کد خبر: ۲۷۲۵۲۱
زمان انتشار: ۲۳:۳۲     ۰۱ آذر ۱۳۹۳
معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری سمنان از تدوین سند توسعه صنعت خودروسازی استان سمنان تا دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از دنیای خودرو ؛ معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری سمنان از تدوین سند توسعه صنعت خودروسازی استان سمنان تا دو ماه آینده خبر داد.

 مجتبی رضایی در بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه خودرو سازی اظهارکرد: استان سمنان پتانسیل تبدیل‌شدن به یکی از قطب‌های تولید خودرو در کشور را دارد.

رضایی با اشاره به وجود صنعت پیشرو قطعه‌سازی خودرو در این استان گفت: در این راستا و به منظور تعیین موقعیت استان سمنان در صنعت خودرو سازی، پیش‌نویس سند توسعه صنعت خودروسازی استان تا دو ماه آینده با مشارکت استانداری و سازمان صنعت معدن تجارت و بخش خصوصی تهیه و مسیر توسعه این صنعت مشخص می شود.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری سمنان با اعلام حمایت کامل مجموعه استانداری از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ظرفیت‌های بالای استان در بخش قطعه‌سازی اشاره و تصریح‌کرد: قطعه‌سازی اولویت توسعه صنعت در استان خواهد بود.

همچنین حسن سعدالدین فرماندار سمنان نیز در این بازدید از فراهم‌شدن بسترهای لازم در شهرک صنعتی سمنان برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خودروسازی خبر داد و افزود: با تعامل ایجاد شده در بین مدیران مرکز استان، بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران از تمام بسته‌های حمایتی اداری و سازمانی بهرمند خواهند شد.

فرماندار سمنان وجود نیروی کار متخصص و تحصیل کرده، فرهنگ بالای مردم و ضریب بالای امنیت سرمایه‌گذاری را از نقاط قوت سمنان در جذب سرمایه‌گذاران دانست و یادآور شد: نزدیکی به بازار بزرگ پایتخت و قرار داشتن سمنان در کریدور اصلی و اتصال شبکه ریلی شهرک صنعتی به شبکه خط ریلی سراسری از دیگر پتانسیل‌های مرکز استان در بخش جذب سرمایه‌گذاران است.

فعال شدن خط تولید کارخانه خودروسازی سمنان ظرف ۵ ماهه آتی

همچنین مهندس صداقت مدیرعامل کارخانه صنایع خودرو سازی فردای سمنان از نصب صد درصدی دستگاه‌های مورد نیاز خط تولید این کارخانه خبر داد و گفت: در این کارخانه ظرفیت تولید ۲۴ دستگاه خودرو در هر ساعت پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارخانه، آماده تست سرد و گرم است و ظرف پنج ماهه آتی خط تولید کارخانه فعال خواهد شد.

مدیرعامل کارخانه صنایع خودرو سازی سمنان از انعقاد قرارداد با یکی از کشورهای خارجی در خصوص تولید خودروی سواری خارجی خبر داد و گفت: در صورت قطعی‌شدن قرارد داد تولید خودرو در سمنان آغاز می‌شود.

 کارخانه صنایع خودرو سازی سمنان در زمینی به مساحت ۱۵۲ هکتار در شهرک صنعتی سمنان در آستانه آماده بهره‌برداری است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها