کد خبر: ۲۸۴۱۸۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۶     ۱۷ دی ۱۳۹۳
نویسنده و کارگردان کشور گفت: جشنواره عمار باعث شده تبعیض در جامعه و سینما از رفته و پای بچه هایی را که فکر می کردند نباید در رسانه ها حضور پیدا کنند، باز کرده است و عمار مسیر خود را ادامه می دهد تا اینکه به انقلاب خود برسد.


به گزارش پایگاه 598 ، علی براتی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، که با انیمیشن مورچه و سلیمان در جشنواره عمار حضور دارد،‌ درخصوص کار خود گفت: مورچه و سلیمان قسمتی از مجموعه انیمیشنی است که به سفارش سازمان صدا و سیما در حال ساخت است ، و در واقع مورچه و سلیمان یک قسمت از 16 قسمت مجموعه است.

 

وی تصریح کرد: در این داستان مورچه و اتفاقاتی که برای رساندن روزی خدا به سایر بندگان و مخلوقاتش می‌افتد، نمایش داده می‌شود.

 

این نویسنده و کارگردان با اشاره به اینکه هر قسمت این مجموعه متفاوت از قسمت دیگر است اظهار داشت: مدت زمان این انیمیشن متناسب با موضوع متفاوت خواهد بود، اما مدت زمان مورچه و سلیمان هفت دقیقه است.

 

وی در خصوص منابع به کار گرفته شده در این مجموعه اظهار داشت:  این مجموعه برداشتی از قصص الانبیا و با استفاده از آیات قرآن کریم همچنین تحت نظر کارشناسی خانم خیراندیش در حال ساخت است.

 

براتی در خصوص گروه سازنده این مجموعه انیمیشنی گفت: گروه رسانه ای فاطر از استان فارس، متشکل از 15 در حال ساخت این مجموعه هستند. عده ای از دوستان در حوزه محتوا، تولیدات فنی و سایر قسمت ها با هم همکاری می‌کنند.

 

این نویسنده و کارگردان با بیان اینکه امسال برای نخستین بار در جشنواره عمار شرکت کرده‌ام، بیان داشت: در جشنواره‌های مختلفی را در کشور شرکت کرده‌ام،‌ ولی امسال اولین حضور را در جشنواره عمار دارم.

 

وی در خصوص برداشت ذهنی خود از جشنواره عمار تصریح کرد: نگاه من در مورد عمار، به سال 42 و سخنرانی تاریخی امام درباره تبعیض نژادی و کاپیتولاسیون برمی‌گردد که سخنرانی آن روز منجر به ایجاد زمینه‌های یک انقلاب و از بین رفتن یک تبعیض در حال شکل گیری در جامعه شد.

 

وی تاکید کرد: جشنواره عمار باعث شده تبعیض در جامعه و سینما از بین برود و پای بچه هایی را که فکر می کردند نباید در رسانه ها حضور پیدا کنند، باز کرده است. جشنواره عمار به خاطر مردمی بودن خود اقشار مختلف مردم را با سلایق مختلف جذب کرده است.

 

وی افزود: در این جشنواره همه نوع آثار با درجه کیفیت های مختلف دیده می شود.

 

براتی در ادامه بیان داشت: جشنواره عمار در یک گذر قرار دارد، همان طور که انقلاب اسلامی در سال 42 با سخنرانی امام خمینی جرقه خورد. عمار هم مسیر خود را ادامه می دهد تا اینکه به انقلاب خود برسد. کسانی بودند که در انقلاب سکوت کردند که بعضا شاید ناشی از جهل و یا ترس آنها بود. داستان عمار هم همین طور است آنهایی که عمار را نمی بینند از یک انقلاب دور می مانند.

 

این کارگردان جوان کشور تاکید کرد: مطمئن باشید در چند سال آینده عمار یک رقیب جدی برای سایر جشنواره ها از جمله جشنواره فجر خواهد بود و چه بسا از آنها پیشی می‌گیرد.

 

وی با اشاره به حضور برخی چهره ها در جشنواره ها از جمله جشنواره عمار خاطر نشان کرد: در جشنواره اخیر که در صدا و سیما برگزار شد افراد مختلفی حضور داشتند ولی در جشنواره عمار جای چنین کسانی خالی است. حداقل از آن قشری که سینما را متعلق به خود می دانند من کسی را ندیدم.

 

گفتنی است پویانمایی «مورچه و سلیمان»، به نویسندگی و کارگردانی علی براتی ، به مدت هفت دقیقه و به سفارش صدا و سیما ساخته شده و توانست به بخش مسابقه جشنواره مردمی فیلم عمار راه پیدا کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها