کد خبر: ۲۸۳۰۳۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۱۳ دی ۱۳۹۳
فروختن سهام در مقابل چیزی که مالیت ندارد و فراتر از یک کاغذ نیست اکل مال به باطل و حرام شرعی است و خرید و فروش سهام «پدیده»، «پردیسبان» و «تبرک» با توجه به این حکم فقهی منع شرعی و قانونی دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: پس از آن که دفاتر شرکت های پدیده شاندیز، پردیسبان و تبرک به واسطه خرید و فروش غیرقانونی کاغذهایی که نام سهام بر آنها گذاشته بودند، پلمپ شد این سوال مطرح می شود که خرید و فروش این کاغذها با توجه به اخلال در نظام اقتصادی کشور و غیرقانونی بودن آنان چه حکم فقهی و شرعی دارد؟
 
حجت الاسلام صالح‌نیا امام جمعه غرب تهران و دکترای فقه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: فروختن سهام در مقابل چیزی که مالیت ندارد و فراتر از یک کاغذ نیست و بالا بردن قیمت هر روزه آن هم اکل مال به باطل و هم اخلال در نظام اقتصادی کشور است که باعث بی رونق کردن تولید و افزایش روحیه دلالی می‌شود.
 
این استاد فقه و اصول با بیان اینکه این کار حرام شرعی بوده و منع قانونی دارد، گفت: باید از دستگاه های امنیتی پرسید و این مساله را روشن نمایند که در این سالها که مقام معظم رهبری مکررا از تولید، اقتصاد مقاومتی و اسلامی و پرهیز از دلالی سخن می‌گویند این افراد و شرکت ها با چه هدفی دست به چنین اقداماتی زده و می‌زنند؟
 
امام جمعه غرب تهران گفت: برخی از مردم به بنده مراجعه داشته و می پرسند درست است که این شرکت ها وابسته به برخی نهادهای حاکمیتی و غیره هستند یا خیر که بنده صریحا می گویم به هیچ وجه اینگونه نیست و باید ریشه این شایعات پیدا شود و اگر خود روسای این شرکت ها چنین شایعاتی را در جامعه رواج داده اند باید با آن ها برخورد شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها