کد خبر: ۲۸۷۹۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۳۰ دی ۱۳۹۳
توزيع بنزين 400 توماني از ساعت 24 امشب (سه شنبه) قطع مي شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، با عملياتي شدن اين تصميم، از اول بهمن ماه امسال، به ازاي هر ليتر بنزين 400 توماني، دو ليتر بنزين با نرخ 700 تومان در کارتهاي سوخت خودروها و موتورسيکلت ها شارژ خواهد شد.

مالکان خودروهايي که هنوز بنزين 400 توماني را در کارت سوخت خود ذخيره کرده اند، براي تبديل سهميه 400 توماني خود به بنزين 700 توماني بايد تا پايان امشب حداقل يک بار در جايگاه ها، سوختگيري کنند.

در ارديبهشت ماه سال جاري و در زمان شروع فاز دوم هدفمندي يارانه ها، بيش از 2 ميليارد ليتر بنزين 400 توماني در کارت هاي سوخت وجود داشت که در حال حاضر ميزان آن به 400 ميليون ليتر کاهش يافته است.

گزارش ها حاکي از آن است که در روزهاي اخير و پس از اعلام توقف عرضه اين نوع بنزين از ابتداي بهمن ماه، ميزان مراجعه به جايگاه ها افزايش قابل توجهي يافته است.

شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي، دليل اصلي توقف عرضه بنزين 400 توماني را تسهيل در مديريت کارت هاي سوخت اعلام کرده است.

برخي مالکان خودرو در روزهاي اخير با تماس با خبرنگار ايرنا با انتقاد از اعلام يکباره قطع عرضه بنزين 400 توماني خواستار تمديد مهلت استفاده از اين نوع بنزين تا پايان تعطيلات نوروز شده بودند.

به نظر منتقدان، موجودي 400 ميليون ليتري بنزين 400 توماني به علت افزايش سفرهاي برون شهري در نوروز به پايان رسيده و نيازي به اين تصميم عجولانه وجود ندارد.

نکته قابل توجه اين است که با تبديل يک ليتر بنزين 400 توماني به دو ليتر بنزين 700 توماني، هيچ درآمدزايي جديدي براي وزارت نفت ايجاد نشده و تنها نگراني مالکان خودرو را در پي داشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها