کد خبر: ۲۷۹۹۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۰۳ آذر ۱۳۹۰
حاج علی انسانی مداح وشاعر پیشکسوت اهل بیت با حضور در برنانه پارک ملت به بیان خاطرات خود از فداکاری های جانبازان 8 سال دفاع پزداخت.

به گزارش 598 به نقل از عصر امروز، حاج علی انسانی شاعر و مداح اهل بیت (ع) با حضور در برنامه "پارک ملت" در  جمع جانبازان ۸ سال دفاع مقدس به بیان خاطرات خود از هم پیالگی با اسطوره ای صبر تاریخ انقلاب و کشورمان پرداخت.

حاج علی انسانی با سراییدن تک بیت " به طواف کعبه رفتم به حرم رهم ندادند که تو در برون چه کردی، که درون خانه آیی" ضمن ابراز تاسف از این که امسال سعادت تشرف به مکه مکرمه و مدینه منوره در معیت جانبازان نداشته است ، گفت: تا به اکنون توفیق داشتم ۱۰ سفر در رکاب جانبازان عزیز باشم.

این مداح اهل بیت درباره یکی از سفر های خود که در رکاب جانبازان و معلولین به حج تمتع مشرف شده بود ، عنوان کرد: در مدینه منوره هرگاه کاروان های دیگر از حضور کاروان جانبازان با خبر می شدند به استقبال این عزیزان می آمدند. در میان استقبال کننده ها افراد اهل علم ، اهل ذکر زیادی به چشم می خوردند که از بودن با جانبازان افتخار می کردند.

انسانی در خصوص زمانی که هنوز مدینه بازسازی نشده بود گفت: آن زمان به همراه کاروانمان در پشت دیوارهای بقیع بودیم، حالت عجیبی بود و هرگاه کاروان جانبازان و معلولین وارد می شدند دیگر کاروان ها به احترام آن ها پرچم هایشان را پایین می آوردند.

وی افزود: در همان جا یکی از جانبازان رو به من کرد و گفت از آقا رسول الله بخواهید تا بتونم یک ساعت بخوابم. خدا می داند این جانبازان چه دینی بر گردن ما دارند.

این شاعر اهل بیت با اشاره به ارادت مقام معظم رهبری نسبت به جانبازان اظهار داشت: آقای ری شهری و قاضی عسکر هر زمان که در مکه و مدینه بودند، دیدار از این عزیزان را وظیفه خود می دانستند و احوال آنان را جویا می شدند.

انسانی درخصوص خاطره ای که وی را بسیار تحت تاثر قرار داده است، گفت: یک روز پس از اتمام مراسم هیات در هتل، جانباز قطع نخاعی ای را دیدم که از همراهانش خواست تا با من کمی تنها باشد. وی به من گفت نوار مداحی هایم را گرفته اما رویش نمی شود رو به حرم پیغمبر(ص) به عزاداری بپردازد  و از همراهانش درخواست کند تا اشک هایش را پاک کنند.

وی درباره روح بزرگ جانبازان سرافراز میهن مان عنوان کرد: به یکی از این جانبازان عزیز گفتم ما خجالت زده شماییم و از شما خجالت می کشیم. اما وی در جواب من چیزی گفت که تا دو روز فکر مرا مشغول کرده بود. این جانباز عزیز به من گفت شما چه می گویی؟! شما بودید که ما رفتیم. ما اصلاً به هیچ وجه احساس طلبکاری نمی کنیم. شما پشت جبهه را مهیا کردید تا ماتوانستیم، برویم.

انسانی بیان داشت: زبان این جانبازان را فقط خودشان می دانند. زبان اینان زبان عشق است و به همین دلیل تمام مشکلات برای جانبازان آسان نمود می کند.

این شاعر دلسوخته اهل بیت در ادامه برنامه، در تشریح رابطه عقل و عشق، گفت: بحث عقل و عشق سال هاست که معنا دارد. اخیرا به این جا رسیدند که عقل و عشق در کنار یکدیگر هستند. عقل بدون عشق ابتر و عشق بدون عقل، هوس است. عقل آدرس می دهد وعشق به دنبال آدرس می رود. عقل به ما می گوید امام حسین (ع) عزیز دل پیامبر(ص) در سال 61 هجری چه کرد! اما عشق در سینه ها است.

حاج علی انسانی در پایان با خواندن شعر زیبایی در وصف جانبازان هشت سال دفاع مقدس، از این عزیزان خواست تا دست او را نیز برای شفاعت در در مقابل بی بی دو عالم حضرت زهرا  بگیرند.

این برنامه با بیان خاطرات سه جانباز دفاع مقدس پایان یافت.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها