کد خبر: ۲۸۹۶۴۷
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
عضو مجلس خبرگان افزود: غول رسانه‌ای غربی جوانان را اسیر کرده است و نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی، رهایی‌بخش آنها از این اسارت است
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «نسیم»، آیت‌الله عباس کعبی در دیدار دانشجویان دانشگاه ارومیه در سالن همایش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی و شناخت هرچه بیشتر و مطرح کردن دستاوردهای این انقلاب افزود: نظام مردمی، مستقل و توانمند در معادلات سیاسی و روابط بین‌الملل، حقیقت شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی را به نمایان گذاشته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی با عقلانیت و معنویتی الهی در عصر حاضر شکل گرفت، اظهار داشت: اسلام در عصر حاضر به حیاتی دوباره رسیده که منشأ این حیات، جمهوری اسلامی است و رویکرد انقلاب اسلامی، تمدن‌سازی نوین الهی و اسلامی بر پایه اجتهاد اصیل از کتاب و سنت است و در این مسیر از علوم و فنون بهره برده و در مقابل نظام سلطه و استکبار جهانی ایستاده است.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران باید با دوران انقلاب رنسانس اروپا مقایسه شود، تأکید کرد: انقلاب رنسانس اروپا، دین را زیر سؤال برد، علم و ایمان را از هم جدا و جامعه آن روز که علاقه‌مند به علم آموزی بودند را از دین دور کرد و امروز، تمدن مغرب زمین از منحنی صعود گذشته و در سراشیبی سقوط قرار گرفته است زیرا نظام غرب به نام دموکراسی، استبداد نوینی در روابط بین‌الملل با سرکردگی نظام سرمایه‌داری ایجاد کرده است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آشفتگی و هرج و مرج فرهنگی یکی از مهمترین بحران‌های نظام سلطه غربی است، خاطرنشان کرد: نیکسون در کتاب خود نوشته که ما نمی‌توانیم جوامع خود را مدیریت کنیم زیرا دیگر چیزی به عنوان فرهنگ در جامعه ما وجود ندارد و امروز ما می‌بینیم که گسست خانواده از بحران‌های جامعه غربی است زیرا در غرب ابتدا به بهانه آزادی، زنان را رها کردند؛ این آزادی به مرور زمان به آزادی جنسی، بی بند و باری جنسی و بی اخلاقی جنسی تبدیل شد تا اینکه خانواده از هم گسست و هم‌جنس‌بازی و ازدواج با حیوانات رواج یافت.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تمدن غربی رو به افول است، بیان کرد: انقلاب اسلامی در طول 36 سال، مسیر شش قرن غرب را در جاده‌ای صحیح و بر پایه معرفت صحیح توحیدی طی کرده است و در واقع انقلاب اسلامی ایران که خیزش‌گاه تمدن‌سازی اسلامی است، بر پایه معرفتی و ایدئولوژیک بنا شده است در حالیکه خطای انقلاب رنسانس اروپا، تفکیک علم و ایمان بود.

وی با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی مبتنی بر آشتی و آمیختگی علم و ایمان است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در سایه مدیریت الهی و بر پایه اندیشه مترقی ولایت فقیه شکل گرفت تا جایی رشد علم و فناوری در آن، به میزان 10 برابر سایر کشورها رسید و مدیریت فقهی بر پایه ولایت فقیه، عرصه گسترده‌ای را برای رشد علمی و پیشرفت فراهم کرده است زیرا جنس انقلاب اسلامی از جنس تمدن، علم و ایمان، آزادی و قانون مداری، رحمت و عاطفه، عدالت و پیشرفت و خانواده بنیانی است.

آیت‌الله کعبی به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی اشاره و گفت: این نامه ابتکار عمل بسیار به موقعی برای دعوت جوانان غربی به شناخت حقایق ناب محمدی(ص) بود زیرا راهپیمایی‌ها و کمپین‌هایی که در برابر اهانت‌های به حضرت رسول اکرم(ص) و با عنایت سردمداران غربی صورت گرفت، نشان‌دهنده هویت زنده مسلمانان است اما نامه رهبر معظم انقلاب، حرکتی هجومی بر علیه بنیان‌های سست غربی و برای معرفی حقایق اسلام بود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از کارهای انبیاء آزادی انسان‌ها از غل و زنجیر بود، عنوان کرد: غول رسانه‌ای غربی جوانان را در غل و زنجیر اسیر کرده است که نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی، رهایی بخش آنان از این اسارت است.

وی با بیان اینکه فطرت جوان زنده، حقیقت‌طلب، کنجکاو، عدالت‌گرا، معنویت‌گرا و ضد ظلم و ستم است، تأکید کرد: جوانان غربی اگر واقعا حقایق اسلام را به صورت مستقیم بشناسند، بنیان سست تمدن غربی را از بین برده و جذب اسلام می‌شوند.

آیت‌الله کعبی در توصیه‌ای به جوانان اظهار داشت:‌ جوانان در تحولات سیاسی دچار روزمرگی نشده و گول فضاهای کاذب و سیاه نمایی‌های سیاسی را نخورند؛ پایه کارآمدی انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و مردم سالاری دینی است.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات در ایران اسلامی همیشه تحول‌ساز و تأثیرگذار بوده است؛ اگر رأی مردم  اثرگذاری نداشت، این همه جمعیت برای رأی دادن به کاندیدای مورد علاقه‌شان جمع نمی‌شدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضور مردم در صحنه خود یک پیروزی بزرگ است، گفت: اوج نفوذ دشمن برای فتنه‌گری، انتخابات 88 بود اما آنچه که امروز مهم است، حضور مردم در انتخابات، بصیرت، دشمن شناسی، تلاش برای شناخت ظرفیت‌های انقلاب اسلامی و ایجاد طراوت، شادابی و نشاط مردمی است.

وی با بیان اینکه حضور مردم، انقلاب را سرزنده نگه می‌دارد اما این حضور باید همواره با بصیرت باشد، تصریح کرد: ورای بحث‌های انتخاباتی رسانه‌ای، انتخابات خبرگان رهبری با مسأله ولایت فقیه و توانمندی نظام اسلامی، ارتباط استواری دارد و خبرگان رهبری به خاطر حضور حداقل 86 مجتهد دارای نفوذ مردمی و بینش سیاسی و اجتماعی حاضر در صحنه، نقطه ثقل کارآمد سازی نظام اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنان که ارتش یک کشور همه روزه آماده به کار است و به تسلیحات نوین مجهز می‌شود تا اینکه در روز مبادا و هنگام جنگ از کشور خویش دفاع کند، خبرگان رهبری نیز با 86 خبره ارشد فقهی و با عدالت و تقوا و بینش سیاسی، اوضاع داخلی و شرایط بین‌المللی را رصد کرده و در کمیسیون‌ها جلسه می‌گیرند تا آماده انجام وظیفه برای تعیین رهبری و حفاظت و صیانت از رهبری باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: وظایف و مسؤولیت‌های کلیدی خبرگان رهبری سبب شده که دشمنان رغبت می‌کنند تا یکایک افراد مجلس خبرگان را مورد مطالعه قرار داده و تلاش می‌کنند تا روزنه‌های نفوذی به آن داشته باشند و متاسفانه برخی از جریان‌های رسانه‌ای به دنبال تنزل جایگاه خبرگان در حد رقابت‌های حزبی و جناحی هستند در حالیکه خبرگان رهبری جولان‌گاه احزاب گروه‌ها نبوده و یک مجلس کارشناسی و نخبگی است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها