کد خبر: ۲۷۲۰۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۳۰ آبان ۱۳۹۳
نخست‌وزیر ژاپن در اقدامی پارلمان کشور خود را منحل کرد تا زمینه برای برگزاری انتخابات زودهنگام هموار شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن پارلمان کشور خود را منحل کرد تا راه را برای برگزاری انتخابات زودهنگام هموار کند.

شبکه «بی بی سی» در اینباره گزارش کرد که آبه برنامه افزایش مالیات را به تأخیر انداخته است و به دنبال اجرای اصلاحات اقتصادی می‌باشد.

با اینحال، نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که تعداد طرفداران نخست‌وزیر ژاپن رو به کاهش است. با منحل شدن پارلمان ژاپن، کمتر از یک ماه دیگر انتخابات جدید پارلمانی می‌بایست برگزار شود.

بر اساس این گزارش، احتمال می‌رود که آبه و حزب لیبرال دموکرات ژاپن علیرغم کم بودن محبوبیت آنها، در این انتخابات پیروز شوند.

دو سال پیش هنگامی که شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن شد، برنامه اصلاح اقتصادی را آغاز کرد که به «اقتصاد آبه» معروف شد که البته با وجود آنکه تولید ناخالص ملی ژاپن در ابتدا افزایش یافت اما اقتصاد این کشور رو به رکود رفت و ژاپن عملاً دچار رکود شد به طوریکه مالیات فروش در ماه آوریل سال جاری میلادی از پنج درصد به هشت درصد افزایش یافت و همین امر به تشدید رکود ژاپن منجر شد.

پیش‌بینی می‌شد که این افزایش مالیات، صرف کاهش بدهی عمومی کشور ژاپن که کشوری توسعه‌یافته است، شود اما موجب شد که مصرف‌کنندگان ژاپنی از خرید واهمه پیدا کنند.

طبق گزارش بی بی سی، قرار بود مالیات یک بار دیگر در اکتبر سال 2015 افزایش پیدا کند و به 10 درصد برسد اما هم‌اکنون این افزایش مالیات دست کم برای 18 ماه به تعویق افتاده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها