کد خبر: ۲۹۰۰۵۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
مدافع سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: «کی روش با چه جراتی می‌گوید که ما حق اظهارنظر نداریم و بعضی مربیان توانایی نشستن روی نیمکت مربیگری را ندارند؟»

به گزارش پایگاه 598، رحمان رضایی به شدت نسبت به عملکرد کارلوس کی روش انتقاد دارد. وی که به واسطه سال‌ها حضور در فوتبال ایتالیا و بازی در تیم‌های پروجا، مسینا و سیه‌نا تجربیات بسیاری دارد و با مربیان بزرگی کار کرده اعتقاد دارد که حضور کی روش نتوانسته بازدهی خوبی برای فوتبال ما داشته باشد. او ادامه همکاری سرمربی تیم ملی را با فدراسیون فوتبال نمی‌‌پسندد.

 

* به عنوان مدافع سابق تیم ملی عملکرد خط دفاعی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- اگر نگاه کلی فقط به خط دفاعی بیندازیم باید بگویم عملکرد خوبی داشتند و اجازه ندادند در سه بازی اول دروازه تیم ملی خیلی تهدید شود.

 

* اما در بازی با عراق و زمانی که 10 نفره شدیم و خط دفاعی تحت فشار قرار گرفت سه گل دریافت کردیم.

- آن بازی شرایط خاص خودش را داشت. ضمن اینکه شرایط جسمانی بازیکنان هم مطلوب نبود. این مساله حتی در بازی با امارات هم دیده شد و ما دیدیم که مدافعان ما می‌ایستادند و مهاجمان حریف به راحتی با توپ مانور می‌دادند.

 

* بعضی از کارشناسان معتقدند که نباید مقابل تیم‌های حوزه خلیج فارس هم تدافعی بازی کنیم.

- من هم اعتقاد دارم که این مدل بازی کردن جای انتقاد دارد. چهار سال است که ما نتیجه‌گرا شده‌ایم و فقط برای نتیجه بازی می‌کنیم. البته که نتیجه مهم است اما پس فوتبال زیبا چه می‌شود. چهار سال است که دفاعی بازی می‌کنیم و هیچ نتیجه‌ای هم نگرفتیم.

 

* اما چند بازیکن مثل رضاییان، امیری، غفوری و پورعلی گنجی معرفی شدند.

- به نظر شما باید در این 4 سال همین 4 بازیکن تحویل فوتبال ما شود. یعنی سالی یک بازیکن. این همه هزینه کردیم که نتیجه‌اش این باشد. اگر این اتفاق هم نمی‌افتاد که دیگر حرفی برای گفتن نداشت.

 

* چطور؟

- کی روش این چند بازیکن را معرفی کرد تا بگوید کاری کرده است. هر کدام از این 3، 4 بازیکن هم 4، 5 تا بازی ملی بیشتر ندارند. واقعا در لیگ ما بازیکن دیگری نبود. به نظرم نتیجه کار کی روش صفر بوده است. شما ببینید در این سه سال و 9 ماه چقدر به لیگ توجه کرد. چقدر برای پرورش بازیکن وقت گذاشت. ضمن اینکه اگر خسرو حیدری، بیگ‌زاده و منتظری مصدوم نمی‌شدند به این چند بازیکن بازی هم نمی‌رسید. من یک سوال دارم.

 

* بفرمایید؟

- خیلی دوست دارم کی روش به این سوال جواب دهد. در فوتبال نتیجه‌گرایی که او ارائه می‌داد در این چهار سال چه نتیجه‌ای گرفت؟ واقعا چه جوابی دارد؟ خیلی جالب است حدود دو ماه لیگ را تعطیل می‌کنند که از این مدت تعطیلی برای آماده‌سازی تیم‌ها در لیگ قهرمانان اروپا و حتی لیگ قهرمانان آسیا استفاده می‌شود. حالا ایشان تیم را دو ماه در اختیار داشتند و نتوانستند برای چهار تا بازی آماده‌شان کنند و دیدیم که مقابل امارات کم آوردند.

 

* اما مقابل عراق 80 دقیقه 10 نفره بازی کردند و بعد از 120 دقیقه کار به ضربات پنالتی کشیده شد.

- گفتم که آن بازی شرایط خاص خودش را داشت.

 

* کی روش قرارداد دارد اما با وجود همه گلایه‌هایش مبنی بر نداشتن بازی تدارکاتی و... همچنان تمایل به ادامه فعالیت با تیم ملی دارد و...

- وقتی از جایی پیشنهاد ندارد کجا برود از ایران بهتر که هر تصمیمی بخواهد برای فوتبال ما بگیرد. لیگ را تعطیل کند، مدام در آفریقا اردو بگذارد و... تیم‌های عربی یک روز با این شرایط او را تحمل نمی‌کنند. کی روش در اروپا هم نمی‌تواند مربیگری کند. پس کجا برود از اینجا بهتر.

 

* کی روش در آخرین مصاحبه‌اش علیه حمید درخشان و امیر قلعه‌نویی صحبت کرد و...

- در فوتبال، همه اهالی فوتبال حق اظهارنظر دارند. ایشان که ادعای اروپایی بودن و حرفه‌ای‌گری می‌کند و مدام از دموکراسی می‌گوید خودش می‌داند دموکراسی یعنی چه؟ اصلا با چه جراتی می‌گوید که ما حق اظهارنظر نداریم و بعضی مربیان توانایی نشستن روی نیمکت مربیگری را ندارند؟ اگر او به خودش حق می‌دهد که اینطور حرف بزند پس اهالی فوتبال که اکثرشان برای تیم ملی بازی کرده و زحمت کشیده‌اند خیلی مستحق‌تر برای اظهار نظر هستند. آدمی که به قول خودش حرفه‌ای است چطور ساده‌ترین اصل که همان نقد و اظهارنظر است را از ما نمی‌پذیرد. کی روش به جای اینکه برای فوتبال ما تعیین تکلیف کند و بگوید اظهارنظر نکنیم خودش ساکت شود! همه حق دارند درباره فوتبال حرف بزنند، حالا عده‌ای درست و عده‌ای هم اشتباه می‌کنند. او چکاره است که می‌گوید کسی درباره فوتبال حرف نزند.

 

* پس شما مخالف ماندن کی روش هستید؟

- صددرصد. او به درد فوتبال نمی‌خورد. دو ماه بازیکنان را در اختیار داشت اما نتوانست برای چهار تا بازی آنها را آماده کند. در جام جهانی هم همینطور و آنجا هم همه دیدند که در بازی سوم بچه‌ها به لحاظ بدنی کم آورده بودند. او با توجه به قرارداد آنچنانی و اختیارات کامل باید نتیجه آنچنانی هم می‌گرفت اما به نظرم نتیجه عملکردش صفر بود.

ایران ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها