندیشیم.
آخوندی گفت: آمارهای ترافیک که توسط دوربین‌های تردد شمار صورت می گیرد نشان می‌دهد که هیچ محوری در کشور میزان تردد منفی ندارد و تعداد خودرو و وسایل نقلیه موتوری رشد سریعی دارد و توسعه شبکه حمل و نقل هم در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: یک درصد افزایش کارایی در حمل و نقل جاده‌ای می تواند اثرات بزرگی را در کشور داشته باشد و اگر عمر مفید جاد‌ه‌ها و روکش آنها یکسال افزایش یابد از حجم بزرگ سرمایه استفاده بهتری می‌شود.

نقشه علمی برای افزایش استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه قیر و آسفالت

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از همه دست‌اندرکاران مدد می طلبیم، یادآور شد: از مرکز تحقیقات وزارتخانه می‌خواهم نقشه علمی برای افزایش استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه قیر و آسفالت تدوین شود.

آخوندی ابراز داشت: در سال‌های گذشته قیمت قیر 30 برابر کمتر از قیمت فعلی بوده است و الان تقریبا با قیمت جهانی برابر شده است که رویه های بتنی می تواند موجب رقابت با قیر شود و این رقابت موجب افزایش عمر مفید و کیفیت جاده‌ها می‌شود و در این زمینه نیاز به بازنگری در رویه‌ها و دسترسی به تکنولوژی داریم.

آخوندی با اشاره به آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای ثبت اختراعات و ورود تکنولوژی های جدید در رویه راه‌ها گفت: مراکز آموزش مهارتها به دانشگاههایی با کیفیت نازل تبدیل شده‌اند که تنها مدرک تولید می‌کنند و مرکز آموزش عالی راه که بعدها به مرکز شهید تفویضی تغییر نام داد بخش عمده‌ای از کادر فنی حوزه راه را در صد سال اخیر را آموزش داده است و ما نیاز داریم که مهارت‌ها آموزش داده شود.



10 میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر آزادراه


وی با تاکید بر بحث کنترل کیفیت در حوزه قیر و آسفالت تصریح کرد: نظام تضمین کیفیت و کنترل کیفیت در نظام فنی و اجرایی باید وارد شود. زیرا که برای ساخت یک کیلومتر آزادراه در جای معمولی 10 میلیارد تومان است و برای اجرای 150 کیلومتر آزادراه به 1500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.
وزیر راه و شهرسازی در پایان سخنانش تاکید کرد: در حوزه راه از نگاه بهره‌بردار باید حوزه‌ راه‌های شهری و برون شهری و راه روستایی و فرعی و انواع دیگر را پیوسته ببینیم.
وزیر راه و شهرسازی نمایشگاه ششمین همایش قیر و آسفالت ایران را نیز افتتاح کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها