کد خبر: ۲۷۵۳۱۶
زمان انتشار: ۱۵:۴۹     ۱۱ آذر ۱۳۹۳
در دومین اتاق فکر فرهنگی غرب تهران مطرح شد:
دومین اتاق فکر فرهنگی غرب تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر صالح نیا؛ امام جمعه ی غرب تهران، دکتر لاله افتخاری؛ نماینده ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دكتر محمدرضا حاتمي؛ رئیس دانشگاه زیبایی اسلامی و جمعی از مسئولین دستگاه های فرهنگی بعد از ظهر روز گذشته (دوشنبه) در دانشگاه زیبایی اسلامی (تیبا) در غرب تهران برگزار برگزار شد.

به گزارش پايگاه 598 ؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر صالح نیا؛ امام جمعه غرب تهران در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت تبیین موضوع مد و پوشش اسلامی گفت: قطعا اسلام مخالف زیبایی نیست بلکه آنچه اسلام مخالف آن است بی بند و باری و بی توجهی به احکام الهی است.

وی با بیان اینکه انسان مومن باید در چارچوب شرع پوشش زیبا و مناسبی داشته باشد تصریح کرد: در خصوص پوشش اسلامی باید توجه داشته باشیم که هم از لحاظ زیبایی و هم از نظر تمیز بودن باعث جذب افراد شود و زیبایی پوشش اسلامی باید در جامعه برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.

امام جمعه غرب تهران، تحقق سبک زندگی و پوشش اسلامی را نیازمند انجام اقدامات اقناعی در سطح مدارس، دانشگاه ها و رسانه های جمعی و همین طور آسان نمودن دسترسی مردم به تهیه ی پوشاک زیبای اسلامی دانست و گفت: اگر مردم غرب تهران در زمینه ی استفاده از پوشش اسلامی توجیه شوند اما در مقام عمل با کمبود فروشگاه های عرضه ی لباس زیبا و پوشیده مواجه باشیم، نهایتا به هدف مد نظر خود دست پیدا نمیکنیم و باید دید چه دستهای پنهانی برای جلوگیری از گسترش نمایشگاه ها و فروشگاه های عرضه پوشاک اسلامی وجود دارد؟

همچنین لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: باید مراقب ترفندهای غرب در خصوص هجمه های فرهنگی باشیم چرا که از طرفی محصولات و نیازهای مصرفی جامعه را به سمت مورد نظر خود سوق می دهند و از سوی دیگر، نسل جدید به خصوص بانوان ایرانی که سازندگان نسل فردا هستند را ترغیب به اموری چون کاهش جمعیت، نپذیرفتن مسئولیت های خانوادگی و تربیتی و ... می کنند.

وی افزود: غرب تهران بدلیل ویژگی های خاصی نظیر بافت غیر منسجم در جمعیت و تنوع فرهنگی نسبت به سایر مناطق تهران، از حساسیت های بیشتری در خصوص آسیب های فرهنگی برخوردار است و باید در خصوص راهکارهای مناسب برای این موضوع، بررسی های جدی صورت گیرد تا مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر این امر و اجرایی شدن آن شود.

هوشنگ مير شفيعي، رئیس آموزش و پرورش منطقه 5 تهران نیز در این نشست، در خصوص وضعیت بغرنج فرهنگی و آسیب های تهدید کننده جوانان متذکر شد: بیان کردن عنوان و مفهوم "ازدواج سفید" در تریبون رسمی توسط رئیس دفتر مقام معظم رهبری به معنی ازدیاد این پدیده به شکلی است که غیر قابل انکار بوده و در حال تبدیل به یک فاجعه فرهنگی فراگیر می باشد.

وی همچنین اظهار داشت: غرب تهران، شهروندان کاملاً قابل و اثرگذاری دارد اما به هر حال بدلیل جمعیت متغیر و شناورش آسیب های نیز دارد که می بایست بررسی شده و به آنها توجه بیشتری شود و در این خصوص بویژه از فرهنگ سازی مثبت بر دانش آموزان استفاده شود.

عبدالله محمدی دوست؛ مدرس دانشگاه و مدیر سابق گروه فرهنگی قوه قضائیه، محمد صادق افراسیابی؛ مدیر گروه علمی تخصصی روابط عمومی دانشکده ی خبر و مشاور بنیاد ملی بازی های رایانه ای، جواد امیری، فرمانده بسیج ناحیه قدس، شهربانو عابدی؛ نایب رئیس اتحادیه ی لوازم آرایشی و علیرضا کریمی؛ فعال مد و لباس از دیگر افرادی بودند که در این نشست نظرات خود را در خصوص شیوه های ترویج سبک زندگی و پوشش اسلامی در غرب تهران بیان کردند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها