کد خبر: ۲۸۱۷۶۶
زمان انتشار: ۲۰:۳۳     ۰۸ دی ۱۳۹۳
سایت عصر ایران در خبری مدعی شده که رسایی خودش را در مظان اتهام دروغگویی می بیند. این سایت مدعی شده که آقای نوبخت به هیچ وجه کسانی را در باره برداشت   4/1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی، متهم به دروغگویی نکرده و استناد کرده به خبر یکی از رسانه ها که بخشی از سخنان نوبخت را منتشر کرده، این در حالی است که رسانه های دیگری متن کاملتری از سخنان آقای نوبخت را منتشر کرده اند و دقیقا به این جمله وی اشاره کرده اند؛ از جمله خبرگزاری تسنیم (اینجا) و یا در رسانه های دیگر (اینجا) به نقل از نوبخت نوشته:
 
 
 
فارغ از این که ماجرای برداشت از صندوق توسعه ملی درست است یا نه و حق با کیست، سوال مهمی که از مدبران این سایت خبری مطرح است این که چرا عده ای همیشه خود را در معرض تکذیب اخبارشان قرار می دهند؟ به این سایت خبری توصیه می کنیم که از این پس در تنظیم اخبارشان بیشتر دقت کنند. 
 
متن عصر ایران:
چرا یک عده همیشه خودشان را در معرض اتهام "دروغگویی" می بینند؟! +تصاویر
عصرایران - آن طور که کیهان نوشته، روز گذشته آقای حمید رسایی، نماینده مجلس شورای اسلامی، طی اظهاراتی در صحن علنی با اشاره به موضوع برداشت 4.1 میلیارد دلاری دولت از صندوف توسعه ملی با حلمه به دولت گفته است که سخنگوی دولت، مجلس را به "دروغ" متهم کرده و "عین این تعبیر"(دروغ) را به کار برده است.
 
حال ببینید که سخنگوی دولت چه گفته است و آیا اصلاً تعبیر دروغ را به کار برده که آقای رسایی این چنین تأکید دارد که آقای نوبخت درباره مجلس تعبیر دروغ را به کار برده ، آن هم "عین تعبیر"؟
 
حرف های آقای رسایی
این تصویر، از روزنامه کیهان است که با کلیک کردن "اینجا" ، اصل خبر را در کیهان می بیند.
 
 
حرف های آقای نوبخت
این تصویر، از خبرگزاری فارس است که با کلیک کردن "اینجا" ، اصل خبر را در فارس می بینید.
 
 
آقای نوبخت می گوید کسانی که می گویند ما از صندوق توسعه ملی پول برداشت کردیم، دوستان منصفی هستند ولی اطلاعات شان ضعیف است و سپس از مدعیان می خواهد مدارک خود را ارائه کنند ، ولی آقای رسایی ، می گوید که آقای نوبخت، از عین تعبیر دروغ برای مجلس استفاده کرده است! واقعاً این کجا و آن کجا؟
 
فارغ از این که ماجرای برداشت از صندوق توسعه ملی درست است یا نه و حق با کیست، سوال مهمی که مطرح است این که چرا عده ای همیشه خود را در معرض اتهام دروغگویی می پندارند؟
 
***
 
توضیحات مجدد عصر ایران و پاسخ RASAEE.IR :
 
توضیح مجدد عصر ایران: ضمن سپاس از پاسخگویی دفتر آقای رسایی، یادآور می شود آقای رسایی در سخنان اخیر خودشان که در روزنامه کیهان منتشر شده، تصریح کرده است که دولت، "مجلس" را دروغگویی متهم کرده است. اما در جوابیه دفترشان، به جای مجلس از واژه "دیگران" استفاده شده است. علت نیز کاملاً واضح است چه آن که در سخنان آقای نوبخت که در سایت آقای رسایی هم بدان استناد شده، هرگز نیامده که مجلس دروغگوست بلکه آقای نوبخت ، تصریح داشته که "یکی از سایت ها" خبر دروغی را منتشر کرده است.
 
با این اوصاف، چگونه است که آقای رسایی، انتقاد سخنگوی دولت از دروغ یک سایت را این گونه ترجمه کرده که "دولت، مجلس را به دروغگویی متهم کرده است"؟ 
 
آیا چنین سخنانی، جز ایجاد تنش بین در روابط دولت و مجلس است؟ آیا جز تخطی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تعامل و همدلی دولت و مجلس است؟
 
بنابراین بهتر است دفتر ایشان به جای آوردن لینکی که ادعایشان را ثابت نمی کند، سند مستندی بیاورد که آقای نوبخت طی آن ، مجلس را دروغگو خوانده است. اگر چنین سندی وجود داشته باشد، حرف آقای نوبخت قطعاً نادرست و محکوم است زیرا احترام مجلس به عنوان خانه ملت، بر همگان فرض است.
 
 
توضیح RASAEE.IR :
آنچه نماینده تهران در مجلس عنوان کرد همانطور که در رسانه ها و سایت ایشان) اینجا) آمده این بود:
 
 
در این تصویر به خوبی روشن است که نماینده تهران چه گفته همانطور که مشخص است سخنگوی دولت چه گفته و از همه مهمتر، مشخص می شود سایت عصر ایران چگونه تلاش می کند تا واقعیت را قلب کند. در خبر اول، سایت عصر ایران اساسا منکر این بود که سخنگوی دولت موضوع دروغ را مطح کرده است در حالی که سخنگوی دولت بعد از انتشار خبر دیوان محاسبات و مجلس موضوع دروغ بودن را مطرح می کند و پر واضح است که در اینجا اتهام اصلی متوجه دیوان محاسبات و مجلس شد و سایت تسنیم فقط منتشر کننده خبر گزارش آنها بوده است.
 
بنابر این دست و پا زدن یک سایت متمایل به دولت وجهی ندارد. علاوه بر این قطعا سخنان آقای نوبخت موجب ایجاد تنش بین مجلس و دولت می شود که باید از آن اجتناب کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها