کد خبر: ۲۸۳۰۴۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۱۳ دی ۱۳۹۳
قیمت ارز به چند فاکتور اساسی بستگی دارد که یکی از آنها ملاحظات سیاسی و دیگری عرضه و تقاضای ارز است. کمبود ارز در کشور تقاضا را برای این کالا افزایش می دهد و به ناچار قیمت دلار گران می شود.


به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز ؛

احمد حاتمی یزدی، مدیرعامل اسبق بانک صادرات با بیان اینکه نوسان کنونی در بازار ارز ناشی از کاهش قیمت نفت، افت بورس و برآورده نشدن انتظارات عمومی مردم و فعالان اقتصادی از نتیجه مذاکرات هسته ای است گفت: مردم فکر می کردند مذاکرات این دفعه به نتیجه برسد که نرسید و مذاکرات بار دیگر تمدید شد؛ لذا خوش بینی آنها نیز به دلیل تمدید مذاکرات هسته ای فعلا متوقف شده است.

یزدی درباره قیمت نفت ۶۰ دلاری نیز گفت: واقعیت این است که فکر نمی کردیم که نفت در طول مدت کوتاهی از حدود ۱۰۰ دلار به حدود ۶۰ دلار برسد، لذا با این حال تمام پیش های دولت نیز با این روند منفی قیمتی تغییر خواهد کرد. وی درباره نفت ۷۲ دلاری در بودجه ۹۴ نیز توضیح داد: ما باید حواسمان به قیمت نفت در بودجه ۹۴ باشد؛ چرا در سال ۹۳ تجربه بدی را درباره قیمت نفت داشتیم؛ لذا من فکر می کنم باید با احتیاط بیشتری قیمت نفت را در بودجه ۹۴ لحاظ کنیم. وی ادامه داد: پیش بینی ها از نفت زیر ۷۰ دلاری حکایت می کند ؛ لذا توصیه این است که قیمت را به شدت با احتیاط و با مدنظر قراردادن ملاحظات کارشناسی انتخاب و تعیین کنیم.
مدیرعامل اسبق بانک صادرات در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار تراز درباره آینده قیمت ارز نیز در ماه های آینده گفت: قیمت ارز به چند فاکتور اساسی بستگی دارد که یکی از آنها ملاحظات سیاسی و دیگری عرضه و تقاضای ارز است. کمبود ارز در کشور تقاضا را برای این کالا افزایش می دهد وبه ناچار قیمت دلار گران می شود. وی ادامه داد: وقتی کشور با کمبود منابع ارزی مواجه می شود ناگزیر جامعه نیز با کاهش ارز روبرو شده و قیمت دلار بالا می رود؛ بنابراین دولت باید بتواند با ارائه راهکارهایی از ایجاد چنین اختلالی جلوگیری کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها