کد خبر: ۲۸۰۴۳
زمان انتشار: ۰۰:۳۵     ۰۴ آذر ۱۳۹۰
یک انجمن دانشجویی در انگلیس تصویر بزرگی از "باراک اوباما" را در اعتراض به اعمال خشونت توسط نیروهای پلیس آمریکا علیه معترضان در این کشور به آتش کشید.
به گزارش فارس، گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های غربی از این امر حکایت دارد که یک انجمن دانشجویی انگلیسی در دانشگاه سنت‌اندروز تصویری از "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا را در اقدامی اعتراضی به سرکوب معترضان جنبش تسخیر توسط نیروهای پلیس به آتش کشید.

 

بنا بر این گزارش، این تصویر بزرگ از رئیس‌جمهوری آمریکا در سواحل "ایست سندز" در انگلیس به آتش کشیده شد.

 

"متیو مارشال" از انجمن محافظه کاران در دانشگاه سنت اندروز به آتش کشیده شدن این تصویر بزرگ از اوباما را تأیید کرد اما سعی داشت تا این اتفاق را کم اهمیت جلوه دهد تا باعث ایجاد تنش میان آمریکا و انگلیس که دو متحد قدیمی هستند، نشود.

 

وی گفت: این کار احمقانه‌ای بود و ما به خاطر هر گونه اهانت صورت گرفته عذرخواهی می کنیم. اوباما یکی از متحدان مهم دولت انگلیس است.

 

بنا بر این گزارش، اعتراضات موسوم به جنبش تسخیر در سراسر انگلیس و آمریکا اوج گرفته و معترضان تظاهرات مداومی را در اعتراض به شکست دولت‌ها در مقابله با بحران اقتصادی که بواسطه جنگ افروزی‌ها و تحریک حرص و طمع شرکت‌های بزرگ ایجاد شده، برگزار می‌کنند.

 

بنا بر این گزارش، اعتراضات موسوم به "تسخیر وال استریت" از ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریورماه) مقابل ساختمان بورس آمریکا در خیابان وال استریت با تحصن معترضان در پارک "زاکوتی" در نزدیکی این منطقه آغاز شد و همزمان با افزوده شدن بر تعداد معترضان که قصد داشتند اعتراض خود را به فساد نظامی مالی حاکم در آمریکا، نابرابری و بی عدالتی در دریافت حقوق، بیکاری فزاینده و بسیاری مسائل دیگر اعلام کنند، این اعتراضات ابتدا به شهرها و ایالات سراسر آمریکا و پس از آن به پایتخت‌های کشورهای دیگر و بویژه کشورهای اروپایی که نظام سرمایه‌داری در آنها حکمفرما بود، گسترش یافت.

 

بنا به گفته معترضان تا کنون در آمریکا حدود ۴ هزار نفر دستگیر شده‌اند و مردم این کشور شاهد موارد گسترده به کارگیری خشونت توسط نیروهای پلیس علیه معترضان بوده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها