کد خبر: ۲۷۳۳۸۲
زمان انتشار: ۱۹:۲۰     ۰۴ آذر ۱۳۹۳
تظاهرات گسترده در 90 شهر آمریکا در حالی در اعتراض به رای هیات منصفه فرگوسن در خصوص پرونده قتل مایکل براون برگزار شده که بیش از 120 تظاهرات و راهپیمایی دیگر قرار است برگزار شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: در پی اعلام رای هیات منصفه فرگوسن در خصوص بی گناهی دارم ویلسون مامور پلیس قاتل مایکل براون نوجوان سیاه پوست آمریکایی تظاهرات گسترده‌ای در بیش از ۹۰ شهر آمریکا برگزار شده است.

به گزارش دیلی میل، تظاهرات گسترده در 90 شهر آمریکا در حالی در اعتراض به رای هیات منصفه فرگوسن در خصوص پرونده قتل مایکل براون برگزار شده که بیش از 120 تظاهرات و راهپیمایی دیگر قرار است برگزار شود.

بر اساس این گزارش، معترضان در واکنش به تصمیم فرگوسن در نیویورک 3 پل را مسدود کردند. هزاران نفر اواخر روز گذشته نیز در شهرهای لس آنجلس و واشنگتن تظاهرات کردند. در سایر شهرهای آمریکا نیز تظاهرات کنندگان شعارهایی را علیه پلیس سردادند.

در درگیری های روی داده بین معترضان و نیروهای پلیس و گارد ملی در سنت لوییس نیز حداقل 13 نفر زخمی شدند. یک روزنامه چاپ سنت لوییس در این باره نوشت که تا ساعت یک و 25 دقیقه بامداد بیمارستان ها در مجموع 13 نفر زخمی را گزارش داده اند که دو نفر از آنها بر اثر اصابت گلوله زخمی شده اند.

هیات منصفه سنت لوییس پس از پایان تحقیقات و شنیدن اظهارات شاهدان رای به بی گناهی دارن ویسلون داده است که سه ماه پیش با شلیک گلوله مایکل براون نوجوان 18 ساله سیاه پوستی را که مسلح نبوده به قتل رسانده است. جان بلمار، رئیس پلیس سنت لوییس نیز اعلام کرد که در ارتباط با تظاهرات‌های فرگوسن تابحال 29 نفر بازداشت شده‌اند.

ماموران پلیس ضد شورش آمریکا نیز با استفاده از گاز اشک آور و باتون سعی در متفرق کردن معترضان دارند. ساکنان فرگوسن بر این باورند که مرگ براون نمادی از رفتار ناعادلانه‌ای است که با سیاه پوستان توسط اقلیت سفید پوست در این شهر می شود. حدود دوم سوم سیاه پوستان در این نظرسنجی موافقت خود را با این مساله اعلام کرده اند.

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها