کد خبر: ۲۸۵۹۳۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۲۳ دی ۱۳۹۳
پزشک و محقق طب سنتی گفت: طب سنتی ایرانی بسیار پیشرفته است و اصول آن بر پیوند جسم، نفس و روح انسان است تا بتواند سلامت انسان را به خوبی حفظ کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، هوشمند فرهمندفر عصر امروز در همایش طب سنتی در فرهنگ‌سرای شهرداری زرین‌شهر اظهار کرد: طبق مستندات موجود طب سنتی ۶ هزار و ۵۰۰ سال پیش در دوران اوستا در ایران وجود داشته و با ظهور اسلام در ایران این طب پیشرفت چشم‌گیر داشته است.

وی افزود: یکی از علت‌های پیشرفت طب سنتی خصوصیت ذاتی این طب است که هم‌خوانی فراوانی با فرهنگ مردم دارد از طرفی طب سنتی کلی‌نگر بوده و تعامل بین عوامل مختلف دارد و به راحتی قابل اجرا، موثر و از امنیت بالایی در درمان برخوردار است.

این پزشک و محقق طب سنتی تصریح کرد: طب سنتی ایرانی بسیار پیشرفته است و اصول آن بر پیوند جسم، نفس و روح انسان است تا بتواند سلامت انسان را به خوبی حفظ کند لذا اساتید بزرگ، طب سنتی را روش صحیح زندگی می دانند.

وی اضافه کرد: در زمان گذشته نخستین طبیب، افراد خانواده بودند و خوددرمانی‌های موثر از نظر طب سنتی در خانواده‌ها انجام می‌شد اما در زمان صفویه و قاجار با نفوذ غرب به ایران رفته‌رفته طب سنتی در ایران کم‌رنگ شده و طب رایج جایگزین طب سنتی شد لذا اگر به خانواده‌ها شیوه صحیح زندگی کردن آموزش داده شود از مبتلا شدن به امراض مختلف در امان خواهند بود.

فرهمندفر تاکید کرد: وظیفه اصلی طب سنتی، ابتدا حفظ سلامت افراد جامعه و پس از آن نگاه به درمان است و اینکه برخی عنوان می‌کنند با گذر زمان باید پیشرفت کرد و طب سنتی کارکردی ندارد، اشتباه می‌کنند چرا که برخی از موضوعات مانند طب سنتی با گذر زمان کهنه نخواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها