کد خبر: ۲۷۴۱۴۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۰۸ آذر ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار دانشگاه "خبرگزاری دانشجو"، محمد فرهادی در مراسم تودیع و معارفه وزیر علوم که امروز با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور حدادعادل نماینده مجلس محمدیان رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها هاشمی وزیر بهداشت و نجفی سرپرست سابق وزرات علوم برگزار شد گفت: برنامه هایی که من در راستای نظام علمی و ماموریت های این حوزه دارم با توجه به اسناد بالادستی است که بررسی کردم و معتقدم اجرای سند علمی کشور یکی از وظایف وزارت علوم است.

 

وی افزود: رهنمودهای رهبری در این عرصه باعث حل خیلی از مسائل می شود.

 

وزیر علوم خاطر نشان کرد: دو رویکرد اصلی را باید در وزارت علوم که یکی تربیت نیروی انسانی کارآمد و دیگری گسترش مرزهای دانش است را دنبال کنیم که این دو رویکرد ثروت آفرینی بالایی دارد و باعث تحول در دانشگاه ها و کارآفرینی می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: فعالیت های وزارت علوم منطبق بر اقتصاد مقاومتی است و تمام ظرفیت دانشگاه ها را باید در این خصوص به کار بگیریم و از ظرفیت آن برای تربیت دانشجویان استفاده کنیم.

 

فرهادی اضافه کرد: دانشگاه ها موتور علمی کشور هستند و باعث ثروت آفرینی در جامعه خواهند شد.

 

وی خاطر نشان کرد: بازدهی رشته ها را باید مورد توجه قرار دهیم که نیاز امروز دانشگاه ها و مقاومت سازی اقتصاد ملی نیز از مواردی است که باید برای تحقق آن تلاش کرد.

 

وزیر علوم گفت: با داشتن 250 دانشکده و پژوهشگاه و 4 و نیم میلیون دانشجو سالانه باید حدود یک میلیون فارغ التحصیل داشته باشیم که حاصل آن یک میلیون و 800 هزار میلیارد تومان هزینه اشتغال زایی این افراد است. بنابراین باید علم و فناوری را توسعه دهیم و نقش خود را در این مسئله بیش از پیش افزایش دهیم. این برنامه ای است که باید دنبال شود و برنامه هایی که برای توسعه دانشگاه مانع ایجاد می کند باید با آن مبارزه کنیم.

 

 وی در ادامه گفت: ارتقای سطح کیفی دانشگاه ها نیازمند اصلاح بودجه و نیروی انسانی است باید تعداد دانشگاه ها و دانشجویان و رشته های مورد نیاز را مشخص کنیم که این وظیفه وزارت علوم است ایجاد فضای آرام و بانشاط و افزایش انگیزه ها در دانشگاه ها و تبدیل کارآموزی به کارورزی از برنامه هایی است که باید در وزارت علوم دنبال شود قطعا علوم انسانی و تحول آن مورد توجه قرار خواهد گرفت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها