کد خبر: ۲۸۳۷۷۰
زمان انتشار: ۱۶:۰۹     ۱۵ دی ۱۳۹۳
افتتاحیه دانشگاهی جشنواره مردمی فیلم عمار در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این جشنواره که به همت انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی قرار است در تاریخ هفدهم دی ماه برگزار شود، شامل قسمت های مختلفی چون پخش فیلم، سخنرانی، تقدیر از چهره های عماری و . . . می شود.

حامد بامروت دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور در نشست خبری افتتاحیه اکران‌های دانشجویی پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار که صبح امروز در دفتر تحکیم وحدت برگزار شد، اظهارداشت: ما شاهد بودیم در سال ۸۹ این جشنواره آغاز به کار کرد اما با بی‌توجهی مسئولان مواجه شد که این می‌توانست ادامه کار را برای فیلمسازان جوان و حزب‌الهی سخت کند اما با ابتکاری که انجام شد این جشنواره با فیلمسازان جوان خود توانست کار خود را ادامه دهد. آن ابتکار نیز به میدان آوردن نیروی مردمی بود که اصلی‌ترین و موثرترین بخش جشنواره عمار نیز اکران مردمی آن است.

 بامروت در ادامه تصریح کرد: آنچه که در سینمای امروز کشور ما دیده می‌شود این است که سینمای ما در برج عاجی قرار دارد که گویی باید به سر مردم منت گذارد و جشنواره مردمی عمار نیز تلاش می‌کند سینما را از برج عاج پایین بکشد و به پای مردم بیاورد و در حقیقت در جشنواره عمار فیلم‌ها به دیدن مردم آمدند.

جزئیات اکران دانشجویی جشنواره عمار/ دخالت غیرقانونی دانشگاه شهید بهشتی در انتخابات انجمن اسلامی

دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار تاکید کرد: هنرمند و فیلمساز باید خودش را همراه با مردم قرار دهد که این ویژگی در جشنواره مردمی فیلم عمار دیده می‌شود. فیلمساز جبهه فرهنگی انقلاب باید با مردم هماهنگ و مماس باشد که این باعث می‌شود محتوای فیلم‌ها به دغدغه‌های مردم نزدیک‌تر شود.

وی با بیان اینکه سینمای ایران تنها یک  درصد از مردم ایران را پوشش می‌دهد، گفت: ما شاهدیم که در سینمای ایران تنها ۷ یا ۸ فیلم فروش میلیاردی دارد. سینمایی که باید کلید حل مشکلات باشد با این وضعیت تنها مخاطب یک درصد مردم است و اشکال آن ساز و کار حاکم بر سینمای ایران است.

بامروت خاطرنشان کرد: ما با این واقعیت مواجهیم که بخشی از مردم ما از نظر سخت‌افزاری به سینما دسترسی ندارند. علاوه بر این در بخش دیگری از مردم نیز سینما در سبد مصرفی آنان قرار ندارد. به همین خاطر است که مخاطبان سینما محدود می‌شوند و فیلمسازان برای همین دایره بسته فیلم می‌سازند.

دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار تلاش دارد تا این دایره بسته مخاطب را بشکند به همین خاطر است که اکران فیلم‌های جشنواره نیاز به امکانات خاصی ندارد و با هیچ گونه محدودیتی همراه نیست. البته این را هم باید گفت که اکران‌های مردمی جشنواره عمار صرفا یک ساختار توزیعی نیست بلکه به تولید فیلم و ذائقه‌سازی کمک می‌کند.

وی تاثیر دیگر اکران‌های مردمی جشنواره عمار را سوژه‌یابی عنوان کرد و گفت: ما شاهدیم بسیاری از اکران‌کننده مردمی فیلم‌های جشنواره عمار به سمت فیلمسازی روی آوردند و سوژه‌هایی را پیدا کردند که از دغدغه‌های زندگی‌شان نشات می‌گیرد.

بامروت تاکید کرد: اکران‌های مردمی جشنواره عمار تلاشی است برای نشان دادن اینکه پادشاه سینمای ایران آنچنان هم که می‌گویند لباسی تنش نیست.

دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار پیرامون اکران دانشگاهی فیلم‌های جشنواره عمار گفت: اکران‌های دانشگاهی فیلم‌های جشنواره عمار نسبت به دیگر اکران‌ها بدنه ضعیف‌تری دارد. اکران‌های دانشجویی از این جهت که دانشجویان می‌توانند تاثیر زیادی در فضای سینمای کشور بگذارند، مهم است.

وی با بیان اینکه ۳۵ سال است سینمای ایران فیلم‌های ارزشی را بایکوت می‌کند گفت: ما باید بدانیم سینما بال سومی علاوه بر فرم و محتوا به نام سازماندهی دارد که باعث می‌شود فیلمی مهم جلوه داده شود و یا اینکه فیلمی در بایکوت قرار گیرد.

بامروت تاکید کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند در این سازماندهی مهم باشند. دانشگاه پتانسیل این را دارد که این سازماندهی را به نفع جبهه فرهنگی انقلاب تغییر دهد که البته تا به حال این گونه نبوده است.

دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار پیرامون نحوه اکران مردمی فیلم‌های جشنواره عمار گفت: از دو طریق ثبت‌نام در سایت جشنواره و ارسال پیامک اکران مردمی فیلم‌های جشنواره عمار امکانپذیر است که بالغ بر ۵ هزار اکران‌کننده مردمی تقاضای اکران فیلم‌ها را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه اکران دانشگاهی فیلم‌های جشنواره عمار بعد از دی ماه قوت بیشتری خواهد گرفت گفت: از آنجا که دانشگاه‌ها در دوران امتحانات دانشجویان به سر می‌برند ما امیدواریم در پایان دی ماه اکران دانشگاهی فیلم عمار قوت بیشتری بگیرد.

بامروت خاطرنشان کرد: روال اکران دانشگاهی فیلم‌های جشنواره عمار نیز به همان دو صورت ثبت‌نام در سایت جشنواره و پیامکی امکانپذیر است.

وی گفت: ما باید بدانیم در حوزه فیلم‌سازی بحث جذابیت و جهت‌گیری فیلم دو موضوع متفاوت هستند. ما باید بدانیم حرکت فرهنگی زمانی نتیجه می گیرد که بتواند با مخاطب خود ارتباط بگیرد.

دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار در پایان با بیان اینکه بی‌توجهی مسئولین به فیلم‌سازان جوان باعث شکل‌گیری جشنواره عمار شد گفت: برهمین اساس جشنواره عمار با اتکای به مردم کار خود را آغاز کرد البته توجه یا عدم توجه مسئولان به این جشنواره شاید در تسریع و بهتر انجام شدن آن کمک کند اما اصل جشنواره عمار مردمی است و تا زمانی که اعتماد مردم به آن وجود داشته باشد کار خود را ادامه می‌دهد.

عاطفه محب دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در نشست خبری افتتاحیه اکران‌های دانشجویی پنجمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار که صبح امروز در دفتر تحکیم وحدت برگزار شد گفت: قرار بود این نشست در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود اما با عدم همکاری دانشگاه این نشست به دفتر تحکیم وحدت انتقال یافت.

وی گفت: ما مفتخریم که میزبان اکران‌های دانشجویی پنجمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار هستیم. ما معتقدیم این جشنواره‌ طغیانی علیه سینمای سلیقه‌ای است که برای بیان مشکلات به سیاه‌نمایی می‌پردازد و وقتی می‌خواهند مسئله‌ای را بیان کنند تا پشت پا زدن به همه ارزش‌ها پیش می‌روند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه جشنواره عمار از دغدغه‌های مردمی نشات می‌گیرد، گفت: مراسم افتتاحیه اکران‌های دانشجویی این جشنواره روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

جزئیات اکران دانشجویی جشنواره عمار/ دخالت غیرقانونی دانشگاه شهید بهشتی در انتخابات انجمن اسلامی

وی افزود: سخنران این مراسم حجت‌الاسلام پناهیان خواهند بود. همچنین در این مراسم از چهره‌های عماری از جمله صادق کرم‌یار به خاطر نوشتن رمان نامی را همچنین خانم کوثری به خاطر بازی در فیلم لکه و آقای سیار به عنوان شاعر عماری تجلیل به عمل خواهد آمد.

محب تاکید کرد: امیدواریم دانشگاه شهید بهشتی بتواند پیشگام در اکران دانشجویی فیلم‌های جشنواره مردمی عمار و دایه‌دار حق‌طلبی مردم در سطح دانشگاه‌ها باشد.

این فعال دانشجویی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا تصریح کرد: متاسفانه برای اخذ مجوز مراسم افتتاحیه اکران دانشجویی فیلم‌های جشنواره عمار مشکلاتی وجود داشت از اینکه دانشگاه برای اعطای مجوز تاخیر می‌کرد اما با پیگیری زیاد دانشجویان مجوز برای مراسم افتتاحیه اکران دانشجویی فیلم‌های جشنواره عمار گرفته شد.

وی در ادامه پیرامون انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی گفت: اساسنامه انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی در سال ۹۱ به تصویب رسیده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: اما در اردیبهشت ماه سال جاری با دخالت مستقیم دانشگاه انتخابات خلاف قانون انجام شد. این در حالی است که طبق آیین‌نامه دخالت دانشگاه‌ها در انتخابات تشکل‌های دانشجویی غیرقانونی است.

محب در پایان تصریح کرد: مدارکی وجود دارد که دخالت مستقیم دانشگاه را در انتخابات این انجمن نشان می‌دهد و ما پیگیر این موضوع از مجاری قانونی هستیم.    


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها