کد خبر: ۲۷۳۰۷۹
زمان انتشار: ۱۶:۲۰     ۰۳ آذر ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فرهنگ نیوز، یكي از مكرهاي شيطاني دشمن اين است كه با مذهب به جنگ مذهب مي آيد و به غير دين رنگ دين مي‌دهد تا جامعه متدين ولي غير آگاه، با دل و جان از او بپذيرند، غافل از آن‌كه دشمن است و اقتضاي طبيعتش دشمني است.

وقتي هدف را غبار مي‌گيرد، ديگر چشم ها سويي براي دين حقيقت ندارند؛ در آن زمان عمل‌كرد افراد دقيقا مطابق دل و يا اغراض شخصيشان مي‌شود. و اين همان انحراف است كه  ستون‌هاي دين را مي‌لزاند.
 
لزوم بیان این امر در ابتدای بحث این است که باید روشن شود در جريان فكري اصيل اسلامي همه چيز در راستاي رسيدن به هدفِ مقدس قرار مي‌گردد و استحسانات فردي  و اغراض شخصي هيچ موضوعيتي در مباني فكري و ايدئولوژيك شيعه ندارد.
 
دشمن را كه مي‌بينيد، خيلي اهل محاسبه است و براي پيشبرد اهدافش هيچ عجله اي ندارد. گاه طرحي را مي‌ريزد براي پنجاه سال بعد و ما آرام آرام با او همراه مي‌شويم تا زماني كه خودمان تبديل مي‌شويم به ابزاري كه رسيدنش را به هدف تسريع مي‌كنيم .
 
يكي از مكرهاي شيطاني دشمن اين است كه با مذهب به جنگ مذهب مي آيد و به غير دين رنگ دين مي‌دهد تا جامعه متدين ولي غير آگاه، با دل و جان از او بپذيرند، غافل از آن‌كه دشمن است و اقتضاي طبيعتش دشمني است .
 
در اين حيله دشمن هيچ‌گاه از جامعه نمي‌خواهد كه دين خود را كنار بگذارد؛ بلكه با كم‌رنگ كردن و پررنگ كردن همان گزاره هاي مذهبي، ديني و اعتقادي سعي مي‌كند تا ديني كاريكاتوري درست كند تا دين را از كار آمدي بيندازد. آنگاه خودش به راحتي از همان دين حمايت مي‌كند ديني كه براي او فاقد خطر است  و براي متدينين ثمري ندارد.
 
استاد رحيم پور ازغدي در مثال براي اين نوع دينداري مي‌فرمايد :
 
یک زمانی بعد از کودتای ۲۸ مرداد ، انگلیس در مشهد برای هیئت های مذهبی کمک فرستاد، انگلیس و دربار پرچم های عزاداری بین هیئت ها تقسیم کردند، تو همین مشهد خودمان، بعد کودتای ۲۸ مرداد، قمه توزیع کردند، سفارت انگلیس پول داد و قمه توزیع کرد بین عزاداران امام حسین، گفت بزنید توی سر خودتان ولی با ما کاری نداشته باشید!

*عبدالصالح شمس الهی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها