کد خبر: ۲۷۹۵۹۲
زمان انتشار: ۱۸:۰۵     ۲۹ آذر ۱۳۹۳
قیمت نفت این روزها به مرز ۷۰ دلار رسیده است. قیمت مذکور میتواند اقتصاد نفتی ایران را با چالش های بسیار زیادی مواجه کند. کارشناسان میگویند احتمال کاهش قیمت بازهم وجود دارد.


به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز ؛ زنگ خطر برای کاهش بیشتر قیمت نفت روز گذشته و پس از اجلاس اوپک زده شد. در پی تحولات جدیدی که در بازار نفت

رخ داد قیمت نفت، روز گذشته با کاهش بی سابقه ای روبرو شد، به گونه ای که نفت روز گذشته با حدود قیمت ۷۰ دلاری خرید و فروش گردید.

به گزارش تراز، این کاهش قیمت این هشدار را به مسولان میدهد که احتمال کاهش بیشتر قیمت نفت در ماههای آینده وجود دارد.

 برخی از کارشناسان اقتصاد انرژی پیش بینی می کنند قیمت نفت در ماههای آینده در حدود ۷۰تا ۸۰ دلار نوسان خواهد داشت و کشورهایی که بودجه خود را براساس نفت بالا ببندند با زیانهای گسترده ای مواجه خواهند شد.

ارسلان فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار تراز میگوید: کاهش قیمت نفت این هشدار را میدهد که حتما مجلس و دولت برای تعیین قیمت نفت باید مطالعات گسترده ای انجام دهند و ملاحظات بازار نفت را در نظر بگیرند، چرا احتمال کاهش قیمت نفت بیشتر از ارقام فعلی نیز وجود دارد.

 وی با بیان اینکه البته من معتقدم قیمت نفت بیشتر از اینها دیگر افت نخواهد داشت گفت: اما به دلیل اینکه بازار نفت علاوه بر موضوع عرضه و تقاضا وارد یک بازی سیاسی گشته، احتمال کاهش قیمت نیز بیشتر از این بازهم وجود دارد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه با این اوضاع اغلب کشورهای نفت خیز، بودجه خود را با نفت نسبتا پایین خواهند بست توضیح داد:‌ما نیز باید همین کار را بکنیم و ملاحظلات قیمت نفت را در نظر بگیریم.

اما نرسی قربان کارشناس ارشد اقتصاد انرژی معتقد است قیمت نفت در مرز ۸۰ دلار باقی خواهد ماند و نفت بیشتر از این با کاهش قیمت مواجه نمیشود، نظری برخی از کارشناسان نفتی در غرب آن رابسیار خوش بینامنه میدانند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها