کد خبر: ۲۸۰۵۹۳
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۰۴ دی ۱۳۹۳
در بیانیه جمعی از دانشجویان دانشگاه بوعلی عنوان شد
در بیانیه دانشجویان دانشگاه بوعلی آمده است که در حماسه 9 دی مشخص شد چه کسانی حاضرند از خود برای انقلاب خرج کنند و چه کسانی عافیت‌طلبی را به صلاح نظام ترجیح می‌دهند و این‌گونه است که 8 ماه فتنه ملاکی شد برای سنجش خواص.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، جمعی از دانشجویان دانشگاه بوعلی در تقدیر از آیت‎الله نوری همدانی به خاطر مواضع روشنگرانه ایشان در رخداد حماسه 9 دی 88، بیانیه‎ای را صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: نهم دی‌ماه 88، نقطه عطفی در تاریخ سی و چند ساله انقلاب اسلامی ایران است، چراکه بار دیگر برخورداری نظام از پشتوانه مردمی و استحکام درونی نظام را به رخ تمامی کشورهای مستکبر و جرثومه‌های فساد در تاریخ بشریت کشاند.

در ادامه آن آمده است: وقایع پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری و تهمت‌هایی که به نظام مقدس جمهوری اسلامی روا داشته شد، بی‌شک یکی از خیانت‌های بزرگ در حق ملت بزرگوار ایران اسلامی محسوب می‎شود که باعث از بین رفتن و سوخته شدن دستاوردهای حماسه حضور مردم در انتخابات شد که تحت هیچ شرایطی فراموش‌شدنی و قابل گذشت و چشم‌پوشی نیست.

در بخش دیگری از این بیانیه عنوان شده است: دانشجویان دانشگاه بوعلی معتقدند 9 دی 88 ترسیم عملی رابطه امام و امت در نظام جمهوری اسلامی ایران و بروز عینی مردم‌سالاری دینی بود.

حماقت و رسوایی فتنه‌گران در تقابل با ارزش‌های دینی ملت ایران، به ویژه تقابل با عزاداری سید و سرور شهیدان عالم و ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، جسارت به پیشگاه آن امام همام و کف و سوت زدن در روزهای سوگواری و عزاداری، مسئله‌ای نبود که جامعه اسلامی ایران بتواند از کنار آن به سادگی عبور کند؛ ملت مسلمان ایران، بی‌توجه به خواست گروه‌ها و جریانات، خود به صحنه آمد و طومار فتنه و فتنه‌گران را در هم پیچید و درسی تاریخی به همه بدخواهان اسلام و انقلاب اسلامی داد.

این بیانیه می‎افزاید: ریشه حماسه 9 دی را بایستی در عاشورای سال 61 هجری جستجو کرد و تأکید کرد که مکتب امام حسین(ع) انقلاب اسلامی را بیمه کرده است.

در ادامه این بیانیه می‎خوانیم: رهبر معظم انقلاب از فتنه 88 با عنوان "بیماری" یاد کردند و فرمودند 9 دی ملت ایران را "واکسینه" کرد. این تعبیر نشان می‌دهد نهم دی تجربیاتی برای ملت ایران داشت که می‌تواند از آن در آزمون‌های آینده بهره برد و بدان جهت که یکی از راه‌های درمان بیماری فتنه 88، لبیک به فریاد أین عمار رهبر انقلاب بود، ملت ایران هوشیار شد که چه کسانی حاضرند از مال و جان و آبروی خود برای انقلاب خرج کنند و چه کسانی عافیت‌طلبی و دنیاطلبی را به صلاح نظام ترجیح می‌دهند و این‌گونه است که هشت ماه فتنه ملاکی شد برای سنجش خواص. خواصی که چشم فروبسته و سکوتی عمیق را جرعه جرعه نوش می‌کنند، خواصی که خاصیتشان این است که خط خطی‌های سیاسی خود را واژگان مشق شده خط امام دانسته و آن را به مردم دیکته می‌کنند و تلقی‌شان این است که روی خط امام راه می‌روند، نه روی خط چین‌های وهم آلوده خودشان! اگرچه سنگ‌اندازی‌ها و مانع‌تراشی‌های دشمنان داخلی و خارجی در سال‌های اخیر به سمت تحریم اقتصادی و تهدیدات امنیتی و نظامی تغییر جهت داده، اما خلق حوادثی چون نهم دی موید این نکته اساسی است که ملت ایران با تأسی از مکتب حسینی(ع) و خط خمینی(ره) همچون همیشه از این آزمون سخت سربلند و سرفراز بیرون خواهد آمد.

این بیانیه می‎افزاید: اگرچه مواضع هوشمندانه همه مراجع ارجمند از آغاز فتنه 88 نشان از تیزبینی و نگاه نافذ آنان دارد و مردم ایران باید بر این نعمت الهی فاخر افتخار نمایند و سر بر آستان الهی سایند، اما تدبیر تاریخی مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی، رخدادی بود که نسخه کینه‌توزان حسینی را در هم پیچید.

بخش پایانی بیانیه اضافه می‌کند «تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی گواهی بر بصیرت و حضور همیشه در صحنه حضرت آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی بوده و همان گونه که آغاز قیام 19 دی 56 قم از بیت این مرجع عالیقدر و با سخنرانی ایشان همراه بود، سخنرانی و بصیرت‌افزایی ایشان زمینه‌سازی قیام 9 دی 88 را فراهم آورد و در فضای گرد و غبار فتنه که تشخیص حق از باطل دشوار است، سخنان ایشان همچون چراغ هدایت به ضمایر مردم ایران اسلامی روشنایی بخشید و حماسه‌ای از جنس انقلاب اسلامی را رقم زد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها