کد خبر: ۲۸۱۲۱۳
زمان انتشار: ۰۸:۵۰     ۰۷ دی ۱۳۹۳
جلیلی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین:
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: در انتخابات سال 88 غربی ها نتوانستند مشارکت مردمی و رقابت بین کاندیداها را انکار کنند؛ در انتخابات سال 88 اوج مردم سالاری دینی به رخ غربی ها کشیده شد وقتی اوباما چند روز قبل از انتخابات 88 به مقام معظم رهبری نامه می دهد دلیل این حرکت این است که وی قدرت مردم سالاری در ایران را دیده است.
به گزارش سرویس سیاسیی پایگاه 598، جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین صحبت هایش را با یک سوال آغاز کرد و در همین باره اظهار داشت: آیا غربی ها به خاطر این که چند سانتریفیوژ ما دارد کار می کند ناراحت هستند؟ آن ها که خودشان چندین کلاهک هسته ای دارند.
 


وی در ادامه تاکید کرد: ما در منطقه خودمان شاهد هستیم که برخی از کشورها سلاح هسته ای دارند اما چرا سر و صدایی به پا نمی شود از نظر من این موضوع مهمی است اگر یک نگاه دقیق به این موضوع نداشته باشیم و پاسخ درستی ندهیم برخی اختلافات سیاسی شکل می گیرد.
 
جلیلی افزود: آنچه امروز جمهوری اسلامی با برخی از قدرت ها در یک تقابل قرار دارد فراتر از چند موضوع سیاسی، اقتصادی است.
 
وی با اشاره به این که در یک فرآیند چند قرنه یک تمدنی شکل گرفته و این تمدن توانسته است در این مسیر پیشرفتی را داشته باشد خاطر نشان کرد: آن چه که در اواخر سال 2014 با آن روبه رو هستیم ثمره همین تمدن است من به چند مولفه از این تمدن اشاره می کنم؛ نگاه های این تمدن با نگاه های ما یک تفاوت جدی دارد.
 
وی تاکید کرد: این تمدن می گوید به جای این که حقیقت مبنای کار باشد این فکر من است که باید اساس امور باشد و در چند قرن گذشته یک تمدنی بر این مبنا شکل گرفته است انکار حقیقت از جمله مبانی این تمدن است البته انکار حقیقت کار ساده ای نیست چون ذات انسان حق طلب و حق جو است.
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان این که اگر در حال حاضر بگوییم که این تمدن در 4 یا 5 قرن گذشته رقیبی نداشته است حرف گزافی نزده ایم خاطر نشان کرد: البته این طور نبوده که این تمدن معارضی نداشته باشد؛ انقلاب اسلامی صرفا فقط یک مخالفت سیاسی، اقتصادی و به خطر انداختن منافع مادی یک قدرت نبود بلکه کار بزرگ انقلاب اسلامی شکل گیری تمدن معنوی بود این که بیاید مقاومت کند و بایستد.  
 
جلیلی در همین باره تاکید کرد: تفکر این تمدن یک منطق بیشتر ندارد و آن منطق قدرت است این که گفته می شود تنها 5 کشور در دنیا حق وتو دارند و این که در مسئله هسته ای می گویند که چند کشور محدود حق دارند که سلاح هسته ای داشته باشند از جمله شاکله این تفکر است.
 
وی در ادامه افزود: آن چیزی که برای غربی ها نگران کننده بوده این است که یک اندیشه ای بیاید و تمدن سازی کند و در عین حال این اندیشه را به تحقق و موفقیت برساند. 

 

جلیلی با بیان این که پدیده ای به وجود آمده است که نه صرفا در حرف بلکه در عمل مدعی است گفت: یکی از این ادعاها مردم سالاری دینی است انتخاب را مردم انجام می دهند و نه نهادهای قدرت.
 
جلیلی در همین باره به ذکر خاطره ای پرداخت و اظهار داشت: من یک بار به آقای سولانا گفتم که فرق مردم سالاری دینی با دمکراسی شما در این است که اگر در کشور شما فردی رای می دهد و می رود اما در جمهوری اسلامی اگر فردی رای دهد بعد از آن حاضر است که جان خودش را هم تقدیم کند.  
 
وی با بیان این که در انتخابات سال 88 غربی ها نتوانستند مشارکت مردمی و رقابت بین کاندیداها را انکار کنند بیان داشت: در انتخابات سال 88 اوج مردم سالاری دینی به رخ غربی ها کشیده شد وقتی اوباما چند روز قبل از انتخابات 88 به مقام معظم رهبری نامه می دهد دلیل این حرکت این است که وی قدرت مردم سالاری در ایران را دیده است.
 
جلیلی تاکید کرد: اگر ما نقاط قوت خود را دچار ضعف کنیم این دقیقا همان چیزی است که به نفع دشمنان است.
 
وی افزود: حرکت حکیمانه ای که جمهوری اسلامی با ارشادات مقام معظم رهبری انجام داد این بود که وقتی مشاهده کرد که فتنه ای در حال شکل گیری است نخواست که فتنه را با ابزارهای امنیتی ختم کند در واقع جمهوری اسلامی می خواست که مردم به این قضایا پایان بدهند و حماسه 9 دی محاکمه فتنه گران در حضور مردم بود.  
 
جلیلی تاکید کرد: غربی ها از این که می بینند جمهوری اسلامی موفق شده است و در عین موفقیت توانسته است اندیشه خود را تکثیر کند واهمه دارند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی هم چنین درباره وحدت فی مابین گروه های اصولگرایی گفت: آن چه که از آن در میان اصولگرایان به عنوان وحدت یاد می شود بیشتر باید بر مبنای وحدت گفتمانی باشد؛ من معتقدم اندیشه دینی و اسلام ناب محمدی که پرچم دار آن مقام معظم رهبری هستند چون بر مبنای حقیقت است، اگر ما بتوانیم وحدت گفتمانی را به جامعه انتقال دهیم بسیاری از مشکلات حل شدنی است.
 
جلیلی در ادامه صحبت هایش تاکید کرد: من یک بار به رئیس جمهور گفتم ما در کشورمان ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری زیادی داریم که به پشتوانه این ظرفیت ها موفقیت های بعدی شکل خواهد گرفت.
 
جلیلی تاکید کرد: به هر حال ساختار اداری و اجرایی کشور باید ظرفیت و آمادگی لازم را داشته باشد که نه تنها جلودار مردم باشد بلکه باعث شود که ظرفیت های مردمی آزاد شود و این موضوع یک عزم ملی را طلب می کند ما باید ساز و کارها و مناسبات اداری مان را عوض کنیم که البته حل این مسئله صرفا محدود به دولت نمی شود. 

منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها