کد خبر: ۲۷۶۷۷۱
زمان انتشار: ۲۲:۴۸     ۱۶ آذر ۱۳۹۳
اغلب کارشناسان معتقدند تقاضای کاذب و جو روانی پس از تمدید مذاکرات دلار را گران کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز ؛ قیمت دلار به ثبات رسید. این روایت جدیدی از مشاهدات خبرنگار تراز از بازار فردوسی است. استانبول که چند روز پیش فکر می کرد باز هم شاهد یک بحران جدی در بازار ارز باشد اما به یک ثبات رسید. ثبات نسبی که برخی از کارشناسان معتقدند ادامه دار خواهد بود، اگر چه ممکن است مقداری نوسانات ادامه دار باشد اما بدون شک مقطعی و زودگذر خواهد بود.

قیمت دلار که سه روز پیش حتی به مرز ۳۵۰۰ نیز رسیده بود اکنون به مرز ۳۰۰۰ تومان نزدیک شده است. اغلب کارشناسان معتقدند تقاضای کاذب و جو روانی پس از تمدید مذاکرات دلار را گران کرد اما پس از آن مشاهده شد اتفاقی در حال رخ دادن نیست و جو روانی به سمت مثبت حرکت کرد.

آلبرت بغزیان اقتصاددان و استاد دانشگاه  در بیان علل افزایش گرانی دلار در روزهای گذشته گفت: به نظر من یه عده ای فکر می کردند مذاکرات به نتیجه برسد اما وقتی خبر تمدید مذاکرات را شنیدند متعجب شدند و فکر کردند که بازار در بلند مدت پرنوسان خواهد بود.

وی با بیان این که کاهش منابع درآمدی کشور از جمله کاهش قیمت نفت نیز از دلایل افزایش قیمت دلار بوده است گفت: برخی از تحلیل ها و اخبار از رفتار دولت در مواجه با گرانی دلار نشان داد دولت خودش دلار را گران کرده تا از این طریق بتواند کسری بودجه را تامین کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها