کد خبر: ۲۸۹۴۰۸
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
کارلوس مانوئل بریتو لئال کی‌روش» مربی پرتغالی 61 ساله، دستیار آلکس فرگوسن در منچستریونایتد، سرمربی پرتغال در 2010، سرمربی تیم ملی آفریقای جنوبی در راهیابی به جام جهانی 2002 و سرمربی کنونی تیم ملی ایران اکنون در پایان راه قراردادش با تیم ملی فوتبال کشورمان قرار دارد.
به گزارش  پایگاه 598، پس از جام ملت‌های آسیا 2011، فدراسیون فوتبال ایران با کی‌روش برای سرمربیگری تیم ایران مذاکره کرد. کی‌روش به تهران آمد تا از نزدیک شرایط را بررسی کند، مدتی بعد، 25 بهمن 1389 مربیگری تیم ملی فوتبال ایرن را پذیرفت، اما همان شب با ارسال ایمیلی به فدراسیون فوتبال انصراف داد. مدتی گذشت، تا اینکه در 15 فروردین 1390 سرانجام کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران معرفی شد.

او پس از پایان جام ملت‌های آسیا 2011 کارش را با تیم فوتبال ایران آغاز کرد و اکنون با پایان کار تیم ایران در همین جام (2015) زمزمه خداحافظی‌اش به گوش می‌رسد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران یک روز پس از بازی آخرش در جمع خبرنگاران «هرآنچه را می‌خواست قبل از آغاز جام ملت‌ها بگوید، اما نگفته بود»، گفت: «سه عامل دلگرم‌کننده یعنی دعوت فدراسیون، رضایت هواداران و تمایل اکثر بازیکنان عاملی شد که در تیم ملی بمانم و مسأله دیگر هم این بود که احساس کردم بعد از جام جهانی حمایت‌های بیشتری را دریافت می‌کنیم و شرایط بهتری را در تیم ملی خواهیم داشت اما متأسفانه داستان این‌گونه نبود و سناریو برای ما بدتر شد».

گفته‌های این مربی پرتغالی شاید چندان نشانی از «ماندن» ندارد، اما فارغ از اینکه تصمیم مسئولان فدراسیون فوتبال ایران چه خواهد بود، به نظر می‌رسد افکار عمومی یعنی همان رضایت هواداران برای او مهم است و شما مخاطبان نظرتان را اعلام کردید که «کی‌روش بماند یا برود؟»

 

تحلیل محتوای کامنت های کاربران نشان داد که اغلب مردم ازاین مربی پرتغالی رضایت دارند و خواستار ماندن وی در تیم ملی هستند.

 

بشارت کامنت گذاشت «به دلایل بسیار محکمی آقای کی روش باید بماند. ایران در جام خیلی عالی درخشید. باخت نبود همچنانکه در جام جهانی بلطف داوری باخت اینجاهم بلطف داوری باخت. دوست و دشمن به این حقیقت معترف است. آقای کی روش وظیفه بازیکن سازی ندارد ولی بازیکن ساخت و معرفی کرد و چه بازیکنانی. آقای کی روش شجاعت را به سرمربیهای وطنی آموخت. آقای کی روش تاکتیک بازی را آموخت. آقای کی روش نشان داد که از فوتبال مدرن دنیا مطلع است. نشان داد بازیکن سالار نیست. نشان داد بعنوان سرمربی دخالت هیچکس را نمیپذیرد و تسلیم لابی و حکم و توصیه و فرمان هیچکس نمیشود. نشان داد که شرف و غیرت کاری دارد. این مربی باید بماند. باختیم اما سربلند و نه سرافکنده. میزبان مارا برنده میداند. رقبا مارابرنده میدانند. یکی از کارهای این مربی باغیرت عدم پذیرش لوح یادبود از جانب برگزارکنندگان جام بود. وچه با افتخار این کاررا کرد. نشان داد باوجوداینکه پرتغالیست نسبت به مسئولیتش مانند یک ایرانی غیرتمند از حقوق کشوری که درآن اشتغال دارد دفاع میکند.
اگر کسی عرق ملی داشته باشد تعصب پرسپولیسی و استقلالی را باید کنار بگذارد و ایرانی و ملی فکرکند و نظربدهد. آقای کی روش باید بماند تا فوتبال ایران رشد و ترقی کند اما حتما" باید در کنارش مربیان وطنی باشند تا تجارب و دانش اورا بیاموزند.

 

ناشناس نوشت« به نظر بنده باید بماندچون به غیرازآگاهی به دانش روز فوتبال ،ازاحترام و جایگاه بین المللی برخورداراست که متاسفانه هیچ یک از مربیان وطنی دارای شرایطی اینگونه نمی باشند !!! باید بماند چون هرجا که نیاز به اعتراض به ظلمی آشکاردرحق تیم ملی دیده می شود چه در جریان بازی وچه در کنفرانس خبری با مهارت وادبیاتی حرفه ای ودرشان اهالی فوتبال اعتراض می نماید.باید بماند وهمچون مربی اسبق والیبال که طی چندین سال تلاش بی وقفه شادی وغروری غیرقابل وصف را دروجود تک تک هرایرانی بنا نهاد.»
 

 مصطفی کامنت گذاشت: با توجه به سابقه ،ای کی روش و آشنایی و تسلط وی با فوتبال روز جهان و تعصب و غیرتی که نسبت به تیم ایران دارد و با وجود تمام کمبود ها کاستی ها ساخته ،علی الرغم اینکه در تورنمنت هایی مثل جام جهانی یا جام ملت های آسیا مقام نیاوردیم،ولی آیا این حذف شدن ها مثل گذشته است؟؟؟شکست های شرم آور گذشته از کشورهای عربی مثل بحرین کجا و معضل آرژانتین بودن کجا؟؟؟اگر باختیم حداقل آبرومند بود...این مرد بصورت علمی و اکادمیک به فوتبال می نگرد و حتی باید اختیارات او را بیشتر کرد و به او بها داد تا از پایه روی فوتبال ما کار کند.به هر حال هر کس دیگری هم که بیاید همین قدر ها پول می خواهد و زمان می برد تا با تیم ما آشنا شود پس چه بهتر که همین مربی کاردان را حفظ کنیم.

 

ناشناس نوشت «خداییش اینهمه نظر دادین که کیروش بماند مگه کدوم بازی تاکتیکی انجام داد که به دل بشینه غیر اینکه با کرنر و ضربه ایستگاهی گل بزنه تو بازی اخری هم عامل بهم زدن تیم نه اخراج مهرداد پولادی بود و نه بازیکنان بلکه کیروش با تشنجی که نسبت به داور بوجود اورد تمام سیستم و اعصاب بچه ها رو بهم ریخت اگه هم بچه ها سه تا گل زدن از روی تعصب و غیرت ایرونی اونا بوده که در جاهای حساس کم از اونا ندیدیم پس کیروش کاری واسه تیم نکرد مربی وقتی بزرگ باشه که تو همچین شرایطی تیم رو بتونه جمع کنه و تاکتیک مورد نظرشو اعمال کنه»

 

ناشناس دیگر کامنت گذاشت«لطفا بروند از هرجا جلو ضرر گرفته شود منفعت است.دلایل برای رفتن :ایشان محکم تر از دلایل برای ماندنشان است : 1- هزینه ایشان در مقایسه با سایر هزینه ها در ایران زیاد است.2- نتایج کاری ایشان در مدت زمان مشابه سایرین مطلوب ومناسب نیست 3- بازیکن سازی نکرد بلکه بازیکن جمع کرد، گرچه بی نتیجه. 4- به نظر شما اگر غیر از مربی با دانش (آقای کی روش ) داشتیم با پرداخت کمتر از این کمتر هم نتیجه می گرفتیم.»

جام

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها