کد خبر: ۲۷۹۰۱
زمان انتشار: ۲۰:۰۰     ۰۲ آذر ۱۳۹۰
دومين اجلاس منطقه‌اي علما، فضلاء و طلاب طبسي مقيم قم در مسجد قدس واقع در شهرك امام برگزار گرديد.
به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 به نقل از مرکز خبر حوزه، در اين نشست، حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم مهاجريان مقدم، امام جمعه طبس با اشاره به اهميت مباهله و سالروز نزول آيه تطهير درباره اهل بيت (عليهم السلام)، گفت: مسأله مباهله، خاتم بخشي حضرت علي (عليه السلام) و نزول سوره "هل اتي" و تعيين روز تكريم خانواده در تقويم شمسي، از مباحثي است كه بايد براي هركدام جلساتی را برنامه‌ريزي کرد.

وي با اشاره به اهميت هم‌انديشي و مشاوره در آموزه‌هاي دينی، تصريح كرد: طلاب و روحانيت طبسي نيز در اين باره اهتمام داشته و دارند و به همين جهت در راستاي آگاهي بخشي، استفاده از تجربيات و شنيدن پيشنهادات و نظرات يكديگر، در اين نشست‌ها، حضوري فعال دارند.

امام جمعه طبس، بررسی چالش‌های فراروی روحانيت و حوزه‌هاي علميه، تقويت همه‌جانبه حوزه علميه طبس از نظر امكانات و نيروی انسانی بومی و آشنايی با مشكلات شهرستان را از مهمترين مسائلی برشمرد كه در اين جلسات مورد بحث و بررسی قرار مي‌گيرد.

گفتني است، در اين نشست كه سي‌ام آبان با حضور آيت الله نجم الدين مروّج طبسي، از اساتيد حوزه علميه قم، حجت الاسلام و المسلمين مهدي‌پور از محققين اين حوزه و برخي از ائمه جمعه و مسئولان طبسي برگزار گرديد، به سؤالات حاضرين پاسخ داده شد.

لازم به ذكر است، علاوه بر اجلاس‌هاي منطقه‌اي، طلاب طبسي سراسر كشور، هرساله در ايام تابستان در يكي از شهرها گردهم مي‌آيند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها