کد خبر: ۲۷۳۱۷۹
زمان انتشار: ۲۲:۰۷     ۰۳ آذر ۱۳۹۳
سرمربی فعلی روسیه، بین سال‌های 2006 تا 2008 سرمربی یووه بود و در همان دوره زلاتان پیشرفت بسیار خوبی در فوتبالش تجربه کرد.
به گزارش پایگاه 598،فابیو کاپلو، سرمربی سابق یوونتوس عنوان کرد که او زلاتان را به یکی از بهترین بازیکن‌های جهان تبدیل کرده و در زمان حضورش در یووه، به او ویدئوهای مارکو فان باستن را نشان می‌داده است.

 

سرمربی فعلی روسیه، بین سال‌های 2006 تا 2008 سرمربی یووه بود و در همان دوره زلاتان پیشرفت بسیار خوبی در فوتبالش تجربه کرد.

 

کاپلو در مصاحبه با سایت فیفا گفت:" ایبرا استعداد بسیار بالایی دارد و تبدیل بازیکنی با این استعداد به یک ماشین گلزنی، کار سختی نیست. تنها کاری که لازم داشت این بود که در مورد چندین چیز به او توضیح دهم. بقیه به تمرینات و سخت کوشی اش بستگی دارد که البته همیشه تلاش بسیاری می‌کرده است. همیشه روی ضربات پایانی تلاش کرده است. وقتی با هم شروع کردیم، توپ‌ها را با قدرت زیادی می‌زد و کیفیتی پشت شوت‌هایش نبود.

 

بازیکن بزرگی هم نبود بنابراین کاری که کرد این بود که روی سرزنی اش بسیار تمرین کرد و البته نتیجه هم گرفت. یک روز او را صدا زدم و گفتم تو به اندازه فان باستن خوب هستی. تو پتانسیلش را داری که در کنار و بایستی ولی می‌خواهم به تو نشان دهم که او چه کار می‌کرد.

 

یک نفر برایم تمام گل‌های فان باستن را جمع آوری کرد و به او نشان دادم و گفتم:" تو هیچگاه به دروازه نزدیک نمی‌شوی. اگر می‌خواهی گل بزنی باید به دروازه ی حریف نزدیک تر شوی. همیشه دور هستی. تو همیشه برای هم تیمی هایت موقعیت سازی می‌کنی ولی اگر می‌خواهی گل زن شوی، باید به دروازه ی حریف نزدیک تر شوی. او این پیغام را سریعا دریافت کرد و نتایج آن کاملا مشهود است."

 

ای اسپورت


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها