کد خبر: ۲۷۱۳۵۰
زمان انتشار: ۲۳:۴۸     ۲۷ آبان ۱۳۹۳
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مسئولان برای اینکه اقتصاد را به اقتصادی آزاد تبدیل کنند، بیشتر حمایت از بخش صنعت را مورد توجه قرار می‌دهند، در حالی که یکی از راه‌های حفظ و نجات اقتصاد کشور، توجه به کشاورزی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سازمان بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده مردم تبریز در مورد علت کم توجهی به جایگاه کشاورزی در ایران گفت: کشاورزی و جایگاه آن بحثی است که حضرت امام (رحمت الله علیه)و مقام معظم رهبری به آن تأکید ویژه ای داشتند.

وی افزود: باتوجه به اینکه اقتصاد کشور بر پایه کشاورزی بنا شده است، از این رو باید مسئولان این امر نسبت به کشاورزی و نقش آن در اقتصاد کشور توجه و حمایت ویژه ای داشته باشند، تا بتوانیم بخش کشاورزی در ایران را احیا کنیم.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه، نکته حائز اهمیت دیگر در این زمینه موضوع «معیشت و اقتصاد روستاها» است، افزود: در دهه اول انقلاب اسلامی تا پایان دهه 60 عمدتا روستاها تأمین کننده بسیاری از محصولات کشاورزی بودند و شهرها عملا نیازمندی خود را از روستاها تأمین می‌کردند، اما به تدریج این چرخه تغییر کرد و  تعداد جمعیت شهرنشین بیشتر از روستاها شد و بار این مشکلات بر دوش روستائیان افتاد.

وی «عدم حمایت» از روستائیان را از دیگر معضلات بخش کشاورزی برشمرد  و اظهار داشت:  متأسفانه در بخش کشاورزی یکسری مشکلات مطرح است که کارشناسان و مسئولان این امر هنوز متوجه اهمیت آن نیستند از این رو در صورت ادامه این روند باید فاتحه کشاورزی را خواند.

وی تصریح کرد: مسئولان بیشتر بر این امر تمایل دارند؛ که  باید به سمت بخش صنعت رفت و تأکید بر این موضوع دارند که برای اینکه اقتصاد را وابسته به اقتصاد آزاد کنیم باید «حمایت از بخش صنعت» صورت گیرد، اما حقیت امر این است یکی از راه های حفظ و نجات اقتصاد کشور، توجه به بخش کشاورزی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به 3 موضوع حائز اهمیتی که باید در این بخش حل شود اشاره کرد و گفت: بحث مدیریت آب، مکانیزاسیون کردن کشاورزی، تغییر روش سنتی به بخش مدرن و یکپارچه است که باید این موضوعات در بخش کشاورزی حل شود.

وی افزود: در این راستا باید از مردم کمک گرفت زیرا نقش مردم در تعیین سرنوشت تأثیر به سزایی دارد و از طرفی مطالبات مردم، نخبگان، دانشگاهیان وکسانی  که در این بخش دیدگاه مثبت و تجربه کافی را دارند همچنین نقش فعال کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همگی باید با حرکت جامعه و منطقی این موضوع را جانبداری کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها