کد خبر: ۲۸۶۵۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۲۵ دی ۱۳۹۳
صادقیان در 21 امتیاز از 55 امتیاز کسب شده توسط پرسپولیس نقش مستقیم داشت.

به گزارش پایگاه 598، هفتم تیرماه 1392 خبری خوشحال کننده برای هواداران پرسپولیس مخابره شد؛ پیام صادقیان هافبک خلاق ذوب آهن به پرسپولیس پیوست. جذب او در کنار عالیشاه و میلاد غریبی نشان می داد پرسپولیس آینده نگری را آغاز کرده است.

 

پیام روزهای خوبی را آغاز کرده بود و به روایت آمار یکی از بهترین بازیکنان لیگ سیزدهم بود که موفق شد هشت پاس گل را در کارنامه ثبت کرده و سه گل به ثمر برساند.

 

صادقیان در لیگ سیزدهم در دو هفته‌ی نخست به عنوان بازیکن جانشین جای غلام‌رضا رضایی و هادی نوروزی را در میدان گرفت و در دیدار برابر تراکتورسازی یک پاس طلایی و سه‌ امتیازی برای مهدی سیدصالحی ارسال کرد تا علی دایی را مجاب کند او را در ترکیب اصلی قرار دهد، ستاره‌ نا آرام سرخ ‌پوشان تا پایان فصل تنها یک‌بار طعم بازیکن جانشین را چشید و در چهار دیدار نیز به علتی جز دلایل فنی حضور نیافت که حاصل آن دو شکست، یک تساوی و تنها یک پیروزی بود که علت پیروزی پرسپولیس را نیز می‌توان ظهور پدیده‌ای دیگر به نام محمد عباس‌زاده دانست.

 

پرسپولیس در حضور صادقیان 15 پیروزی، هفت تساوی و تنها سه شکست کسب کرد. صادقیان در 9 مسابقه تعویض شد که در هفته‌ی پنجم پرسپولیس پنج دقیقه پس از خروج او به گل پیروزی بخش امید عالیشاه رسید، در هفته‌ی دوازدهم سیدصالحی پس از خروج صادقیان در دقیقه‌ی 90 گل تساوی‌بخش برابر صبا را به ثمر رساند و در هفته‌های دهم و بیست و چهارم نیز با وجود تعویض صادقیان پرسپولیس بدون زدن گل برابر سپاهان و گسترش فولاد تبریز شکست را پذیرفت.

 

جوان خوش‌تکنیک پرسپولیس که با نظر کارلوس کی‌روش در آخرین لحظات از اعزام به ریودوژانیرو و شرکت در جام جهانی 2014 جا ماند، در لیگ سیزدهم سه گل به ثمر رساند. در هفته‌ سوم برابر مس کرمان گل نخست و به نوعی سه‌امتیازی را به ثمر رساند که گل قاسم دهنوی تنها پیروزی سرخ‌پوشان را قاطع‌ تر کرد. در هفته‌ هجدهم بار دیگر برابر مس کرمان موفق به گل‌زنی شد تا به همراه هم تیمی هایش گام بلندی در شش تایی کردن مس بردارند و در هفته‌ بیست و هفتم نیز گل سوم سرخ‌پوشان برابر صبای قم را به ثمر رساند تا مهر تاییدی بر پیروزی قاطع سرخ‌پوشان زده باشد.

 

نقطه‌ی اوج درخشش پیام در ارسال پاس‌های گل او بود که از همان آغاز فصل سریال هشت قسمتی آن آغاز شد. او در هفته‌ نخست برابر تراکتورسازی در قامت تعویض طلایی دایی به میدان رفت و پاس طلایی و سه‌امتیازی را برای سیدصالحی ارسال کرد. در هفته‌ هفتم نیز یک پاس گل برای سیدصالحی ارسال کرد تا فرضیه‌ گل‌زنی صرف سیدصالحی با پاس‌های صادقیان شکل گیرد و وقتی در هفته‌ یازدهم سومین پاس پیام برای سیدصالحی ارسال شد تا او گل سه‌امتیازی دیگر بزند، این فرضیه قوت گرفت. در هفته‌ هفدهم زوج صادقیان و خلعتبری شکل گرفت و پاس گل پیام خلعتبری را وادار به دبل کرد. سومین پاس طلایی و سه‌امتیازی پیام صادقیان در هفته‌ نوزدهم برای محسن مسلمان ارسال شد. جوان اول سرخ‌پوشان پای خود را از مرز هت‌تریک فراتر گذاشت و چهارمین پاس سه امتیازی خود را در هفته بیستم برای محمدرضا خلعتبری ارسال کرد. در هفته‌ بیست و هفتم عباس‌زاده نیز از برکت پاس‌های صادقیان به گل رسید و در نهایت آخرین پاس گل زیبای پیام صادقیان در لیگ سیزدهم در هفته‌ بیست و نهم روی سر عالیشاه به گل نشست.

 

آمار او بی نظیر بود، صادقیان در 21 امتیاز از 55 امتیاز کسب شده توسط پرسپولیس نقش مستقیم داشت و همه این عوامل سبب شد نامش در کنار آندو تیموریان به عنوان بهترین های لیگ سیزدهم قرار بگیرد.

 

حاشیه ها اما همیشه در کنار پیام بوده اند. شایعات مربوط به بیماری قلبی اش، درگیری با رضا حقیقی و خلعتبری، همسایگی اش با یک هنرپیشه زن و در نهایت شعارهای «قلیونی، قلیونی» در کنار تکل خشن او روی پای نکونام همه و همه سبب شد تا جام‌جهانی را از دست بدهد و درحالیکه همه منتظر بودند به سبک بزرگان با روحیه ای مضاعف برگردد و به قول خودش حق پدرش را از فوتبال بگیرد در صفحه شخصی اش نوشت: "بر باعث و بانی اش لعنت".

 

«چه کسی بهتر از دایی؟ کجا بهتر از پرسپولیس؟» این را همان روزهایی گفت که شایعات مربوط به جدایی اش از پرسپولیس قوت گرفته بود و گفته می شد استیلی با تمدید قراردادش موافق نیست. هرچند استیلی بعدها گفت اگر چنین حرفی را زده باشد باید به عقل فنی اش شک کرد.

 

لیگ چهاردهم شروع شد و پرسپولیس در بازی اول به مصاف نفت رفت. گل دقیقه 11 شماره 11 پرسپولیس که از سوی هواداران نیماریان نامیده شده بود نوید روزهای بهتری می داد. هفته دوم و ورزشگاه غدیر اهواز تبدیل شد به باتلاق او. پرسپولیس در یک بازی پربرخورد به مصاف فولاد رفت. در دقیقه 85 درحالیکه پرسپولیس با دو گل از فولاد عقب بود رضا نوروزی یک حرکت عرضی را آغاز کرد و یک پاس تو در داد ولی توپ زیر دستان بازیکن فولاد گیر کرد و اکبریان داور بازی هند نگرفت. پیام از نزدیکی های خط طولی میدان به سمت داور دوید و به شدت اعتراض کرد. در نهایت هم در برابر کارت قرمز داور ضربه ای به او وارد کرد و سه ماه محروم شد.

 

پرسپولیس با مصدومیت نوروزی و دغاغله، محرومیت صادقیان و از دست دادن مهرداد پولادی در کنار مشکلات معافیت حسین ماهینی افت کرد. سرمربی و مدیرعامل این تیم برکنار شد و با نتایج ضعیف تماشاگرانش را هم از دست داد.

 

هافبک جوان تبریزی از بازی کارگربنه به بازی ها برگشت، یک پنالتی گرفت و گل زد. 40 دقیقه در برابر سایپا به میدان رفت و در بازی با پیکان در دقیقه 66 با دست ندادن به درخشان حاشیه جدیدی ساخت. صادقیان انگار با حاشیه ها گره خورده بود. وقتی تابلوی تعویض در دقیقه 65 بازی با گسترش فولاد بالا رفت و قرار شد جای حقیقی را بگیرد هافبک مشهدی پرسپولیس از سمت دیگر میدان به بیرون رفت و با لگد به تابلوهای تبلیغاتی سبب واکنش هوادارن پرسپولیس شد، هواداران عاصی که فریاد می زدند: «بازیکن بی اخلاق، نمی خوایم نمی خوایم».

 

پیام درحالیکه در دوران محرومیتش وعده درخشش در برابر استقلال را می داد قبل از دربی مصدوم شد و درحالیکه باید در میدان عصای دست این تیم می شد در کنار خواننده محبوبش بازی را تماشا کرد و پس از بازی با انتشار ویدیویی برای حریف کری خواند.

 

«می خوام کمتر پست بذارم ولی تند تند دلم براتون تنگ میشه» این را در یکی از شبکه های اجتماعی خطاب به هوادارانش گفته است. شاید باید یکی به او بگوید هواداران پرسپولیس هم مدت هاست دلشان برای تو تنگ شده، برای تو که آمده بودی کمک دستشان باشی، برای تو که پدیده بودی!

 

امروز ذوب آهن و آذری آخرین ضربه ها را بر پیکر نحیف پرسپولیس وارد می کنند تا بلکه حق رشد 120 میلیون تومانی صادقیان را از این تیم بگیرند. ولی کسی نیست پاسخ بدهد کدام حق رشد آقایان؟ حق افت پرسپولیس را چه کسی می دهد؟ اتفاقا پیام باید از شما حق کم کاری بگیرد! شما باید بگویید چرا یادش نداده اید چطور حاشیه ها را مهار کند، با تعویض کنار بیاید و بعد از شکست با قدرت بازگردد و در زمين بدرخشد، نه در شبكه‌هاي اجتماعي. واقعا براي كسي كه در همين شبكه‌هاي اجتماعي نشان مي‌دهد به اندازه كافي رشد نكرده و بالغ نشده زور دارد حق رشد بدهي. پسربچه‌اي كه روز به روز كودك‌تر مي‌شود تا در ادامه شايد روزي به سرنوشت بنجامين باتن دچار شود.

 

شاید بهتر باشد از مرتضی فنونی زاده یاد کنیم. مدافع سال های دور پرسپولیس درباره پیام گفته بود: «زمانی که پیام صادقیان در ذوب آهن بازی می کرد مورد مماشات آقایان قرار می گرفت و هر کاری دلش می خواست انجام می داد. او فکر می کند پرسپولیس هم مثل ذوب آهن است».

 

 

بانک ورزش

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها