کد خبر: ۲۸۰۸۳
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۰۴ آذر ۱۳۹۰
قاهره- رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاكید كرد كه تهدیدات كابینه 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی اعلام توافق بر سر اجرای توافقنامه آشتی فلسطینی، نه تنها موجب هراس ما نمی شود بلكه ثابت می كند كه آشتی راه درست ملت فلسطین است.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خبرگزاري ايرنا : خالد مشعل در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه افزود: ما نه تنها از این تهدیدات و برگزاری جلسه امنیتی كابینه نتانیاهو بیمی نداریم بلكه مطمئن هستیم كه در مسیر درست یا همان آشتی در حركت هستیم.

وی با اشاره به ظلم و تجاوز اسرائیل در حق مردم فلسطین گفت: اسرائیل و كابینه بسیار افراطی آن، تمام فرصت های دستیابی به راه حل بین دو طرف را از بین بردند و ما باید بیش از این چه انتظاری از دشمن خود داشته باشیم.

مشعل تمام نیروهای فلسطینی را به تلاش برای تحقق آشتی ملی فراخوانده و گفت كه ما باید پایان دسته بندی ها و تفاهم بر برنامه سیاسی و تحقق آشتی را در اولویت قرار دهیم .

وی ابراز امیدواری كرد كه محمود عباس در برابر فشارها تسلیم نشود به ویژه اینكه آنان به وی امتیازی ندادند.

وی گفت كه در دیدار روز گذشته، توافق شد كه به منظور پیگیری آشتی ملی گروههای فلسطینی با یكدیگر دیدار كنند و كمیته آزادیبخش فلسطین نیز به منظور اجرای موارد توافق شده در خصوص توسعه این كمیته، نشست بعدی خود را در 22 ماه آینده میلادی (اول دی) برگزار خواهد كرد كه در آن انتخابات آینده نیز بررسی خواهد شد.

وی در عین حال گفت كه هنوز زود است كه در مورد اینكه آیا حماس نامزدی را برای ریاست تشكیلات خودگردان معرفی خواهد كرد یا خیر، سخن گفت.

مشعل در ادامه افزود: پس از نشست با محمود عباس وی به رهبران حماس در داخل و خارج توصیه كرد كه از اظهارات تبلیغاتی و سیاسی كه به فضای مثبت كنونی و آشتی خدشه وارد می كند، خودداری كنند.

وی گفت: ما در نشست روز گذشته در مورد پایان پرونده بازداشت شدگان و لزوم آزادی آنان در روزهای آینده، به توافق رسیدیم.

مشعل دیدار خود با محمود عباس را نخستین دیدار طولانی برشمرد كه در جریان آن گفت و گوهای جدی و عمیقی جریان یافت و با وجود اختلاف سیاسی، موارد مبهم از بین رفت.

وی جنبش فتح را به بستن صفحات گذشته فراخوانده و گفت ' پیام من به براداران جنبش فتح این است كه در مرحله آینده، برخوردی مثبت داشته و دسته بندی ها را پایان دهیم زیرا راهی جز تفاهم نداریم و باید به سوی آشتی حركت كنیم.

مشعل گفت كه مرحله آینده مرحله شفافیت و مشاركت در اداره فلسطین و وحدت در مورد مسائل آن خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها