کد خبر: ۲۷۴۵۹۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۰۹ آذر ۱۳۹۳
صبحانه نوشت:

در راستای سیاست ‌های افزایش جمعیت کشورمان و رفع تهدیدهای پیش رو به علت کمبود زاد و ولد در کشور، مجلس شورای اسلامی در خرداد سال 92 موضوع مهمی را تصویب کرد که بر اساس آن اقداماتی چون افزایش مرخصی زایمان پیش‌ بینی شده بود و قرار بود مرخصی زایمان زنان شاغل از 6 ماه به 9 ماه افزایش یابد و اعطای دو هفته مرخصی به پدران نیز در نظر گرفته شده بود.

لکن بسیاری از دستگاه‌ ها به دلیل عدم پیش‌بینی محل تامین بار مالی، این قانون را اجرا نکردند که موجب نارضایتی و سردرگمی در جامعه هدف و نیز تعدد رویه دستگاه‌ها در این خصوص شد اما مسئولان اجرایی نیز پاسخ کافی در خصوص زمان اجرای آن در دستگاههای مختلف نمی دادند.
 


مصوبه دولت سابق درباره مرخصی 9 ماهه زنان شاغل


اردیبهشت امسال نیز سید محمد بطحایی معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که بسیاری از زنان معلم تقاضای افزایش مرخصی زایمان را از 6 ماه به 9 ماه دارند در این زمینه چه برنامه‌ای دارید؟ اظهار داشت: «مهمترین علت عدم اجرای مرخصی زایمان مسئله مالی است چون بخش عمده کارکنان را زنان تشکیل می‌دهند اجرای این قانون فشار نیروی انسانی و اعتباراتی را برای ما ایجاد خواهد کرد بنابراین باید ابتدا منابع مالی و نیروی انسانی مورد نیاز را تامین کنیم تا بتوان قانون افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه اجرا کرد.»

اما طی روزهای اخیر بالاخره طلسم اجرای این قانون مهم در بزرگترین دستگاه اجرایی کشور شکسته شد و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، خبر از اجرای مرخصی 9 ماهه زایمان به زنان فرهنگی داده است.
 


 

بر اساس این بخشنامه که روز شنبه 9 آذرماه خطاب به ادارات کل آموزش و پرورش استانهای مختلف کشور و ادارات وابسته صادر و نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده است، رسما اعلام شده که با توجه به مصوبه مجلس و هیئت دولت در خصوص افزایش مدت مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه، با توجه به فراهم شدن شرایط لازم، این قانون از اول آذرماه اجرایی می شود.

با توجه به این خبر خوش وزارت آموزش و پرورش به معلمان و فرهنگیان زن، باید منتظر ماند و دید در دیگر دستگاههای اجرایی نیز این قانون از چه زمانی اجرایی می شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۳
۰
۰
بالاخره نفهمیدیم دستگاهها باید موافقت کنند یا بیمه ها؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها