کد خبر: ۲۸۰۷۷
زمان انتشار: ۰۹:۴۵     ۰۴ آذر ۱۳۹۰
تداوم اعتراضات ضدسرمایه‌داری در آمریکا؛
معترضین به نظام سرمایه‌داری قصد دارند امروز را تحت عنوان "جمعه سیاه" در بسیاری از شهرهای آمریکا دست به تظاهرات بزنند.

به گزارش فارس به نقل از نیویورک دیلی نیوز، معترضین به نظام سرمایه‌داری قصد دارند امروز را تحت عنوان "جمعه سیاه" در بسیاری از شهرهای آمریکا دست به تظاهرات بزنند.
 
بنابراین گزارش، معترضین نیویورکی که شهرشان خاستگاه قیام وال‌استریت بود نیز قصد دارند که تظاهراتی را در میدان "مکیز هرالد" در منهتن برگزار نمایند. این تظاهرات از ساعت 13:30 به وقت محلی آغاز می‌شود.
 
این گزارش همچنین حاکی‌ست که تظاهرکنندگان از فرصت ناشی از "عید شکرگزاری" در آمریکا برای ابراز اعتراضات خود استفاده می‌کنند. در این عید مردم برای خرید به طور گسترده‌ای به مغازه‌ها مراجعه می‌کنند.
 
در شهر سیاتل برخی تظاهرکنندگان قصد دارند به اجتماع در برابر مراکز خرید دست بزنند و در ایداهو نیز گروهی در اعتراض به مخارج غیرضروری که از نمادهای مصرف‌گرایی مورد حمایت نظام سرمایه‌داری است، تظاهرات خواهند کرد.
 
اردوگاه‌های مربوط به تظاهرکنندگان ضدسرمایه‌داری در بسیاری از شهرهای آمریکا با خشونت پلیس برچیده شده است و در لس‌آنجلس نیز به معترضین یک هفته فرصت داده شده تا اردوگاه را ترک کنند.
 
با این حال تظاهرات مردمی در شهرهای آمریکا همچنان ادامه دارد و گروه‌های مردمی از فرصت‌های ممکن برای ابراز نارضایتی خود از عملکرد سیستم اقتصادی ایالات متحده استفاده می‌کنند. پلیس آمریکا طی روزهای گذشته برخوردهای خشونت‌باری را از خود نشان داده است که نمونه آن پاشیدن گاز فلفل به صورت دانشجویانی بود که بر زمین نشسته بودند و هیچ اقدامی انجام نمی‌دادند. پخش فیلم این واقعه، اعتراضات گسترده‌ای را در سراسر آمریکا برانگیخت.
 
به نظر نمی‌رسد که اعتراضات مردمی امروز نیز خالی از خشونت پلیس آمریکا باقی بماند.
 
انتهای پیام/ک.ص

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها