کد خبر: ۲۸۲۱۴۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۱۰ دی ۱۳۹۳
سوریه در ۲۴ ساعت گذشته
اعدام دو هزار نفر در سوریه طی ۶ ماه توسط داعش، عملیات مشترک ترکیه با سرکردگان داعش علیه پ.ک.ک، اظهارات خلبان اردنی اسیر داعش مبنی بر اینکه مرکز فرماندهی آمریکا در ائتلاف ضدداعش در قطر است، گزیده اخبار سوریه در ۲۴ ساعت گذشته است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، اعدام دو هزار نفر در سوریه طی 6 ماه از سوی داعش، فرار داعش از دیرالزور، هلاکت صدها داعشی در عین‌العرب، کمین ارتش برای سرکردگان تروریست‌های القلمون، نبرد تندروهای ترکیه با ارتش سوریه در ریف لاذقیه، عملیات مشترک افسران ترکیه با فرماندهان داعش علیه پ.ک.ک، خروج ده‌ها خانواده از مناطق تحت تصرف تروریست‌ها در غوطه شرقی دمشق، تلاش داعش برای قطع گاز «حمص» سوریه، اظهارات مفتی اعظم سوریه درباره اینکه 2015 سال پایان بحران سوریه خواهد بود، اظهارات خلبان اردنی اسیر داعش مبنی بر اینکه مرکز فرماندهی آمریکا در ائتلاف ضدداعش در قطر است، اظهارات عضو ارشد حزب الثوابت الوطنیه درباره اینکه بازگشایی سفارت‌های عربی در دمشق پیروزی دیپلماتیک سوریه است، اظهارات کارشناس امنیتی آسیای مرکزی مبنی بر اینکه آمریکا قصد نابودی داعش را ندارد و در مهار تروریسم به نقش ایران توجه شود، گزیده مهمترین اخبار میدانی و سیاسی سوریه در 24 ساعت گذشته می‌باشد.

تحولات میدانی

داعش در 6 ماه 2 هزار نفر را در سوریه اعدام کرد

داعش طی 6 ماه 2 هزار نفر را در سوریه با روش‌هایی چون تیرباران و گردن زدن اعدام کرده است.
فرار داعش از دیرالزور/ هلاکت صدها داعشی در عین‌العرب/ کمین ارتش برای سرکردگان تروریست‌های القلمون+عکس ونقشه

منابع نزدیک به «داعش» در حالی از فرار عناصر غیرسوری این گروه از نبردهای دیرالزور خبر می‌دهند که ارتش سوریه در «القلمون» در کمینی موفق چند سرکرده گروه‌های مسلح را به هلاکت رساندند و در «عین‌العرب» مبارزان کُرد صدها داعشی را کشتند.
نبرد تندروهای ترکیه با ارتش سوریه در ریف لاذقیه

برخی منابع خبری اعلام کردند تعدادی از افراط‌گرایان ترکیه با تشکیل گروه مسلحی بنام «سنجق حلب» در ریف لاذقیه با ارتش سوریه مبارزه می‌کنند و بر این باور هستند که «حلب» یکی از مناطق امپراتوری عثمانی است و باید به ترکیه ملحق شود.

خروج ده‌ها خانواده از مناطق تحت تصرف تروریست‌ها در غوطه شرقی دمشق

ده‌ها خانواده سوری، مناطق تحت تصرف گروه‌های مسلح تروریستی در غوطه شرقی دمشق را به سمت مناطق امن ترک کردند.
تلاش داعش برای قطع گاز «حمص» سوریه

گروهک داعش سعی دارد با تسلط بر تأسیسات گازی نزدیک به حمص این شریان حیاتی را از مناطق تحت تسلط حکومت سوریه قطع کند.

تحولات سیاسی


مفتی اعظم سوریه: 2015، سال پایان بحران سوریه خواهد بود

مفتی اعظم سوریه با درخواست از پارلمان این کشور برای برقراری آشتی ملی، ابراز اطمینان کرد که سال آینده میلادی بحران این کشور به پایان خواهد رسید.
خلبان اردنی اسیر داعش: مرکز فرماندهی آمریکا در ائتلاف ضدداعش در قطر است

خلبان اردنی اسیر داعش در گفت‌وگویی با نشریه وابسته به این گروهک به تشریح عملکرد «ائتلاف ساختگی علیه داعش» پرداخت.
بازگشایی سفارت‌های عربی در دمشق پیروزی دیپلماتیک سوریه است

عضو ارشد حزب «الثوابت الوطنیه» سوریه بازگشایی سفارت سوریه در کویت و دومینوی بازگشایی سفارتخانه‌های عربی در دمشق را پیروزی نظامی و دیپلماتیک برای دولت سوریه توصیف کرد.
آمریکا قصد نابودی داعش را ندارد/ لزوم توجه به ایران در مهار تروریسم

کارشناس امنیتی آسیای مرکزی، ایران را کشوری علاقمند به تامین ثبات منطقه‌ دانست و گفت: آمریکا قصد دست برداشتن از داعش را ندارد.
عملیات مشترک افسران ترکیه با فرماندهان داعش علیه پ.ک.ک

نهادهای اطلاعاتی ترکیه اطلاعات رزمی - میدانی مواضع پ.ک.ک در سوریه و عراق را به داعش و سایر گروه‌های معارض سوری منتقل می‌نمایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها