کد خبر: ۲۷۹۵۶۰
زمان انتشار: ۱۷:۳۵     ۲۹ آذر ۱۳۹۳
روز جاری شاخص کل بورس با رشدی 42 واحدی به 69537واحد رسید. دو نماد "بترانس" و "وآذر" بیشترین افزایش قیمت و "وساخت" و "سبهان " نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند. همچنین "ومعادن" بیشترین تاثیر مثبت و "فملی" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ امروز شنبه بیست و نهم آذر شاهد تسلط روندی مبهم بر معاملات تعداد ملموسی از صنایع بازار بودیم امری که منجر به نوسانات مکرر شاخص های بورسی گردید اما در نهایت به لطف رونق نسبی شکل گرفته در تعدادی از بخش ها همچون خودرویی، پتروشیمی، سرمایه گذاری، بیمه، ساختمانی و برخی تک سهم های در گروه بانکی و همچنین حمایت های حقوقی صورت گرفته از تعدادی از نمادهای بزرگ بازار، بعضی از شاخص های بورسی از جمله شاخص کل توانستند با رشدی مختصر به کار خود پایان دهند.

روز جاری شاخص کل بورس با رشدی 42 واحدی به 69537واحد رسید. دو نماد "بترانس" و "وآذر" بیشترین افزایش قیمت و "وساخت" و "سبهان " نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند. همچنین "ومعادن" بیشترین تاثیر مثبت و "فملی" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشت.

به گزارش نمابورس با از سرگیری معاملات بورس تهران در اولین روز معاملاتی این هفته تحت تاثیر جو مبهم حاکم بر بسیاری از بخش ها شاخص کل بورس به محدوده منفی خزید و نوساناتی را در این محدوده تجربه کرد. نمادهایی ماننت "وساخت"، "همراه"،"کگل"، "ونفت" "فایرا"، "،فاذر" و "خکاوه" تاثیر منفی ملموسی را بر شاخص در این مقطع گذاشتند و در مقابل رونق شکل گرفته در نمادهایی مانند "وبملت"، "بترانس" و تعدادی از نمادهای بیمه ای از افت ملموس این نماگر جلوگیری کرد.در ادامه جمع آوری صف فروش "فملی" شاخص را با افت مقطعی ملموسی مواجه ساخت . نمادهایی مانند "وتجارت" و "کچاد" نیز عرصه را بر این نماگر تنگ تر کردند اما این روند با رونق شکل گرفته در برخی از نمادهای بزرگ مانند "خودرو" و "پارسان" خنثی شد. معامله بلوکی در نماد "ومعادن" در درصدهای مثبت توانست در ادامه کار بخشی از افت پیشین شاخص را خنثی نماید. پس از این برهه نیز بهبود نسبی معاملات در گروه هایی مانند سرمایه گذاری، بانکی و خودرویی باعث گردید تا شاخص سیری صعودی اما آرام را در پی گیرد و بدین ترتیب بخش اعظمی از مقادیر منفی شاخص خنثی گردید. فشار وارده از سوی "اخابر" اما بار دیگر افت مقطعی را برای شاخص به همراه آورد. در اواخر زمان بازار در نهایت به لطف معامله بلوکی در درصدهای مثبت بر روی نماد "رمپنا" شاخص توانست با جهشی روبرو شده و سرانجام پا به محدوده مثبت بگذارد و معاملات روزانه را با رشدی مختصر به پایان رساند.

روز گذشته پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه به درج برخی از دیدگاه های رئیس جدید سازمان بورس در دیدار وی با مدیرات این سازمان پرداخت. فطانت در این دیدار اعلام کرد که صنایع کلیدی مانند صنایع پالایشی، پتروشیمی، معدن و بانکداری از ابهاماتی رنج می برند اما تلاش خواهد شد تا در کوتاه مدت این ابهامات بصورت جدی پیگیری و با رعایت دغدغه های سرمایه گذاران تعیین تکلیف شود. وی افزود علاوه بر اقدامت کوتاه مدت، رویکرد بلندمدت سازمان مبنی بر شتاب بخشی به روند توسعه بازار سرمایه در راستای ارتقاء جایگاه این بازار در نظام اقتصادی به صورت جدی در دستور کار قرار داشته و برنامه های مشخصی نیز در این حوزه وجود دارد که در آینده نزدیک به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

همچنین رئیس اداره آموزش و امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای سازمان بورس اعلام کرد که ثبت نام بیست و چهارمین دوره آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه از روز شنبه آینده یعنی ششم دی ماه سال جاری آغاز و تا دوازدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. گفتنی است بیستم اسفند ماه نیز به عنوان روز برگزاری این آزمون ها در نظر گرفته شده است.

امروز همچنین می توان به ثبات قیمت طلا و افت ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. هم اکنون هر گرم طلا به قیمت 101 هزار تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 3299 تومان در حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز شنبه تقریبا مبهم و بعضا مثبتی بر بسیاری از صنایع بازار حاکم بود. در گروه معدنی 3 نماد مثبت بوده است.در این گروه باز هم "کگل" صف فروش دارد و "کروی" صف خرید سبکی را به خود می بیند. در گروه محصولات شیمیایی امروز تنها 10 نماد افت کرده اند.در این بخش صف خرید در نماد "شکربن" دیده می شود. در بخش فلزات اساسی 10 نماد در درصدهای مثبت به کار خود پایان داده اند. در این گروه "وتوکا" صف فروش ملموسی را به خود می بیند و"فباهنر" صف خرید دارد. در بخش مخابرات هر دو نماد منفی بوده اند. در بخش فنی مهندسی "رمپنا" رشد کرده و صف خرید را پیش روی خود می بیند. در بخش خودرویی تنها 8 نماد افت کرده اند. سنگین ترین صف فروش این بخش در نماد "خگستر" دیده می شود و "خودرو" صف خرید دارد. در بخش شرکت های چند رشته ای صنعتی 2 نماد مثبت بوده اند. در بخش بانکی 6 نماد افت کرده اند.در این گروه برخی نمادها مانند "وپست" صف خرید محدودی دارند.در گروه سرمایه گذاری تنها 3 نماد منفی بوده اند. در این بخش صف فروش در نماد "وبهمن" دیده می شود و تعادی از نمادها مانند "واتی" صف خرید سبکی را به خود می بینند. در بخش فرآورده های نفتی 2 نماد منفی بوده اند. در این بخش "شرانل" صف خرید محدودی دارد. در گروه دارویی 9 نماد افت ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در این بخش صف فروش در نماد "دامین" به چشم می خورد و "دیران" صف خرید دارد. در گروه غذایی 10 نماد رشد کرده اند. در این گروه صف فروش در نماد "غمارگ" دیده می شود و "غالبر" صف خرید دارد. در میان قندی ها همه نمادها افت کرده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 4 نماد رشد کرده اند. در گروه ساختمانی 4 نماد منفی بوده اند. در این گروه صف فروش در نماد "وساخت" دیده می شود و "ثشاهد" بالاترین صف خرید را به خود می بیند. در این میان در گروه سیمانی 12 نماد منفی بوده اند. در این بخش صف های خرید و فروش نه چندان ملموسی در برخی نمادها دیده می شود.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 664 میلیون سهم و حق تقدم در بورس مورد معامله قرار گرفت که بیشترین حجم معاملاتی مربوط به دو نماد "ومعادن" و "ونیکی" بوده است.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 151 میلیون سهم و حق تقدم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد "وگردش " و "وگردشح" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها