کد خبر: ۲۸۴۱۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۳     ۰۷ آذر ۱۳۹۰
نمایشی دیگر از سوی دیكتاتور یمن ؛
تهران- علی عبدالله صالح دیكتاتور یمن در اقدامی نمایشی فرمان عفو عمومی مخالفان را صادر كرده است.

ايرنا : به گزارش شبكه تلویزیونی الجزیره، رسانه های دولتی یمن به نقل از صالح اعلام كرده اند كه عفو عمومی شامل حال تمام كسانی می شود كه در جریان اعتراضات اخیر در یمن، دچار تخلف شده اند.

از سوی دیگر گفته می شود كه صالح تمام كسانی را كه قصد كشتن وی را داشته اند مشمول این عفو ندانسته است.

اظهارات صالح در خصوص فرمان عفو عمومی در حالی مطرح شده كه یكی از سخنگویان مخالفان، اظهارات او را رد كرده است.

سخنگوی مخالفان صالح كه نامی از وی برده نشده است ضمن رد اظهارات او گفت كه چون بر اساس توافق انتقال قدرت كه صالح آن را امضا كرده، قدرت اكنون به معاون وی واگذار شده، بنابراین علی عبدالله صالح از نظر قانونی اختیار اتخاذ اینگونه تصمیمات را ندارد.

فرمان عفو عمومی مخالفان از سوی صالح در حالی صادر شده است كه یمن در 24 ساعت گذشته در صحنه سیاسی شاهد تحولات قابل ملاحظه ای بوده است.

بر اساس این گزارش به دنبال آنكه عبدالله صالح چهارشنبه هفته گذشته در ریاض پایتخت عربستان سعودی توافقنامه انتقال قدرت را امضا كرد، عبد ربه منصور هادی معاون وی،جانشین او شده است.

این درحالی است كه منصور هادی نیز تاریخ برگزاری انتخابات برای جایگزینی علی عبدالله صالح، رییس جمهوری یمن را در روز 21 فوریه سال آینده میلادی اعلام كرد.

از سوی دیگر معترضان یمنی نه تنها با اصل این توافقنامه كه به صالح در ازای كناره گیری از قدرت مصونیت قضایی می دهد، مخالف هستند بلكه اعلام كرده اند اظهارات معاون وی در خصوص برگزاری انتخابات پیش از موعد نیز مطابق با خواسته های آنان نیست.

مخالفان رژیم یمن با برگزاری تظاهراتی در صنعا و دیگر شهرهای این كشور اعلام كرده اند كه برگزاری انتخابات پیش از موعد در حقیقت در تضاد با اهداف و آرمان های انقلاب آنان و باعث به هدر رفتن خون شهیدان است.

در جریان جدیدترین رویدادهای یمن، عبد ربه منصور هادی معاون صالح، یكشنبه شب محمد سالم باسیندوه رهبر ائتلاف مخالفان یمن را مامور تشكیل كابینه دولت جدید كرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها