کد خبر: ۲۷۷۳۶
زمان انتشار: ۱۹:۱۵     ۰۱ آذر ۱۳۹۰
امام جمعه اردبیل با تاکید بر معرفت افزایی در مجالس عزاداری ماه محرم گفت: فلسفه قیام حسینی در جامعه بایستی تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در مراسم استقبال از ماه محرم در مسجد جامع نمین اظهار داشت: خون امام حسین (ع) فقط برای گریه در 10 روز ماه محرم به زمین ریخته نشده است، بایستی فلسفه قیام حسینی در جامعه تبیین شود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: مداحان مجالس حسینی بایستی ضمن توجه به محتوای مطالب مورد استفاده در سوگواری ها، از غلوگویی در تعریف و توصیف حماسه حسینی پرهیز کنند.

وی افراط و تفریط در امور را یکی از مهم‌ترین مشکلات جهان اسلام دانست و گفت: شان اهل بیت(ع) بسیار فراتر از آن است که تنها نسبت به ذکر مضائل ایشان بسنده شود، بایستی مطالب ارائه شده عزت آن بزرگواران را تبیین کند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با بیان این‌که امام حسین‌(ع) سرمایه بزرگی برای عالم اسلام و تمامی فرق مسلمان جهان است، افزود: حقیقت گریه شیعیان برای آن است که چرا عالم اسلام به این روز افتاد که یزید به خود اجازه داد که در جای پیامبر‌(ص) بنشیند.

وی به اعلام تبری امام حسین (ع) از یزید و یزیدیان و تمامی یزید صفتان اشاره کرد و خواستار تبعیت و پیروی از این سیره اباعبدالله(ع) شد و گفت: گریه ما در ماه محرم تنها برای مظلومیت امام حسین نیست بلکه ما برای خرابه های جامعه آرمانی نبوی گریه می کنیم.

امام جمعه اردبیل با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم و تشکر از اهالی اهل تسنن عنبران بخاطر برگزاری مراسم خالصانه عزاداری برای امام حسین (ع) در ایام محرم الحرام، بزرگان شیعه و سنی منطقه نمین را به مقتل خوانی در ایام محرم توصیه کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها