کد خبر: ۲۸۴۶۲۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۱۸ دی ۱۳۹۳
با انتشار پيام علي دايي، مطابق معمول بازار گمانه‌زني‌ها داغ شده است. عده‌اي معتقدند او قصد داشته با اين كار دست پيش را بگيرد و ناراحتي‌اش را پنهان كند، برخي ديگر نيز بر اين باورند كه انتشار پيام كم‌نظير علي دايي، واكنشي طعنه‌آميز به قهر علي كريمي بوده است.
به گزارش پایگاه 598،  اتفاق فوق‌العاده روز دوشنبه، بدون ترديد انتشار پيام روحيه‌بخش علي دايي خطاب به جواد نكونام بود.

 

در روزهايي كه رسانه‌ها شمارش معكوس را شروع كرده‌اند و منتظرند تا ركورد بازي‌هاي ملي شهريار به دست شماره شش تيم‌ملي شكسته شود، سرمربي سابق پرسپوليس با انتشار پيامي جالب توجه نشان داد كه نه تنها از اين اتفاق ناخشنود نيست، بلكه مفتخرانه انتظارش را مي‌كشد.

 

در شرايطي كه تيم‌ملي كشورمان در مسير حضور در جام ملت‌هاي آسيا با مصايب و مشكلات فراواني دست به گريبان بود، بي‌شك رسيدن پيام دايي به اردو مي‌تواند افزايش اميد و انگيزه شاگردان كي‌روش را به دنبال بياورد.

 

آقاي گل فوتبال ملي جهان، از بچه‌ها خواسته خودشان را به فينال برسانند تا او به همين بهانه دعوت AFC را بپذيرد و راهي استراليا شود؛ آنچه اگر اتفاق بيفتد، بعد از 40 سال روزي تاريخي و خاطره‌انگيز را براي فوتبال كشورمان رقم خواهد زد.

 

با انتشار پيام علي دايي، مطابق معمول بازار گمانه‌زني‌ها داغ شده است. عده‌اي معتقدند او قصد داشته با اين كار دست پيش را بگيرد و ناراحتي‌اش را پنهان كند، برخي ديگر نيز بر اين باورند كه انتشار پيام كم‌نظير علي دايي، واكنشي طعنه‌آميز به قهر علي كريمي بوده است.

 

اينكه اصل ماجرا چيست و چه اندازه خلوص در رفتار شهريار وجود داشته، موضوعي است كه فقط خود دايي و خداي او از آن با خبرند. با اين همه اما اگر از «نيت خواني» بپرهيزيم و تنها عملكرد آدم‌ها را به نقد بكشيم، بايد به علي دايي به خاطر رفتار به موقع و كاملا پسنديده‌اش تبريك بگوييم.

 

دو سال پيش وقتي ليونل مسي ركورد گلزني گرد مولر در يك سال تقويمي را شكست، اسطوره فوتبال آلمان بلافاصله با ارسال پيامي به او تبريك گفت. كسي چه مي‌داند؛ شايد آن زمان هم مولر در اعماق وجودش بابت از دست دادن اين حدنصاب غمگين بود، اما شرط ادب را رعايت كرد و به تقدير از مسي پرداخت.

 

رفتار امروز دايي هم بي‌گمان به همان اندازه و حتي بيشتر از آن قابل ستايش است؛ چه اينكه شهريار پيش از شكسته شدن ركوردش، درست سر بزنگاه وارد گود شده و از اين اتفاق، فرصتي براي افزايش روحيه ملي‌پوشان ساخته است.

 

پيام دايي اما يك «پيام» ديگر هم دارد؛ اينكه پروسه تحول شخصيتي او همچنان در جريان است. در حقيقت علي دايي طي يكي، دو سال اخير برخي از عادات نامناسب رفتاري‌اش را كنار گذاشته و در مورد بعضي از خصوصياتش تجديد نظر كرده است.

 

ماه‌ها بعد از خروج عجيب و جنجالي او از پرسپوليس، دايي همچنان از اظهارنظر در مورد اين تيم پرهيز مي‌كند و اجازه نمي‌دهد مصاحبه‌هاي او، مشكلي ديگر به مشكلات پرسپوليس بيفزايد.

 

سرمربي سابق تيم‌ملي همچنين خودش را از مداخله در جنگ‌هاي لفظي بر حذر داشته و دور از هياهوي فوتبال به زندگي عادي‌اش ادامه مي‌دهد.

 

جامعه سالم، جامعه‌اي است كه فرصت اصلاح‌ شدن را از آدم‌هايش نگيرد. مهم نيست كه دايي قبلا چقدر اشكال داشته يا ما با او چه خاطرات تلخي داريم؛ مهم اين است كه اين مربي تصميم گرفته دست كم در برخي جهات كاراكتر مثبت‌تري باشد. او مي‌خواهد به پيش برود؛ بنابراين عادلانه نيست كه از گذشته‌ها، آتشي براي سوزاندنش بر پا كنيم و شانس بهتر شدن را از او بگيريم. دايي حالا در 45 سالگي نشانه‌هايي از بلوغ حرفه‌اي دارد؛ آنچه شايد اگر به همين منوال ادامه پيدا كند، بعدها از او يك مربي موفق‌تر، صلح طلب‌تر و البته دوست داشتني‌تر بسازد.

 

گل

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها