کد خبر: ۲۷۲۶۳۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۰۲ آذر ۱۳۹۳
همزمان با آغاز هفته بسيج، بسيجيان رسانه ملي با حضور در مراسم غبار روبي مزار شهداي گمنام مسجدبلال با آرمان‌هاي شهدا و امام راحل تجديد ميثاق كردند.
به گزارش پایگاه 598، در اين مراسم  سردار عليرضا افشار جانشين معاونت فرهنگي و امور دفاعي نيروهاي مسلح ضمن تعريف بسيج از ديدگاه امام ‌(ره) و مقام معظم رهبري، بسيج را حضور سازمان يافته و مقتدرانه ملت در صحنه دفاع از انقلاب دانست و افزود: بسيجي شدن يك تكليف شرعي است و اگر كسي بخواهد اين تكليف را انجام دهد بايد در صحنه حضوري تأثير‌گذار داشته باشد.

سردار افشار در ادامه با اشاره به آمار بسيجيان حاضر در صحنه و حضور مردمي آنها گفت: هيچ حكومت و كشور به اندازه جمهوري اسلامي ايران مردمي نيست و بديهي است نظامي كه با حضور مردم شكل گرفته است با همين حضور ادامه پيدا كند و البته اين حضور كاملا سازمان يافته و مقتدرانه است. وي با تأكيد براين دو ويژگي مهم افزود: مهم‌ترين خصوصيت بسيجي حضوري است كه انسجام، هماهنگي و آموزش را به همراه دارد و ما امروز اين نوع حضور را در بسيج سازمان صدا وسيما مشاهده مي‌كنيم. جانشين معاونت فرهنگي و امور دفاعي نيروهاي مسلح دامنه تأثيرگذاري بسيجيان را فراتر از مرزهاي ايران دانست و گفت: اقتدار در دفاع زماني ملموس است كه مي‌بينيم اين دفاع مقتدرانه تا مرزهاي لبنان و سوريه هم پيش رفته است ضمن اينكه اين اقتدار را مديون پشتوانه‌هاي سياسي و نگاه اجتماعي مي‌دانيم.

ايشان مهم‌ترين عامل در صحنه بودن را داشتن روحيه ايثار و شهادت طلبي و از خودگذشتگي دانست و افزود: آنچه مولفه قدرت را در هشت سال دفاع مقدس برخلاف انتظار جهان، تغيير داد، فرهنگ ايثار و شهادت طلبي بود كه دفاع را يك وظيفه شرعي و شهادت را يك ارزش والاي انساني معرفي كرد.

در ادامه اين مراسم بسيجيان صدا و سيما با حضور بر مزار شهداي گمنام مسجد بلال و برگزاري مراسم غبار روبي با آرمان‌هاي شهدا و امام راحل (ره) تجديد ميثاق كردند.

شايان ذكر است افتتاح نمايشگاه كتاب و محصولات فرهنگي و آغاز ثبت‌نام نيروهاي جديد بسيج صدا و سيما از طريق سيستم جامع مركز بسيج رسانه ملي از جمله بخش‌هاي مهم برنامه اولين روز هفته بسيج در سازمان صدا و سيما بود. اكران فيلم شيار 143، برگزاري سومين المپياد ورزشي بسيجيان صداو سيما با بازي نمادين فوتبال، تجمع بزرگ ميثاق با ولادت، آغاز به كار 450 حلقه صالحين بسيج صداو سيما و برگزاري دومين همايش بزرگ گردان‌هاي سايبري صداو سيما از جمله برنامه‌هايي است كه در هفته بسيج در سازمان صدا و سيما برگزار مي‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها