کد خبر: ۲۷۷۵۰
زمان انتشار: ۱۹:۵۹     ۰۱ آذر ۱۳۹۰
حاج محمود کریمی در برنامه نیمروز
اگر امام حسین سلام الله سیاسی نیست پس چرا در کربلا بمب گذاری می کنند؟ اگر امام حسین (ع) سیاسی نیستند پس چرا کار سیاسی کردند؟ کار ایشان ابتدا مبارزه با ظلم بود و سپس جهاد .
حاج محمود کریمی ظهر امروز با حضور در برنامه نیمروز شبکه سوم سیما مطالب مهمی را پیرامون سیاسی بودن ذاکرین اهلب بیت (ع) و همچنین ماه محرم بیان کرد .
به گزارش سرویس اجتماعی صراط ، کریمی در پاسخ به مجری برنامه نیمروز پیرامون اینکه آیا مداحان می توانند وارد سیاست شوند یا فقط باید مدیحه سرایی کنند؟ گفت: اگر نشوند که مداح نیستند . وقتی می گوییم سیاست ما عین دیانت ماست یعنی این دو با یکدیگر مشترک هستند . اینگونه نیست که یکی نخود بوده و دیگری لوبیا تا بتوان آنها را از یکدیگر جدا کرد .
وی افزود: اگر امام حسین سلام الله سیاسی نیستند پس چرا در کربلا بمب گذاری می کنند؟ اگر امام حسین (ع) سیاسی نیستند پس چرا کار سیاسی کردند؟ کار ایشان ابتدا مبارزه با ظلم بود و سپس جهاد .
امام حسین (ع) شهید شدند که فقط ما بگوییم حسین حسین حسین ؟ این چه کاریست؟ خداوند متعال میلیاردها میلیارد فرشته را مامور کرده تا روز قیامت بگویند حسین . . .
امام حسین (ع) شهید شدند که در کوچه و خیابان هرکسی هر طور دلش می خواهد راه برود؟ بعد هم به همان فرد که اعتراض می کنی می گوید: به امام حسین قسم!
چطور در عالم سیاست بازیگر ، فوتبالیست ، واعظ ، مجری و . . . با سیاست کار داشته باشند اما مداح سیاسی نباشد؟
این هم از مظلومیت های ذاکرین اهل بیت (ع) است .
کریمی در بخشی از این برنامه پیرامون نظم خاصی که در برنامه های امامزاده علی اکبر چیذر برقرار است گفت : من در مجلس اباعبدالله (ع) با کسی شوخی ندارم .  نباید از سینه زنی و عزاداری مردم با موبایل فیلمبرداری شود چرا که برخی راضی نیستند تصویر آنها در حالی که مشغول سینه زنی هستند منتشر شود . از همین رو اگر شخصی در هیئت از موبایل برای فیلمبرداری استفاده کند تلفن همراه او را ضبط کرده و در آخر دهه محرم تحویلش می دهیم .
این ذاکر اهل بیت در لحظات پایانی برنامه نیمروز خطاب به مخاطبان گفت : محرم نزدیک است . از محرم درس بگیریم .
کریمی با توصیه به مادحین اهل بیت (ع) که در دسته های عزاداری به ذکر مصیبت می پردازند اظهار داشت: امام زمان (عج) با گریه های شیخ مفید ها نیامدند با ساز و تمبور قطعا نخواهند آمد . مراقب محرم خود باشید . کاری کنید که امام حسن (ع) قبول کنند .
گفتنی است در بخشی از این برنامه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی با برقراری ارتباط زنده تلفنی مطالبی را در وصف ستایشگران اهل بیت (ع) و اهمیت وظیفه ذاکرین امام حسین (ع) بیان کرد .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها