کد خبر: ۲۷۷۸۲
زمان انتشار: ۰۵:۲۷     ۰۲ آذر ۱۳۹۰
رم - 'خوزه مانوئل باروزو ' رییس كمیسیون اروپا، كمك های مالی اتحادیه اروپا به ایتالیا برای برون رفت از بحران اقتصادی را به 'قاطعیت در اجرای تدابیر مورد نظر اتحادیه '، 'تلاش جهت ثابت نگه داشتن مازاد اولیه' و 'تلاش دولت جدید برای افزایش قدرت رشد دراین كشور' مشروط كرد.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خبرگزاري ايرنا از منابع خبری، 'ماریو مونتی' نخست وزیر جدید ایتالیا، امروز سه شنبه برای نخستین بار در مقام ریاست یك دولت برای شركت در كمیسیون اروپا به بروكسل سفر و با 'خوزه مانوئل باروزو ' رییس كمیسیون اروپا و 'هرمن ون رومپوی' رییس اتحادیه اروپا دیدار و گفت و گو كرد.

مونتی در این دیدارها به متحدان اروپایی برای قاطعیت در اجرای برنامه های ریاضت اقتصادی، اطمینان داد و گفت: دولت جدید با احترام به دولت پیشین، در اجرای اصلاحات قانونی عمیق تر عمل خواهد كرد.

وی گفت كه همزمان با اجرای برنامه های ریاضت اقتصادی در ایتالیا، اتحادیه اروپا را در كانون فعالیت های دولت قرار خواهد داد و تلاش خواهد كرد در جهت توسعه كشور نیز با اتحادیه اروپا هماهنگ باشد.

وی، گفت: ایتالیا در مقابل چالش های عظیمی قرار دارد و در شرایط دشواری بسر می برد، اما توان عبور از آن را دارد.

'خوزه مانوئل باروزو ' رییس كمیسیون اروپا نیز در این دیدار، گفت كه چالش هایی كه دولت جدید ایتالیا پیش رو دارد بسیار بزرگ بوده و با این اوضاع دشوار،انتظار معجزه از دولت جدید این كشور نیست.

باروزو، در این دیدار كمك های مالی اتحادیه اروپا به ایتالیا برای برون رفت از بحران اقتصادی را به 'قاطعیت در اجرای تدابیر اقتصادی مورد نظر اتحادیه '، 'تلاش جهت ثابت نگه داشتن مازاد اولیه' و 'تلاش دولت برای افزایش قدرت رشد دراین كشور' مشروط كرد.

مونتی قرار است پس از دیدار با 'هرمن ون رومپوی' رییس اتحادیه اروپا در بروكسل، روز پنجشنبه عازم استراسبورگ شود تا با 'نیكلا ساركوزی' رییس جمهور فرانسه و 'انگلا مركل' صدراعظم آلمان نیز دیدار كند.

روز جمعه نیز 'اولی رهن' كمیسر اتحادیه اروپا به رم سفر می كند و روز سه شنبه اینده نخستین گزارش خود را در باره برنامه عملی اجرای تدابیر ریاضتی مورد نظر اتحادیه اروپا برای مقابله با مشكل بدهی های عمومی و رشد ایتالیا، اعلام خواهد كرد.

نخست وزیر ایتالیا روز سه شنبه در اولین سفر خارجی خود سعی كرد با ارائه طرح حل بحران بدهی های این كشور متحدان اروپایی خود را از اجرای اصلاحات اقتصادی در كشورخود به منظور ارائه و دریافت كمك های مالی این اتحادیه مطمئن سازد.

مونتی بعد از استعفای 'سیلویو برلوسكونی' نخست وزیر پیشین ایتالیا، به دلیل فشار ناشی از سقوط ارزش بازارهای مالی این كشور از سوی رییس جمهوری این كشور به نخست وزیری منصوب شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها