کد خبر: ۲۷۹۲۷
زمان انتشار: ۰۳:۳۶     ۰۳ آذر ۱۳۹۰
بیروت - ارتش لبنان با انتشار بیانیه ای انفجار اخیر در جنوب این كشور بر اثر منفجر شدن انبار سلاح حزب الله را رد و تاكید كرد: این حادثه بر اثر انفجار یك مین و یا یك بمب خوشه ای عمل نكرده از زمان جنگ با رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از ایرنا :بیروت، فرماندهی ارتش لبنان بامداد پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام كرد كه در ساعت 12:45 شب گذشته، با شنیده شدن صدای انفجار در منطقه صدیقین در جنوب لبنان گروهی از نیروهای ارتشی مستقر در منطقه به این نقطه اعزام شدند تا در مورد این حادثه به تحقیق بپردازند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این گروه با تحقیقات گسترده ای كه شب گذشته و پیش از ظهر امروز انجام شد به هیچ نكته قابل توجهی دست پیدا نكردند، مخصوصا اینكه این انفجار هیچ اثر ظاهری از خود برجا نگذاشته بود از این رو به نظر می رسد كه این حادثه بر اثر انفجار یك مین و یا یك بمب خوشه ای عمل نكرده از زمان جنگ با رژیم صهیونیستی بوده است.

با وجود اینكه ارتش لبنان و هیچ مقام رسمی دیگری تا ساعاتی پیش اطلاعاتی در مورد این حادثه منتشر نساخته بود، از همان ساعات اولیه رخ دادن این حادثه رسانه های گروهی وابسته به جریان 14 مارس با سوء استفاده از این ماجرا آن را به حزب الله نسبت داده و اعلام كرده بودند كه انفجار در یكی از انبارهای حزب الله در منطقه عملیاتی نیروهای یونیفل رخ داده است و این موضوع را نقض قطعنامه 1701 دانسته بودند.

نیروهای امنیتی لبنان و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل(یونیفل) بلافاصله پس از این رخداد شروع به تحقیق به منظور كشف علت این حادثه كردند تا مشخص شود كه این حادثه توطئه ای صهیونیستی بوده و یا اینكه مین خنثی نشده ای منفجر شده و به احتمالی دیگر بمب عمل نكرده ای از زمان جنگ 33 روزه بوده است.

در ادامه این جریان 'نواف الموسوی' عضو فراكسیون 'وفاداری به مقاومت' در پارلمان لبنان در واكنش به خبرپراكنی برخی جریان های خاص، كلیه این گمانه زنی ها را رد كرده و از همگان خواست تا روشن شدن نتایج تحقیقات درباره این انفجار، از طرح هرگونه گمانه زنی خودداری كنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها