کد خبر: ۲۸۰۸۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۰     ۰۴ آذر ۱۳۹۰
نیویورك - دو نفر از تحصن كنندگان در پارك زیكوتی واقع در منطقه وال استریت در اعتراض به خشونت و سركوب مردم توسط پلیس نیویورك به دادگاه شكایت كردند.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خبرگزاري ايرنا بر اساس گزارش های منتشر شده توسط رسانه های آمریكایی هدر كارپندر و نامزدش خوزه جیمنز معتقدند كه پلیس به شدت آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

پلیس نیویورك تاكنون از هرگونه اظهار نظر درخصوص اظهارات این دو نفر و همچنین شكایت آنان به دادگاه خودداری كرده است.

این دو شهروند نیویوركی هفته گذشته در اعتراض به نظام سرمایه داری و سیاست های بانكی در آمریكا با مراجعه به سیتی بانك (city bank) حساب های بانكی خود را مسدود كردند.

پلیس نیویورك معترضین را محاصره و ضمن سركوب شدید آنها تعدادی را دستگیر كرد.

هدر كارپندر و نامزدش خوزه جیمنز در جریان این سركوب ها به شدت زخمی شدند، آنها با مراجعه به پزشك قانونی طول درمان گرفته و به دادگاه شكایت كردند.

بر اساس گزارش رسانه های آمریكایی شكایت این دو نفر در حال بررسی است.

پلیس آمریكا سابقه بسیاری بدی در برخورد با تظاهر كنندگان دارد. در دو ماه گذشته كه جنبش مردمی موسوم به وال استریت سرتاسر آمریكا را فرا گرفته است، پلیس برای متفرق كردن تظاهر كنندگان از گاز اشك آور و شوك الكترویكی استفاده می كند.

در جریان اعتراض های مردمی در ایالت های مختلف آمریكا بر اثر خشونت پلیس تاكنون چند نفر كشته ، صدها نفر مجروح و صدها نفر دیگر باز داشت شده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها