کد خبر: ۲۷۷۴۲
زمان انتشار: ۱۹:۲۹     ۰۱ آذر ۱۳۹۰
به گزارش سرويس حوزه و مراجع 598 به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی، عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان جدید جامعه‌آل‌البیت(ع) در قم با اشاره به تلاش‌های دست‌اندکاران این مرکز حوزوی،‌ گفت: از دست‌اندرکاران این مرکز، برای فعال کردن نهادی در عرصه نشر فرهنگ اهل بیت (ع) تشکر می‌کنم.

وی افزود: رسالت نشر علوم ناب اسلامی، مسئولیت سنگینی است که حوزه تولیت آن را به عهده گرفته است، اگر در حساسیت این موضوع دقت شود، جا دارد که طلاب از سنگینی این مسئولیت به خود بلرزند.

رئیس جامعه‌المصطفی با بیان این‌که تحول، لازمه حفظ اصالت‌ها است خاطرنشان کرد: برای حفظ اصالت و بنیان‌های عمیق معرفتی در حوزه، باید تحول عمیق در ساختار و عملکرد حوزه را پیگیری کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به مراحل تحول در حوزه، ادامه داد: برای تحول صحیح باید در حوزه‌های معرفتی، علمی و دانشی کوشا باشیم تا بتوانیم در عرصه روند تحول از میراث عظیم کتاب و سنت و اصالت‌های حوزه پاسداری کنیم.

*تأکید بر تخصص‌گرایی در حوزه

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تأکید بر لزوم تخصص‌گرایی در حوزه، تصریح کرد: لازمه تحول این است که تخصص‌های زیاد و دامنه‌های علوم اسلامی فراوانی را به وجود آوریم؛ بنابراین حوزه باید نظام تخصصی متناسب با نیازهای روز داشته باشد.

وی با بیان این‌که عرصه‌های آموزشی و پژوهشی، نیازمند تحول است، خاطرنشان کرد: در حوزه تولید فقه، باید در بحث‌های آموزش و پژوهش تلاش کنیم تا مبانی روز فقهی عرضه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به حوزه‌های مهارت‌ها و روش‌ها و ابزار و رسانه، گفت: اگر در شرایط کنونی از این دو حوزه استفاده کاملی نشود، ضرر جبران‌ناپذیری خواهیم کرد؛ بنابراین شیوه‌های روز رسانه‌ای باید ابزاری برای نشر علوم دینی باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: نظام اخلاقی و تربیتی، پایه هر تلاشی محسوب می‌شود که بدون این رکن اساسی، هر کوششی برای نشر علوم دینی از بین خواهد رفت.

رئیس جامعه‌المصطفی به تأثیر انقلاب اسلامی ایرن بر دستاوردهای نوین حوزه اشاره کرد و افزود: بدون مفاخر و سرمایه‌هایی مانند جامعه‌آل‌البیت(ع)، که از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است، نمی‌توان به جایگاه مناسب خود در عرصه بین‌المللی رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی، با اشاره به حمایت‌های مقام معظم رهبری از جامعة‌المصطفی، تأکید کرد: المصطفی با استفاده از اشراف و رهنمودهای مقام معظم رهبری و کمک شخصیت‌های حوزوی به کارهای معارفی خود اهتمام می‌ورزد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان یادآور شد: 25 هزار طلبه در المصطفی مشغول تحصیل هستند که این امر نشان از رسالتی سنگین دارد؛ بنابراین بدانیم آفات این راه بسیار زیاد است و امیدوارم که بتوانیم به رسالت بزرگ خود جامعه عمل بپوشانیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها