کد خبر: ۲۸۳۲۸۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۱۴ دی ۱۳۹۳
بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده رؤسای جمهور بولیوی و آرژانتین با کسب به ترتیب 75 و 49 درصد از آراء از محبوب‌ترین رهبران سیاسی منطقه آمریکای لاتین در حال حاضر به شمار می‌روند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، براساس نتایج به دست آمده از نظرسنجی سازمان آمار و تحقیقات بین‌المللی «ایپسوس»، «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی و «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین به عنوان محبوب‌ترین رؤسای جمهور در منطقه آمریکای لاتین شناخته شده‌اند.

طبق آمار به دست آمده به وسیله این مؤسسه تحقیقاتی «مورالس» با کسب 75 درصد از آراء در جایگاه نخستین رئیس جمهور محبوب آمریکای لاتین و «فرناندز» با کسب 49 درصد در جایگاه دوم قرار دارد (سنجش محبوبیت تمامی رؤسای جمهور جهان به طور متداوم توسط این سازمان انجام می‌پذیرد).

«اوو مورالس» اصالتاً از بومیان منطقه آمریکای لاتین بوده و رهبر جنبش حزب سوسیالیسم در بولیوی می‌باشد.

وی در سال‌های اخیر همانند دیگر احزاب و گروه‌ها درگیر جنگ‌های مربوط به نفت و گاز در این کشور بود که عموماً تحت عنوان جنبش‌های سوسیال، شناخته می‌شوند.

از سویی دیگر «کریستینا فرناندز» نخستین زنی است که با پیروزی در انتخابات به سمت ریاست جمهوری در آرژانتین رسیده و پس از «ایزابل پرون» دومین زنی می‌باشد که بر کرسی ریاست جمهوری در این کشور، نشسته است ( ایزابل پرون در سال 1974(1353)  به دنبال مرگ همسرش، بدون رای گیری، سمت ریاست جمهوری آرژانتین را برای دو سال در اختیار گرفته بود).

«فرناندز» پیش از رسیدن به این مقام دو دوره نمایندگی مجلس از ایالت «سانتاکروز» در سال‌های 1989 و 1993 (1368 -1972) و دو دوره عضویت در مجلس سنا در سال‌های 1995 و 2001 (1374- 1380) را در کارنامه خود دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها