کد خبر: ۲۷۸۵۹۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۲۵ آذر ۱۳۹۳
حجت الاسلام میرلوحی گفت: رسانه ملی با پخش سریال «پرده نشین» توانست مردم را به اعماق حجره‌ها و کلاس درس حوزه‌ها حتی شوخی و جدی زندگی این قشر از جامعه ببرد و با روش درس و زندگی روحانیون و طلبه‌ها آشنا کند.
به گزارش سرویس نقد رسانه پایگاه 598 ، حجت‌الاسلام میرلوحی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) درباره سریال «پرده‌نشین»  به تسنیم گفت: این سریال حاوین نکات مثبتی است که یکی از این نکات این است که مساله وقف که متاسفانه رسانه‌های کشور و تریبون‌های ما آنگونه که باید و شاید به این سنت پسندیده پیامبر (ص) نپرداختند و اینکه یک سریال جذاب پربیننده‌ای که درشبکه یک سیما پخش می‌شود و مخاطبان خیلی خوبی هم دارد موضوع اصلی‌اش مساله وقف باشد این خودش یک نکته بسیار مثبت و قابل تقدیر است.
 
وی افزود: نکته دوم این است که مردم ما نسبت به مسایل داخل حوزه‌ها و مدارس علمیه و زندگی خصوصی طلبه‌ها اطلاع کافی ندارند و رسانه ملی در قالب پخش چنین سریال‌هایی می‌تواند مردم را به اعماق حجره‌ها و کلاس درس حوزه‌ها حتی شوخی و جدی زندگی این قشر از جامعه ببرد و با روش درس و زندگی روحانیون و طلبه‌ها آشنا شوند. خیلی از مردم با این افراد در هیات‌ها و مساجد آشنا هستند ولی متاسفانه نسل جدید ما با روش و منش زندگی طلبه‌ها و روحانیون آشنا نیستند و پخش این سریال فرصت خوبی برای این شناخت است و از نظر من این کار شبکه یک در تولید سریال پرده نشین قابل تقدیر است.
 
حجت الاسلام میرلوحی تصریح کرد: نکته دیگر این اهتمام حاج آقا شهیدی به رعایت مسایل شرعی و اصول اعتقادی اسلامی و مصرف وجوهات وقفی است. حاج آقا شهیدی در عین حالی که با مکارم اخلاق با همه اطرافیانش برخورد می‌کند ولی در مسایل شرعی و حدود الهی با کسی شوخی ندارد و بسیار محکم روی حفظ وقف و مصرف وجوهات ناشی از موقوفه ایستاده و نظارت می‌کند و حتی حاضر است به خاط خطایی که سهوا فرزندش انجام داده است از خانه و زندگی و اموالش می‌گذرد و برای کمک به او خانه‌اش را می‌فروشد و این از نکات برجسته سریال «پرده نشین» است.
 
رییس دفتر مرحوم آیت الله مهدوی کنی درباره پیامهای اطاعت از قانون شخصیت حاج آقا شهیدی در سریال «پرده نشین» گفت: اینکه ایشان درعین حال که خیلی انسانی خلاق، باتقوی و متواضعی نسبت به همگان هست به‌‌ همان اندازه در کلانتری و دادگاه نسبت به قانون مطیع است و رای دادگاه را فارغ از هر تصمیمی به آن گردن می‌نهد و این از نشانه‌های تواضع اوست. هرچند در برخی فیلم‌های سینمایی مانند «زیر نور ماه»، «پنج شنبه آخر ماه»، «فرشته‌ها با هم می‌آیند» و «طلا و مس» به موضوع روحانیت پرداخته شده بود اما به واقع این اولین سریالی است که لباس روحانیت در آن دیده می‌شود که اینطور زندگی طلبگی و صفا و صمیمیت آن را با همه واقعیات اطرافش به نمایش گذاشته شده است.
 
وی اضافه کرد: به نظر من «پرده نشین» سریال جذاب و قابل تاملی است و امیدوارم این سریال تاثیر شایسته را هم بر روی مخاطب بگذارد و انشا الله که همه مردم «پرده نشین» را بپسندند.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها