کد خبر: ۲۸۰۵۱۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۳     ۰۴ دی ۱۳۹۳
كانون غيرقانوني مدافعان حقوق بشر، مولوي عبدالحميد اسماعيل‌زهي، امام جمعه اهل سنت مسجد مكي زاهدان را به عنوان «‌تلاشگر حقوق بشر‌» سال ۱۳۹۳ انتخاب كرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جهان نیوز: كانون غيرقانوني مدافعان حقوق بشر، مولوي عبدالحميد اسماعيل‌زهي، امام جمعه اهل سنت مسجد مكي زاهدان را به عنوان «‌تلاشگر حقوق بشر‌» سال ۱۳۹۳ انتخاب كرد.

سايت كانون مدعي حقوق بشر اعلام كرد كه اين جايزه به علت «‌تلاش‌هاي بي‌وقفه و پيگيرانه مولوي عبدالحميد در سال‌هاي گذشته براي برقراري روابط آشتي‌جويانه بين اقوام و گرايش‌هاي مختلف مذهبي در استان سيستان و بلوچستان‌» به اين روحاني تعلق گرفته است. اين تشكل مدعي حقوق بشر، در بيانيه‌اي به مناسبت اهداي جايزه خود، از مولوي عبدالحميد به خاطر «‌الگوسازي مناسب از زيست مسالمت‌آميز توأم با فعاليت علني و شفاف‌» تقدير كرده است.

نرگس محمدي يكي از محكومان فتنه ۸۸ و از عوامل ناآرامي‌ها در آن سال با سفر به زاهدان در منزل مولوي عبدالحميد اين جايزه را به وي تقديم كرد. اين جايزه تاكنون، به آيت‌الله حسينعلي منتظري، عزت‌الله سحابي، عباس اميرانتظام، محمد ملكي و تقي رحماني اهدا شده است.

شيرين عبادي توسط غرب به دليل مخالفت و مبارزه با نظام جمهوري اسلامي شخصيت‌پردازي شده و اكنون به نيابت اين كار را انجام مي‌دهد. اين جايزه به كساني تعلق گرفته است كه رويارويي با امام يا مبارزه مسلحانه با نظام را در پرونده خود دارند. اميد است نام مولوي عبدالحميد در ليست مخالفان نظام ثبت نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها