کد خبر: ۲۷۲۲۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۲۹ آبان ۱۳۹۰
به گزارش فارس، محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه طی نطقی میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: بر اساس قانون هر تشکل حقوقی و تشکیلاتی برای اعضای خود 2 وظیفه را در نظر می‌گیرد و تقریبا هم این دو وظیفه محدود به کشور ما یا کشور خاصی نیست و عموم سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی نیز در مورد اعضای خود این دو وظیفه را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه یکی از این وظایف وظایف نظارتی است، افزود: نظارت باید وجود داشته باشد تا فرد عضو در آن شرایطی را که پذیرفته ضوابط و مقرراتش را رعایت کند.

کوهکن ادامه داد: وظیفه دوم به این مسئله ارتباط دارد در صورتی که فرد مقررات را رعایت کرد از او حمایت شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: ما کاری به آقای آمانو نداریم که به عنوان یک پادو و حرف گوش کن آمریکا گزارش اخیر خود را ارائه کرد. بحث ما این است که اگر قرار است ما عضویت در یک مجمع بین المللی و جهانی داشته باشیم و سال‌های سال یا یک اراده غیر کارشناسی همچنان وقت ما را تشکلی که عضو آن هستیم بگیرد و هیچ اهرم و ساز و کار حمایتی برای عضو خود نداشته باشد اساسا اصل و فلسفه عضویت ما در آن تشکل زیر سؤال می‌رود.

کوهکن ادامه داد: البته این سخن من بدان معنا نیست که همین فردا ما از آژانس خارج شویم. اما از مسئولین دیپلماسی کشور می‌خواهیم که با طرح این موضوع توجه داشته باشیم.

نماینده مردم لنجان اظهار داشت: اگر قرار باشد که ما عضو یک مجموعه باشیم و دائم هم ایراداتی که به آنها القا می‌شود از ما سؤال کنند و هیچ گونه حمایتی هم از ما صورت نگیرد عضویت ما در آژانس به درد نمی‌خورد.

وی اضافه کرد: اگر کشوری عضو آژانس نبود و فعالیت‌های غیر اصولی هم انجام داد با او کاری ندارند و این در واقع تشویق کشورها است که اگر خواستند در یک مسیری گامی بردارند به آژانس نپیوندند.

این نماینده مجلس در بخشی از سخنان خود گفت: با اطلاعاتی که به ما رسیده بود فکر می‌کردیم که برای فعالیت اقتصادی بخش خصوصی یک روند کاملا عادی وجود دارد و فعالین اقتصادی صرفا باید طبق موازین قانونی جایگاه خود را تعیین کنند.

وی افزود: بر اساس اطلاعاتی که در دست هست نشان می‌دهد که صرفا توطئه‌ها و برنامه ریزی‌های آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به سمت و سوی تحریم اقتصادی نیست و در این مسیر هم اهدافی دنبال می‌شود.

کوهکن گفت: یک سرمایه گذار ایرانی در یک رقابت فشرده در یکی از کشورهای همسایه اجرای طرح بزرگی را برنده می‌شود و قرار بود که این فرد فعالیت خود را از اسفند سال گذشته شروع کند ولی ناگهان یک خبر غیر موثق دستگاه نظارتی استان محل زندگی آن فرد را حساس می‌کند که بررسی این خبر ماه‌ها به طول می‌انجامد و کار به جایی می‌رسد که آن سرمایه گذار در چارچوب ضوابط و مقررات کشور مقصد در حال از دست دادن آن پروژه عظیم است.

کوهکن خطاب به کارگزاران کشور ترکیه گفت: مواظب پوست موز و خربزه‌ای را که آمریکایی‌ها جلوی پای شما گذاشته‌اند باشید؛ شما کسانی بودید که حتی در 8 سال تجاوز رژیم بعث به ایران با هوشیاری می‌خواستید اقتصاد با تورم چند درصدی خودتان را نجات دهید. لذا باید حواس‌تان را جمع کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها