کد خبر: ۲۸۴۲۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۱۷ دی ۱۳۹۳
سرمربی فولاد خوزستان گفت: «در هیچ جای دنیا ندیده بودم نصف پول مربی را ندهند! امیدوارم مجوز بازی رحمانی و رفیعی در لیگ قهرمانان را صادر کنند.»
به گزارش پایگاه 598، آخرین مربی کرواتی که وارد ایران شده و کارنامه‌اش هم نسبتا قابل قبول به نظر می‌رسد،‌ در یک‌سال و نیم حضورش در ایران با چالش‌های زیادی همراه شده است،‌ ازجمله این‌که ٥٠‌ درصد قرارداد فصل گذشته خود را هنوز از ملوانی‌ها دریافت نکرده و این موجب تعجب او از رفتار برخی مدیران فوتبالی شده است.

 

اسکوچیچ کار ایران را برای قهرمانی در آسیا سخت می‌داند،‌ اگر چه معتقد است به دلیل بازی‌های کم تدارکاتی که این تیم انجام داده نمی‌تواند قضاوت درستی دراین‌باره داشته باشد.

 

در ادامه گفتگو با اسکوچیچ را می‌خوانید.

 

* دیروز به فدراسیون فوتبال رفته بودید و پیگیر مطالبات خود از ملوان شدید،‌ به جایی هم رسیدید؟

- باشگاه ملوان که من یک‌سال با عشق و تمام وجودم در آن کار کردم،‌ متاسفانه به تعهداتی که نسبت به من داشت،‌ عمل نکرده است. من نیز مدت‌ها قبل از این باشگاه به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کرده بودم زیرا ٥٠‌ درصد حق الزحمه من پرداخت نشده است. دیروز در فدراسیون حضور یافتم تا نتیجه شکایتم را بگیرم که خوشبختانه کمیته انضباطی حق را به من داده بود و حالا ملوانی‌ها مجبورند به تعهدات خود عمل کنند.

 

* تا به حال در طول دوران مربیگری‌تان با چنین مشکلی روبه‌رو شده بودید؟

- تا به حال در زندگی‌ام چنین رفتاری را ندیده بودم و با چنین مشکلاتی روبه‌رو نبودم. این درحالی است که کمترین میزان قرارداد زندگی‌ام را با ملوان امضا کردم اما آنها قدر مرا ندانستند و اینطور رفتار کردند. ما امسال در فولاد هم مشکلاتی درباره بازیکنان سرباز داشتیم که برایم یک اتفاق جدید بود.

 

* به حل شدن مشکل این بازیکنان امیدوار هستید؟

- ما مدت‌هاست که امیدواریم. الان هم روی ٢ بازیکن یعنی بختیار رحمانی و سروش رفیعی به شدت حساب باز کردیم زیرا باید در لیگ ‌قهرمانان‌ آسیا نیز بازی کنیم. امیدوارم مسئولان به ما کمک کنند تا حداقل در لیگ قهرمانان آسیا بتوانند برای فولاد به میدان بروند.

 

* سروش رفیعی به‌عنوان تنها نماینده فولاد در تیم‌ملی حضور دارد،‌ به نظرتان او می‌تواند موفق باشد؟

- سروش رفیعی بازیکن فوق‌العاده‌ای است که می‌تواند کمک زیادی به تیم‌ملی ایران کند. او یکی از بهترین بازیکنان ایران است و به نظرم اگر مربیان به او اعتماد کنند،‌ عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.

 

* با وجود تمام مشکلاتی که دارید،‌ هدایت تیمی در دستان شماست که‌ سال گذشته قهرمان لیگ شده است. این فصل می‌توانید با فولاد یک قهرمانی دیگر را جشن بگیرید؟

- من فعلا نمی‌توانم صحبت از قهرمانی کنم. یک مربی حرفه‌ای هستم و به همین دلیل هم طرز فکر خودم و هم بازیکنانم را طوری پیش می‌برم که بازی به بازی پیش برویم. ما بازی های زیادی در لیگ داریم و البته هدفمان رسیدن به بهترین جایگاه است. همان‌طور که گفتید فولاد مدافع عنوان قهرمانی است و توقعات مردم از این تیم بالاست اما ما امسال مشکلات زیادی داشتیم که همین روی نتایج ما تأثیر داشت. البته با وجود تمام این مسائل رتبه بدی در لیگ نداریم و رسیدن به صدر جدول زیاد سخت نیست.

 

* نظرتان درباره تیم‌ملی ایران در آستانه حضور در جام‌ملت‌های آسیا چیست؟

- نمی‌توانم نظر خاصی روی تیمی بدهم که در چند ماه اخیر فقط یک بازی از آن را دیدم. ایران بازی‌های تدارکاتی خوبی نداشته و فقط توانسته چند روز قبل با عراق بازی کند که آن هم برای محک زدن بازیکنان بود. شاید بعد از نخستین بازی ایران در جام‌ملت‌ها بتوان بهتر درباره این تیم صحبت کرد.

 

* با توجه به این‌که لیگ ایران را زیرنظر دارید،‌ فکر می‌کنید کی‌روش بهترین‌ها را به تیم‌ملی فراخوانده است؟

- این وظیفه من نیست که بازیکن انتخاب کنم و به همین دلیل نظری هم نمی‌دهم. این صحبت مثل این می‌ماند که کی‌روش بخواهد درباره بازیکنان حاضر در فولاد نظر بدهد. مربیگری سلیقه‌ای است و باید به سلیقه مربیان احترام گذاشت.

 

* بعد از مشکلاتی که در این ٢‌ سال در فوتبال ایران داشتید،‌ باز هم حاضرید برای فصول آینده در ایران بمانید؟

- من علاقه زیادی به فوتبال ایران دارم و دلیلی ندارد که به ادامه کارم در ایران فکر نکنم. مشکلات من با ملوان فقط به دلیل حضور یک مرد در این باشگاه است که خودش را مالک می‌داند اما مقررات را رعایت نمی‌کند. این مرد تصادفی وارد فوتبال ایران شده است. اذیت شدن من توسط این افراد دلیلی نمی‌شود که من با مردم ایران مشکل داشته باشم و تا هر زمان که در ایران باشم،‌ با عشق به کارم ادامه می‌دهم.

 

* مربیان کروات زیادی در تاریخ فوتبال ایران روی نیمکت تیم‌ملی نشسته‌اند. تصور شما این است که می‌توانید یک روز به این جایگاه دست پیدا کنید؟

- من صد‌درصد از این موضوع استقبال می‌کنم و به آن فکر هم کرده‌ام. من به توانایی‌های خودم اعتقاد دارم و حتما می‌توانم یک روز سرمربیگری تیم‌ملی ایران را در دست بگیرم اما فعلا سرمربی فولاد هستم و تمام تمرکزم روی این تیم است.

شهروند

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها