کد خبر: ۲۸۴۴۳۹
زمان انتشار: ۱۹:۱۲     ۱۷ دی ۱۳۹۳
اظهارات رئیس اتحادیه مرکبات‌کاران در مورد ذخیره سازی ۵۰هزار تنی مرکبات برای شب عید، تأخیر شرکت بازرسی سازمان محیط زیست دلیل توقف شماره‌گذاری پژو ۲۰۶ بود، سقوط قیمت نفت به کمتر از ۵۰دلار برای نخستین بار از سال ۲۰۰۹ و... از مهمترین اخبار برگزیده امروز اقتصادی است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین؛ گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه هفدهم دی ماه 1393 به شرح زیر است:


هشدار درباره نقض حریم شخصی در محصولات هوشمند جدید


محصولات فناوری عرضه شده در سی ای اس 2015 بسیار شخصی سازی شده بوده و امکانات متنوعی را در دسترس قرار می دهند، اما ممکن است نقض حریم شخصی افراد را هم تسهیل کنند. ادیت رامیرز  رئیس کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا که خود برای سخنرانی در نمایشگاه سی ای اس 2015 حاضر شده بود به حضار هشدار داد در آینده ابزار هوشمندتری از راه می رسند که تمامی اعمال و رفتار ما را زیر نظر می گیرند و می توانند حریم شخصی افراد را به طور جدی به خطر بیندازند.

سقوط قیمت نفت به کمتر از 50 دلار برای نخستین بار از سال 2009


رویترز اعلام کرد قیمت نفت برای نخستین بار از سال 2009 به زیر 50 دلار سقوط کرد و احتمال کاهش بیشتر هم هست. براساس این گزارش، سرعت رشد اقتصاد جهانی به ضعیف‌ترین نرخ خود در پایان سال 2014 رسید و نرخ توسعه اقتصادی در بخش تولید، خدمات و صنعت کاهش یافت.

احتمال کاهش قیمت گاز به پایین‌ترین میزان در 6 سال گذشته/ پیش‌بینی قیمت 2.64 دلاری هر گالن گاز


کاهش قیمت جهانی نفت و رسیدن نفت وست تگزاس اینترمیدیت به زیر 50 دلار در هر بشکه، احتمال کاهش قیمت گاز را به پایین‌ترین میزان خود از سال 2009 افزایش داده است. پایگاه GasBuddy.com ، که قیمت جهانی گاز را رصد می کند، پیش‌بینی کرد قیمت هر گالن گاز در سال 2015 به 2.64 دلار کاهش یابد که در 6 سال گذشته بی سابقه بوده است.

مشارکت کم‌رنگ اقتصاددانان مجلس در کمیسیون تلفیق بودجه 94/ مواجهه بودجه با نفت 50 دلاری


مشارکت کم رنگ اقتصاددانان مجلس در کمیسیون تلفیق بودجه 94 مجلس در حالی مشهود است که با کاهش قیمت نفت به 50 دلار حضور و هم فکری برای منطقی کردن بودجه و کمک به اقتصاد کشور بیش از پیش احساس می‌شود. بنابر این گزارش، لایحه بودجه سال 94 به دلیل شرایط بین‌المللی و کاهش جهانی قیمت نفت یکی از پربحث‌ترین و حتی چالشی‌ترین بودجه دولت یازدهم تلقی می‌شود زیرا نفت 72 دلاری در بودجه گنجانده شده که اکنون قیمت آن به کمتر از 50 دلار رسیده است در حالی که هزینه‌های جاری و مصرفی دولت ثابت است. به همین دلیل دولت تلاش کرده تا به انحاء و روش‌های گوناگون به علت کمبود درآمدها  با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی بخش عمده آن را جبران کند.

جزئیات نشست سه‌جانبه شورای عالی کار/ نحوه جبران عقب‌ماندگی 70 درصدی مزد کارگران


عضو شورای عالی کار با تاکید بر اینکه سبد معیشتی کارگران در نشست‌های سه‌جانبه مورد تاکید قرار خواهد گرفت، درباره جزئیات بیشتر این نشست برای تعیین حداقل مزد کارگران گفت: پیشنهاد نحوه جبران عقب‌ماندگی 70 درصدی مزد کارگران در سه یا چهار سال از مباحث مطرح‌شده در این نشست بود. محمدرضا بقاییان با اشاره به اینکه هر ساله میزان حداقل دستمزد با توجه به تورم و سبد معیشتی تعیین شده است، گفت: امسال طبق بند 2 ماده 41 قانون کار تنها سبد معیشتی کارگران مورد تاکید جامعه کارگری است، در حالی که هزینه‌های مربوط به درمان،‌ آموزش،‌ دخانیات و تفریح در این سبد معیشتی نیست و امیدواریم کارفرمایان با توجه به مشکلات زیاد جامعه کارگری در مورد حداقل دستمزد عقب‌ماندگی‌های حقوق کارگران را مورد توجه قرار دهند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش 568 واحدی به کانال 66 هزار واحد افت کرد


شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش 568 واحدی کانال 67 هزاری را ترک کرد و به رقم 66 هزار و 902 واحد رسید. امروز اکثر نمادهای مهم تأثیر منفی در شاخص داشتند که از آن جمله می‌توان به نمادهای فارس، تاپیکو، فملی، رمپنا، شخارک، وتجارت اشاره کرد و تنها نماد وبصادر در شاخص بورس اثر مثبت داشته‌ است.

اجرای مرحله اول و دوم بودجه‌ریزی عملیاتی برای لایحه بودجه 94/ نرم‌افزار سنجش هزینه‌یابی فعالیت‌ها طراحی می‌شود


مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه مرحله اول و دوم بودجه‌ریزی عملیاتی در لایحه بودجه سال 94 عملیاتی شد، گفت: مرحله سوم بودجه‌ریزی عملیاتی در بودجه سال بعد و مرحله چهارم در سال 95 اجرایی خواهد شد. کردبچه ادامه داد: برای بودجه سال 94 مرحله اول و دوم که تبیین فعالیت‌ها و برنامه‌ها و تعیین سنجه عملکرد و اهداف کمی است، به طور کامل انجام شده و در مرحله سوم که هزینه‌یابی است، حدود 15 هزار نفر ساعت دوره آموزشی در مراکز استان‌ها برگزار کردیم.

 سرمایه‌گذاری 12 درصدی هم رشدی بیش از 3 درصد برای ما نخواهد داشت/لزوم بازنگری در فرآیندهای اقتصادی


وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر 12 درصد رشد سرمایه‌گذاری داشته باشیم باز هم بیش از 3 درصد رشد اقتصادی نخواهیم داشت و این نشان می‌دهد باید تمام فرایندها در چرخه اقتصاد و همچنین بهره‌وری و نیروی انسانی بازبینی شود. عباس آخوندی ادامه داد: لازم است تدبیری اتخاذ شود که بهره‌وری عوامل تولید رشد کند، بنابراین رشد سرمایه‌گذاری به تنهایی در ایران به رشد بهره‌وری عوامل تولید نمی‌رسد.

ورود 1200‌صندلی جدید مسافری به ناوگان هوایی از ابتدای سال/ 99 فروند هواپیمای غیرفعال داریم


مدیرکل دفتر مهندسی قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از ورود 14 فروند وسیله پرنده جدید شامل هواپیما و بالگرد مسافری‌ و آموزشی‌ از ابتدای سال جاری به ناوگان هوایی کشور خبر داد. مجید حسنلو اضافه کرد: دیگر هواپیماهای وارد شده از نوع پایپر و هلی‌کوپتر آموزشی است.

تأخیر شرکت بازرسی دلیل توقف شماره‌گذاری پژو 206 بود/ ازسرگیری پلاک‌گذاری در هفته آینده


مدیر اجرا و نظارت بر استانداردهای ایران‌خودرو در مورد توقف پلاک‌گذاری دو محصول این شرکت، با بیان اینکه تولید پژوپارس اتوماتیک متوقف است، گفت: تأخیر شرکت بازرسی سازمان محیط زیست در آزمون پژو 206 باعث توقف شماره‌گذاری این خودرو شد. کیوان وزیری اضافه کرد: حجم بالای کار در شرکت بازرسی سازمان محیط زیست باعث ایجاد تأخیر در آزمون پژو 206 شد و در واقع ترافیک بالای کاری این سازمان باعث شد، آزمون این خودرو مقداری طول بکشد و در حال حاضر نیز سازمان محیط زیست نیز طبق اعلام شرکت بازرسی، اظهار نظر کرده است.

بی‌تدبیری برخی مدیران به کسب و کار اصناف در دو دهه اخیر ضربه زد/ قانون نظام صنفی ما را به هدف نمی‌رساند


رئیس اتاق اصناف با بیان این که بی‌تدبیری برخی مدیران به کسب و کار اصناف در دو دهه اخیر ضربه زد، گفت: قانون نظام صنفی ما را به هدف نمی‌رساند. علی فاضلی در مورد ترویج کسب و کار توسط اصناف نیز به این نکته اشاره کرد که متأسفانه چیزی که در دو دهه اخیر مغفول مانده و آسیب دیده است فضای کسب و کار در اصناف است که یقیناً اصناف را مقصر نمی‌دانند و بی‌کیاستی برخی مدیران سبب شده که مدیران به ویژه در حوزه نظام توزیع ضربه شدیدی بخورند، بیش از اندازه حرف زده شد، ولی متأسفانه آنچه که نگاه مقام معظم رهبری بود، در مورد زنجیره تولید محقق نشد.

 ذخیره آب سد لار در وضعیت قرمز است/ ورودی آب به سد 5 متر و خروجی 6 متر مکعب


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه حجم ذخیره آب سد لار تهران در وضعیت قرمز است، گفت: در حال حاضر ورودی و خروجی سد لار نشان می‌دهد حجم این سد یک متر مکعب در ثانیه کسری دارد. خسرو ارتقایی ادامه داد: افزود: در حال حاضر و با این وضعیت یک مترمکعب آب کسری در این سد دیده می‌شود و باعث شده تا حجم مخزن این سد به شدت کاهش یابد.

درآمد 5 میلیارد دلاری صادرات برق دور از انتظار نیست/ افزودن برق به سبد صادرات غیرنفتی


معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه می‌توانیم با ساخت نیروگاه در کشورهای همسایه و خطوط انتقال برق میزان صادرات برق را از یک میلیارد دلار به 5 میلیارد دلار افزایش دهیم، گفت: برق می تواند به کالای مهم صادرات غیرنفتی تبدیل شود. هوشنگ فلاحتیان در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود ایران می‌تواند از طریق صادرات برق و خدمات فنی مهندسی سالانه 15 میلیارد دلار درآمد داشته باشد، آیا این موضوع می تواند به واقعیت تبدیل شود گفت: به راحتی می‌توانیم صادرات برق را از یک میلیارد دلار کنونی تا 5 میلیارد دلار افزایش دهیم.

ذخیره‌سازی 50 هزار تن مرکبات برای شب عید/ مشکل 500 هزار تن سیب آذربایجان حل می‌شود


رئیس اتحادیه مرکبات‌کاران از ذخیره‌سازی 50 هزار تنی مرکبات برای شب عید خبر داد و گفت: نیازی به واردات مرکبات خارجی نیست. عنایت‌الله بیابانی افزود: در این جلسه مقرر شد تا امر ذخیره‌سازی میوه شب عید با یک برنامه منسجم انجام و مقرر شد، تا همه دست‌‌اندرکاران تعاونی‌ها در بخش ذخیره‌سازی شرکت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها