کد خبر: ۲۷۸۶۴۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۲۵ آذر ۱۳۹۳
حمله روزنامه حامی دولت به مسکن مهر/
به گزارش پایگاه 598 ، روزنامه ابتکار در جدیدترین حمله خود به دولت گذشته در سرمقاله‌اش درباره مسکن مهر نوشته است: مسکن مهر عليرغم تبليغات وسيع سالهاي گذشته، شوم ترين ميراث به جا مانده از دولت محمود احمدي نژاد براي دولت حسن روحاني لقب گرفته و تاکنون مانند بختک روي اقتصاد نيمه جان کشور جا خوش کند.



افزايش حجم نقدينگي، فشار تورمي و تشديد نوسان هاي قيمتي در بازار طلا و ارز، تخريب ترازنامه بانک مرکزي با وجود چاپ بدون پشتوانه هزاران ميليارد تومان اسکناس و کاهش منابع مالي در اختيار ساير بخش‌ها از جمله اصلي ترين پيامدهاي اقتصادي اجراي اين طرح بوده است. گفته مي‌شود حدود ۱.۲ ميليون واحد مسکن مهر نيمه کاره در کشور وجود دارد و بر اساس اعلام مسئولان اقتصادي کشور، دولت يازدهم ناگزير شده است که براي تکميل اين واحدها ۱۰۰ هزار ميليارد تومان از منابع بانک مرکزي (يعني دوبرابر کل بودجه اي که در دو دولت گذشته صرف اين پروژه شد) اختصاص داده يا در بودجه آتي پيش بيني کند تا بلکه اين ميراث شوم دست از سر منابع مالي و اقتصاد کشور بردارد!

 هرچند که شواهد نشان مي‌دهد که اين شهرک ها به دليل معارض اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي آنها، هيچ گاه موطني براي چند ميليون خانواده ايراني نخواهند شد! و مانند وصله هايي ناجور و خالي از سکنه در جوار بافت شهرهاي مختلف کشور باقي خواهند ماند، اما دولت يازدهم ناگزير است که تعهدات ناشي از اين پروژه عظيم را تا تحويل آخرين واحد ساخته شده انجام دهد.


شوم ترین میراث دولت محمود احمدی نژاد چه بر سر ملت آورد؟

به گزارش پایگاه 598 به نقل از میدان ۷۲/ به گفته دولتمردان دولت تدبیر و امید، مسکن مهر شوم ترین پروژه ای است که از دولت قبل بجا مانده و باعث شده تا این دولت از سر اجبار این پروژه را تکمیل کند. اما بد نیست در وضعیتی که هرروز یکی از این دولتمردان دولت تدبیر و امیدچنگ و دندان خود را نشان این طرح و مردم متقاضی این مسکن ها می دهد، نگاهی به میراث شوم این طرح بیاندازیم تا بلکه برایمان یادآوری شود که کجا بودیم و به کجا رسیدیم!

اگرچه این پدیده شوم بارها مورد تمجید مقام معظم رهبری قرار گرفت و ایشان در آخرین توصیه خود به دولت تدبیر و امید در این خصوص فرمودند:” اگر احتمالا با اصل طرح مسکن مهر و یا نحوه تزریق اعتبارهای بانکی به آن مخالفتی وجود دارد، اما این را هم بدانیم که اکنون چند میلیون نفر چشم انتظار تکمیل مسکن مهر هستند و باید این کار بطور جدی پیگیری شود و به اتمام برسد.” اما از ابتدای این دولت روزی نیست که شاهد بهانه گیری دولتمردان و تغییر و تحول و به زحمت انداختن مردم در خصوص این طرح نباشیم که در آخر، این تغییرات در نحوه ی پرداخت باعث شد معترضان به افزایش قیمت ها در جلوی مجلس تجمع کرده و به این روند ناعادلانه اعتراض کنند. اما انگار نه انگار که مستضعفین که به مدد دولت گذشته خانه ای را صاحب شده بودند، زیر دست و پای برخی دولتمردان له می شوند و کسی صدایشان را نمی شنود.

تعداد مسکن های شومی که دولت احمدی نژاد برای مستضعفین ساخت!

در دولت اصلاحات در مجموع ۳ میلیون و ۱۷۸ هزار واحد مسکن شهری و حدود ۸۱ هزار واحد مسکن روستایی در کشور تولید شده که متوسط عملکرد سالانه این دولت در بخش ساخت مسکن شهری ۳۹۱ هزار واحد و در بخش مسکن روستایی ۱۰ هزار واحد بوده است.

این در حالی است در ۷.۵ سال دولتهای نهم و دهم، ۵ میلیون و ۷۶۹ هزار واحد مسکن شهری و حدود یک میلیون و ۶۲۴ هزار واحد مسکن روستایی تولید و به بهره برداری رسید. بدین ترتیب متوسط ساخت مسکن شهری در دولت احمدی نژاد برابر با ۷۶۹ هزار واحد در هر سال و در بخش مسکن روستایی ۲۳۲ هزار واحد در هر سال بوده است.

maskane-mehr-2

براساس آمارهای موجود در وزارت راه و شهرسازی، متوسط سالانه تولید مسکن شهری در دولت احمدی نژاد نسبت به دولت اصلاحات ۹۷ درصد افزایش داشته است. همچنین مقایسه آمارهای موجود در زمینه مسکن روستایی نیز نشان می دهد متوسط سالانه تولید مسکن روستایی در دولت احمدی نژاد نسبت به دولت اصلاحات بیش از ۲۱ برابر شده که این امر نشان از توجه جدی دولت احمدی نژاد برای تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه و در راستای اهداف عدالتخواهانه این دولت بوده است.

طبق آمارهای موجود در حال حاضر بیش از ۱۷ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد مسکن در کشور وجود دارد. این در حالی است که طبق آخرین سرشماری صورت گرفته در کشور تعداد خانوارهای ایرانی برابر با ۱۶.۵ میلیون خانوار است. این آمار بیانگر این نکته است که با همت دولتهای نهم و دهم میزان مسکن موجود در کشور از تعداد خانوار بیشتر شده است و کفه عرضه مسکن که در سالهای گذشته همواره به سمت تقاضا بوده است اکنون متعادل شده است.

تا قبل از ایجاد این تعداد مسکن در کشور منتقدان دولت ضمن مخالفت با طرح های ساخت مسکن نظیر مسکن مهر و تلاش دولت برای کاهش قیمت مسکن، عرضه و تقاضا را عامل تعیین قیمت در بازار مسکن عنوان می کردند و مدام از طریق رسانه های خود بر این نکته تاکید می کردند که بازار بر اساس عرضه و تقاضا عمل می کند و اساسا بازار دستوری نیست. به همین دلیل چون عرضه کمتر از تقاضا است پس قیمت مسکن باید بالاتر برود.

۷۳۷۷۱

اما پس از اینکه دولت نهم و دهم با همت و تلاش توانست تعداد واحدهای مسکونی موجود در کشور را به بیش از تعداد خانوار موجود برساند تئوری های قبلی شان را از یاد بردند و در چرخشی آشکار مدعی شدند در حال حاضر هر میزان هم که دولت واحد مسکونی بسازد، قیمت مسکن و اجاره بها کاهش نخواهد یافت چرا که با افزایش نرخ ارز و رشد قیمت سکه و طلا و پایین بودن نرخ سود بانکی، قیمت مسکن و اجاره بها کاهش نمی یابد!( روزنامه دنیای اقتصاد، ۳۱ اردیبهشت ۹۲)

در هرحال مجموع مسکن( شهری و روستایی) ایجاد شده در دولت اصلاحات بیش از ۳ میلیون ۲۰۰ هزار واحد بوده است در حالی که این رقم برای دولت احمدی نژاد تا پایان سال ۹۱ به بیش از ۷ میلیون و ۳۹۳ هزار واحد رسیده است که رشدی ۲.۳ برابری را نشان می دهد. به عبارت دیگر از مجموع ۱۷ میلیون و ۱۹۶ واحد مسکونی موجود در کشور ۱۸.۷ درصد آن در دولت اصلاحات و ۴۳ درصد آن در دولت احمدی نژاد( تا پایان سال ۹۱) ایجاد شده است.

وقتی ۶۰ درصد مسکن پس از انقلاب در دولت احمدی نژاد ساخته می شود

نگاهی به میزان مسکن ساخته شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حکایت از آن دارد که تاسال ۱۳۵۷ بیش از ۵ میلیون ۱۰۶ هزار واحد مسکونی در کشور موجود بوده است که دولتهای اول تا ششم در طول ۱۸ سال فعالیت خود تنها یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد مسکونی ساختند.

۱۳۱۳۳۹_۶۵۹

در دولت اصلاحات نیز طی ۸ سال بیش از ۳ میلیون ۲۰۰ هزار واحد مسکونی به این واحدها اضافه شد که تعداد مسکن ساخته شده پس از پیروزی انقلاب تا سال ۱۳۸۴ را به بیش از ۴ میلیون ۶۸۸ هزار واحد رساند. ساخت بیش از ۷ میلیون و ۳۹۳ هزار واحد مسکونی در دولت احمدی نژاد سبب شد تا مجموع مسکن ساخته شده در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به بیش از ۱۲ میلیون واحد مسکونی برسد که از این میزان ۶۱.۲ درصد در دولت احمدی نژاد، ۲۶.۵ درصد در دولت اصلاحات و ۱۲.۳ درصد در دولتهای اول تا ششم ساخته شده است..


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶۲
در انتظار بررسی: ۷
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۹۵
۲۶
ای جانم شومی احمدی نژاد هم برای ملت برکت بود فدای تو ای مرد ای بزرگوار ای دلاور
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
اين طرح وقتي مبارك است كه هم اين مسكنها را به پدرخوانده فقير عليل بي خانمان مسكين ............ بدهند تا از شومي درآيد !!!

هههههههههههههههههه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۳
احمدي نژاد با كليد به همراه خانه
روحاني با كليد بدون خانه و باطله

اين عقلاء . خود قضاوت كنيد ؟!!!

ههههههههههههههههههههه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۹ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۶۶
۱۸
شوم کسانی هستند موفقیت دولت کاملا مردمی را شوم معرفی کنند این آقایان پرجرات دار ند خود را در معرض نظرسنجی پیامدی قرار دهند و عملکردهای را با دولت قلبی ازمنظرمردمارزیابی نمایند'
پاسخ
مسکن مهری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۳ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۶۸
۱۵
ابتکار خیلی ... ما از احمدی نزاد تا اخر عمر ممنونیم چون با هفت میلیون تومان صاحب خانه شدیم و در ان زندگی خوبی داریم شوم مختص افرادی است که در قصر زندگی می کنند و دلسوزی برای اپازتمان نشین ها و زاغه نشینان می کنند
پاسخ
یکه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۸ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۶۰
۱۰
بنظر بنده طرح مسکن مهر درنوع خود یکی شاه کارهای بعد از انقلاب بود چون این طرح درزمانی به مرحله اجرا درآمد که خانه دارشدن برای خیلی از مردم بخصوص جوانان تبدیل بهیک روئیا شده بود قیمت زمین بطور سرسام آوری بالا کشیده بود که کسی قدرت خرید پنجاه مترزمین نداشت
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۲۰:۵۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۲۱
۳
اصلا کلا احمدی نژاد برای شما شوم هست از اول تا آخرش چون خودتون رو بکشید نمی تونید یک درصد احمدی نژاد تو مملکت کار کنید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۷ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۱۵
۱
اگر دولت خدمتگزار نهم و دهم هيچ كاري نكرده باشد انصافا در مسكن مهر سنگ نمام گذاشته است اين چيزي است كه همه مردم بخصوص مستاجرين مي گويند . طرح احمدي ن‍اد شوم نبود بلكه مبارك بود ولي دولت مظلوم فعلي ( بقول عاليجناب سرخ پوش) با حواشي كه بر مسكن مهر دارند درست ميكنند و اسمهاي كه بر آن انتخاب مي كنند بدنبال شوم جلوه دادن آن هستند البته مردم آگاه هستند الحمدلله.
البته اگر براي هر كس شوم باشد براي شما شوم نيست چون هر استاني مي رويد فعلا چيزي از خود براي گفتن و افتتاح نداريد مسكن مهر دكتر عزيز را افتتاح مي نمايد.
در ضمن يادمان نرود رهبر عزيز انقلاب از اين طرح به نيكي ياد مي كنند و به دولت سالخوردگان هم تاكيد كرد كه آنرا ادامه دهند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۷ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۱۸
۴
شوم مسکن لیزینگی تدبیرو امید است که به سرانجام نخواهد رسید چون برای خانواده های متوسط به بالاست
پاسخ
من
CANADA
۰۰:۵۹ - ۰۵ دی ۱۳۹۳
آقا واقعا شما به لانه 38 متری میگی مسکن! خخخخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۲۶ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۱۸
۳
شوم وزیریه که از کاخ سعد آباد بیرون نیاد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۱۶
۳
شوم تعطیلی هسته ای است شوم وابستگی به غیر خود است شوم تعطیلی مدیریت جهادیست شوم عوام فریبی است احمدی نژاد کشتی نجات ملت بود شوم دشمنان این ملتند که حتی در داخل به خارج وابستگی دارند
پاسخ
ارشدی
-
۰۸:۴۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۲۰
۲
انسانهای ناتوان و حسود برای پوشاندن نقاط ضعف خود متوسل به دروغ و تهمت می شوند .
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۱۵
۲
خب وقتی همه وزرا خودشون سرمایه دار هستند(بخصوص وزیر مسکن) دیگه چه توقعی دارید که نوچه های اونها که همین روزنامه ها هستند واقعیت رو منعکس کنند، این طرح مشکلاتی داشته و دارد ولی اصل کار عالی و موندگار خواهد بود...
سرمایه دارها به فکر فقرا و جامعه کم درآمد نیستند...
پاسخ
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۱۴
۴
کار بزرگ از عهده مردان بزرگ بر می آید این زنده باد احمدی نزاد ریس جمهور آینده انشاا...
پاسخ
عمار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۱۳
۲
بروید در ترکیه ببینید کهطرح مسکن مهر چه رونقی به شهرها داده اینها کلا با پیشرفت ایران مخالفند هر جا پیشرفت است میگویند تورم زاست در انرژی در مسکن
پاسخ
مصطفی
-
۰۹:۳۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۴۷
۱۰
ما که با وام مسکن مهر خونه دار شدیمو راضی هستیم ،دستت درد نکنه حاج محمود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۱۴
۳
برعکس مبارک ترین بود دستش درد نکنه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۴۱
۹
برعکس مبارک ترین بود دستش درد نکنه
پاسخ
shaghayeghe
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۱۳
۳
شوم ترین !!! واقعاَ که نمیدانم اینها میخواهند جواب خدا را چه بدهند. آیا غیر این است که تعدادی از هموطنان شریفمان صاحبخانه شدند؟اگر همان رویه را ادامه میدادند همه صاحبخانه بودند متاسفانه تقوا در دولت تدبیر و امید جایگاهی ندارد
پاسخ
نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۴ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۶
۱۵
البته آقای احمدی نژاد با همین کارهای عوام فریبانه محبوبیت کسب کردند.
خودشان می دانستند با چه ملتی طرف هستند.
وقتی کارهای ایشان کارشناسی می شود تازه معلوم می شود که چه نقاط ضعفی داشته است، چراکه ایشان خودشون رو متخصص در همه امور می دونستند.
پاسخ
وحيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۷ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۱۴
۴۲
از شوم هم شومتر بود ما بعد از ٥ سال هنوز نگرفتيم بلكه٣٢ مليون داديم و هرگز با وعده ها خانه دار نشديم
پاسخ
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
شما به دولت تدبیر وامید خوردی
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۳
وحید بابا شما در هر طرحی حتی کاملا رایگان هم صاحبخانه نمیشی چون بهترین مورد را هم شوم میدانی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۹ - ۳۰ آذر ۱۳۹۳
خدا لعنت کند کسانی که از غرض و به خوشحالی دشمنان این ملت از دولت قبلی نقد میکنند!
ما با 6 تومان خونه دار شدیم، قسطشو نیز هنوز 3ساله میگذره ندادیم!
ولا دیگه نمیدونم شما چه کردی با خودت!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۱۲
۴
روزنامه های اصلاح طلبان طرفدار دولت فعلی حق دارند شاهکار دولت احمدی نژاد را زیر سئوال ببرند اگر عرضه دارید سالی 100هزار مسکن را بسازید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۳ - ۰۶ دی ۱۳۹۳
الان اين دولت دارد مسكن مي سازد
البته ورچپه !!!

ههههههههههههههههههه
فدایی سید علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۴
۱۱
افرادی که نظرشون اینه که آقای احمدی نژاد کار درستی انجام دادن اگر فقط کمی اطلاعات درباره اقتصاد داشتن هرگز اینو نمی گفتن کاری که آقای احمدی نژاد با اقتصاد کشور کردن با انجام پروژه مسکن مهر سال ها وقت می خواد تا درست بشه. این تورم ها یکی از دلایل عمدش مسکن مهر (به نظر من مسکن تورم)هست
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۴ - ۰۱ دی ۱۳۹۳
شما اقتصاد دان هستی؟؟!!!!!
اگر دولت آقای روحانی تورم رو مهار کرده(البته به نظر خودشون)هنر نکرده برادر من، چون کارهای عمرانی توی این ممکلت خوابید
اگر فعالیت عمرانی کردن و توی کشور تورم نبود اون هنر هستش
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۱۵
۴
تا باشه از این میراث های شوم باشه. خونه با کلید بهتر از کلید پوچ است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۳
حميد
والله كه گل گفتي
و در . سفتي

كليد با خانه بهتر از كليد بي خانه و پوچ

ههههههههههههههههههههههه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۶ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۱۵
۵
خدارو شکر ما با این طرح شوم صاحب خونه شدیم. ایشالله سال ٩۶ بازم بیاد طرح شوم بده بقیه هم خونه دار بشن
درود بر احمدی نژاد
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۲۳:۴۸ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۱۳
۲
ظاهرا دولت اصرار دارد با تکیه بر کمک مشتی اقتصاددان نئولیبرال و امپراطوری رسانه های زنجیره ای همچنان به تورم زا بودن مسکن مهر ادامه دهد.
هیچ کس هم نیست که به این طرف بگوید:
اولا ادعای دانستن منشاء تورم از حجم نقدینگی یک اشتباه محض است. ما در سال ۷۴ هیچ افزایش نقدینگی نداشتیم اما تورم ۵۰ درصدی داشتیم. با آنکه نه مسکن مهری در کار بود و نه اصلا قیمت نفت بالا بود. همین سال گذشته با وجود آنکه دولت ۴ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت و تبدیل به ریال کرد – و البته ابتدا سعی در تکذیب و سپس توجیه آن داشت – بنا بر ادعای همین دولت تورم کاهش یافت!
ثانیا : نقدینگی اصلی تولید شده در مملکت مربوط به ضریب فزاینده در بانکها و وجود معوقات سنگین بانکی است. یعنی همانها که همان مجلس هشتم برایشان طرح استمهال تصویب کرد! اگر ایشان واقعا دلش می سوزد چرا با معوقاتی که چند برابر کل مسکن مهر در کشور است و در دست عده ای معدود ایست کاری ندارد؟
ثالثا: هر اقدام تولیدی مساوی ارزشمند کردن پول است و اتفاقا مسکن مهر جایی است که پول تبدیل به ثروت می شود . در واقع مسکن مهر عملا نقدینگی سوز کشور است مثل ورزشهای چربی سوز یک ورزشکار. این پول به اندازه ای که صرف ساختن مسکن شده است با ارزش شده و ارزشمندتر شدن پول یعنی کاهش تورم. می بینید که این آقا دارد آدرس غلط می دهد. مسکن مهر یعنی افزایش ارزش ریال.
مشکل اقتصاد ایران اصلا حجم نقدینگی نیست. چنانچه کشوری مانند چین با حجم صدها برابر نقدینگی ایران نه تورم دارد و نه رکود. اتفاقا ما با کمبود شدید نقدینگی در بخش تولید طرف هستیم. مشکل ما توزیع نقدینگی است. یعنی
رفتن نقدینگی به جایی که نباید برود.
پاسخ
فدایی سید علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۳
من واقعا متاسفم من اطلاعی ندارم شما رشته دانشگاهیتون اقتصاد بوده یا نه ولی باید بدونید که باهر چاپ اسکناس سه سال بعد یک افزایش قیمت 100%خواهیم داشت
آقا یا خانم ناشناس اگر دوباره به این صفحه سرزدید اطلاع بدید چون من دوست دارم با اقتصاد دانان عزیز که نظر مخالف من دارن در رابطه باشم
فدایی سید علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۳
ببینید من از اینکه گفتم تنها دلیل عمده تورم مسکن مهره معذرت می خوام منظورم این بوده که یکی از دلایل عمده ش مسکن مهره و اینکه ما نباید نقش عوامل دیگه رو نادیده بگیریم از جمله همون برگه A4
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۷ - ۲۷ آذر ۱۳۹۳
۱۳
۳
پدر بزرگم گفت در وصیت نامه ام مینویسم این خانه مسکن مهر میراث دولتی خدمتگزار ملت دکتر احمدی نژاد است ازش خوب مواظبت کنید در آینده چون با دست رنج خودم وهمت دولت عزیزی بدست آمدخدا پدرش را بیامرزد الهی آمین
پاسخ
سیاوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۶ - ۲۷ آذر ۱۳۹۳
۱۲
۲
تنها همین مسکن مهر احمدی نژاد ارزشش چند برابر تمام پروژه های مجموقع دولتهای قبله و این جدسده هم که کلا فکر مهمونیه تا پیشرفت و ساخت و ساز مملکت
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۲۷ آذر ۱۳۹۳
۱۲
۳
ففط آدمای کاخ نشین از طرح مسکن مهر ناراحت هستن.
وگرنه خدا پدر احمدی نژاد رو بیامرزه که با مبلغ کم خیلی ها رو صاحب خون کرد.
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۱۹:۵۵ - ۲۷ آذر ۱۳۹۳
۷
۹
احمدی نزاد مرد بود فقط چند عیب داشت که اون را ضایع کرد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۱ - ۰۳ دی ۱۳۹۳
فقط چند تا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضا سهرابی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۸ - ۲۷ آذر ۱۳۹۳
۱۵
۴
با شومی های آن مرد که رفت هزاران نفر خانه دار شدند...

چه رسد به خیر هایش...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۵ - ۲۸ آذر ۱۳۹۳
۱۴
۲
براستی هم شوم بود چون دست سرمایدارن دولتی را که با زد و بند و بالا بردن لحظه ای قیمت خانه باعث رشد ناگهانی قیمت منزل شده بودند را گرفت بله شوم برای امثال شماست که کابینه اتان کلوپ مولتی ملیاردرهای بی غم و غصه از نان شب است
پاسخ
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۹ - ۲۸ آذر ۱۳۹۳
۱۳
۲
هردم ازاین باغ بری میرسد....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۳
كليدهاي بي خانه مستر حقوقداني اي مي رسد
خدا حفظ كند آن مرد را كه كليدهايش به همراه خانه بود
و نه كليد دروغكي اين حقه باز
پیرو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۴ - ۲۹ آذر ۱۳۹۳
۱۱
۵
ههه ! 598 تو هم از اون انحراف یاب ها بودی ! چی شده برگشتی سمت احمدی نژاد ! همتون برمی گردید ! به موقعش ...
پاسخ
فش نیوز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۴ - ۰۱ دی ۱۳۹۳
۲
۱
ای کاش قدری بهتر فک میکردین اخه مسکن مهر چه بدی داره؟؟ غیر از اینکه یه تعدادی صاحب خونه(حداقل امکانات )شده اند؟ خدایی چرا همش دارین توی سر کسی میزنین که برای مردم زحمت میکشید بده نکنین این کار رو
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۳
اين مسكن ها خيلي بد و اه و ......... بو
چون اگر خوب بود كه بايد به آن را به جناب فقيرزاده شاهنشاه مي دادند !!!

هههههههههههههه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۰۲ دی ۱۳۹۳
۰
۲
ﺑﻠﻪ
ﮐﺎﺵ ~ﻭﻟﻬﺎﯼ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺖ ﺭﻭﻧﻖ ﺩﺭ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ ﻭ ﺭﻓﺎﻫﺸﻮﻥ ﺷﺪ ﺗﻮﯼ ﺍﯾﺮﺍﻧﻤﻮﻥ ﺧﺮﺝ ﻣﯿﮑﺮﺩ.
ﺑﺠﺎﯼ ﻫﺮ ﺑﯿﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺎﺭﺟﯿﻬﺎ ﺳﺎﺧﺖ ﻣﯿﺸﺪ ﺗﻮﯼ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺴﺎﺯﻩ ﻭ....
ﮐﺎﺵ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﯾﻨﻄﻮﺭ ﺍﺩﻣﻬﺎ ﻧﯿﺎﯾﻨﺪ ﺑﺎﻻ
پاسخ
فرهنگیان ازسنقر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۶ - ۰۲ دی ۱۳۹۳
۱۱
۳
ما راضی هستیم این دولت شوم برگردد چون راحت زندگی می کردیم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۳ - ۰۳ دی ۱۳۹۳
تو راضی باشی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۱ - ۰۳ دی ۱۳۹۳
۱
۷
متاسفم برای افراد بی سوادی مثل شما
اگر محمود مرد بود قبل از رفتنش طرح های نیمه تمامشو تحویل می داد گندی که احمدی نژاد به مملکت زد در طول تاریخ بی نظیره من از رای که به محمود دادم پشیمان شدم و این 2 سال رنجی که من بابت تورم و گرانی و بیکاری کشیدم هرگز فراموش نمی کنم و هیچ وقت دیگه به محمود و یا هر کس از اطرافیان او رای نمی دهم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۳
ولي نگفتي كه طرح مسكن مهر كه عده زيادي از بي خانمانهاي اين كشور را خانه دار كرد چه عيبي داشت
آخر عقل هم براي بعضي ها خوب است و لي چه حيف كه ندارند
آيا با پولي كه اين بي مسكنها براي خانه دارشدن دادند مي توان امروزه جتي پيش پرداخت رهن فقط يك اتاق را پرداخت ؟!!!
حتي يك اتاق ؟!!!
اعتصام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۵ - ۰۳ دی ۱۳۹۳
۴
۱
سلام بر عزیزان
جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد
درود بر احمدی نژاد قهرمان
پاسخ
سلطانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۹ - ۰۴ دی ۱۳۹۳
۳
۱
احمدی نژاد خوشهالست جون خوب میداند که اعمالش را دیده وآن کافی است وبس.
پاسخ
سلطانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۱ - ۰۴ دی ۱۳۹۳
۳
۱
احمدی نژاد خوش حال است جون خوب میداند که اعمالش را خدا دیده وآن کافی است وبس.
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۳
۳
۱
همیشه پولها را به چند نفر گردن کلفت میدادند وتورم داشتیم این دفعه بین چند میلیون فقیر بی خانه تقسیم شد گیرم که تورم زا باشه دم حاج محمود هم گرم برای این کارش
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۸ - ۰۴ دی ۱۳۹۳
۵
۱
احمدی نژاد بهتر از شما خالی بندها بود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۸ - ۰۶ دی ۱۳۹۳
۰
۰
با اینکه منتقد احمدی نژاد در دو سال آخرش هستم ولی کاری که او برا ی محرومین و بی مسکن ها کرد هیچگاه شما آدم های پر ادعا نمی توانستید انجام دهید چون نمی خواهید برای کسی جز خودتان قدمی بردارید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۷ - ۰۷ دی ۱۳۹۳
۰
۰
احمدی نژاد می دانست بعضی ها کارکن برای ملت نیستند برای همین طرحی را شروع کرد که بعد از خودش هم کار برای محرومین تعطیل نشود و همه مجبور باشند کاری برای مردم انجام دهند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۹ - ۰۷ دی ۱۳۹۳
۰
۱
اقاي ناشناس هر چقدر تو امثال تو با خر ف هاي تكراي و بدو ن سند و كليشه اي بخو اهيد خدمات دو لت هاي نهم و دهم را نا ديده بگيريد و تخريب كنيد از انجا كه خدا نمي خو اهد نتيجه عكس عا يدتان مي شو د يك نگا هي به سفر اقاي رو حاني به بيرجند بياندازيد و استقبال سرد مردم را ملا حظه كنيد يك سال اندي است كه كار دو لت و مسيو لينش شده تخريب دو لت قبل چه شد چرا مردم با و رنكردند ؟!
پاسخ
محمد
-
۱۱:۵۱ - ۰۷ دی ۱۳۹۳
۰
۰
جوانی میگفت احمدی هرچه بود یا هرکاری کرد
برای من کاری کرد که هیچ دولتی نکرد آن هم این بود که مرا خانه دارکرد
این حرف سنگینی است چرا که انهایی درک میکنند که خانه ندارد وگر نه تفکر سرمایه داری چه می داند
پاسخ
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۳
۰
۰
یه خونه با کلید (حتی به قول بعضیا درب و داغون اصلا بگو یه اتقا) بهتر از هزاران کلید بدون خونه ست
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها