کد خبر: ۲۷۲۸۴۷
زمان انتشار: ۲۱:۵۳     ۰۲ آذر ۱۳۹۳
رئیس بسیج جامعه زنان گفت: زنان همواره در کنار خانواده خود در عرصه‌های مختلف اقتصاد، تولید به ویژه تولیدات خانگی و مشارکت در تأمین معیشت خانواده حضور اساسی داشته‌اند. خبرگزاری فارس: زنان نقش کلیدی در کشاورزی و امنیت غذایی کشور دارند
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج کشاورزی و منابع طبیعی، مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان درباره نقش زنان در امور اقتصاد کشور گفت: دقت دراین بحث نیاز به تاریخ نگاری دارد و با توجه به پیشینۀ تاریخی  کشورمان، زنان همواره درکنار خانواده خود درعرصه‌های مختلف اقتصاد ،تولید بویژه تولیدات خانگی و مشارکت در تأمین معیشت خانواده حضور اساسی داشته‌اند.

وی افزود: مطالعۀ تاریخ نشان می دهد که درحدود یک هزار سال پیش زنان همیشه نقش کلیدی در فعالیت‌های اقتصادی داشته‌اند از اینرو، مسأله مشارکت زنان در اقتصاد بحث تازه‌ای نبوده بلکه در طول سال‌های زیاد و متمادی جاری بوده است.

رئیس بسیج جامعه زنان درباره نقش زنان در امور اقتصاد کشور با اشاره به اینکه، صنعتی شدن جوامع یکی از عوامل نادیده انگاشتن نقش زنان در این عرصه است تصریح کرد: زمانی خانواده‌ها مایحتاج  اولیه زندگی اعم از مواد "لبنی، گوشت و مرغ " را خود تأمین می‌کردند حتی این مسئله  با وجود زندگی شهرنشینی همچنان پررنگ نشان داده می‌شد.

اصلانی با بیان تاریخ انقلاب صنعتی شدن در اروپا و اینکه در این دوران زنان به عنوان کارگرانی ساده با مزد کم مایحتاج زندگی را تأمین می‌کردند اظهار داشت: زنان در آن زمان  با انجام کارهای سنگین مورد بهره‌کشی قرارمی‌گرفتند و این موضوع باعث کم رنگ شدن نقش  مادری و همسری آنان شد و با تبلیغات و شعارهای فریبنده اینکه زنان اگر در خانه بمانند باعث عقب ماندگی آنها از جامعه خواهد گشت، نقش‌های اصلی آنان خدشه وارد شد.

وی تصریح کرد: با از بین رفتن نقش اصلی زنان و تبدیل شدن آن‌ها به کارگرانی ساده با مزد کم و کار زیاد و نگاه تحقیرآمیزی که نسبت به زن وجایگاه او ایجاد شد، نمی‌توان گفت،بعد از انقلاب صنعتی زنان در تولید، نقش به سزایی ایفا می‌کردند.اما در کشور ما این تفکر وجود ندارد ونگاهی که به جایگاه زن می‌شود، توأم با کرامت وحفظ شأنیت وشخصیت اواست.

اصلانی افزود: در این راستا در خصوص بحث "اقتصاد مقاومتی"  که در سازمان بسیج جامعه زنان طی سه سال گذشته مطرح شده  این است که؛ زنان همچنان با حفظ کرامت و شخصیت خودشان از توان واستعدادهای خدادادی وایجاد خلاقیت‌ها برای پیشرفت  کشور استفاده کنند که بهترین آن حضور در تولیدات خانگی است و اگر بخواهیم به یک مشارکت گسترده‌تری بپردازیم بحث استفاده از "کالاهای ایرانی" است واین جز با فرهنگ سازی در غالب کارگاه‌های آموزشی محقق نخواهد شد.

وی نقش زنان را در عرصۀ کشاورزی را نقش کلیدی و مؤثر دانست و بیان کرد: زنان در عرصه کشاورزی نقش کلیدی و مؤثری را دارا هستند، علی الخصوص در برداشت محصولاتی همچون" برنج و زعفران "که نیازمند صبر و حوصله فراوان است .

وی اظهار داشت:  در این راستا ،برای "ترویج کشاورزی، رسیدن به یک زندگی سالم و متعادل " نیازمند برنامه ریزی در جهت آموزش وایجاد فرهنگ سازی  در این زمینه هستیم .

وی درپایان ازاقدامات بسیج جامعه زنان در این عرصه خبرداد و خاطرنشان کرد: بسیج جامعه زنان تاکنون، در 19هزار پایگاه روستایی مقاومت بسیج  خواهران درجهت گسترش موضوعاتی چون «ترویج کشاورزی و اقتصاد مقاومتی» تلاش‌هایی را انجام داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها