کد خبر: ۲۹۰۱۲۴
زمان انتشار: ۱۳:۲۴     ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
ايسنا/ يک متخصص دندانپزشکي کودکان تاکيد کرد که استفاده از خميردندان براي کودکان زير دو سال توصيه نمي‌شود.

دکتر مهسا همتي در گفت‌وگويي با اشاره به اهميت تميز کردن دندان‌ها در سنين کودکي، گفت: والدين بايد از شش ماهگي تا سه سالگي فضاي دنداني کودک را پس از هر بار شير خوردن يا غذا خوردن با پنبه خيس تميز کنند.

اين متخصص دندانپزشکي کودکان با بيان اينکه براي کودکان زير دو سال نيازي به استفاده از خمير دندان براي مسواک زدن نيست، گفت: استفاده از خمير دندان در کودکان در سنين بين دو تا سه سالگي بايد تحت مشاوره پزشک باشد.

همتي با بيان اهميت توجه به دندان‌هاي شيري، افزود: توصيه مي‌شود براي کودکان بعد از سن سه سالگي از خميردندان‌هاي مخصوص اطفال استفاده شود.

وي افزود: از سن حدود دو و نيم سالگي به بعد کودک بايد با همکاري والدينش مسواک بزند و به محض بروز پوسيدگي و قبل از درد گرفتن دندان‌ها با مراجعه به دندانپزشک نسبت به ترميم آنها اقدام کند.

اين متخصص دندانپزشکي کودکان افزود: ريشه دندان‌هاي شيري بايد تا قبل از رويش دندان‌هاي دائمي در دهان باشد و هنگام رويش دندان‌هاي دائمي، دندان‌هاي شيري لق شوند و بيافتند، در غير اينصورت دندان‌هاي دائمي سر جاي خود بيرون نمي‌آيند و کج مي‌شوند.

همتي با تاکيد بر اهميت توجه به سلامت دندان‌هاي دائمي در افراد گفت: به محض رويش دندان‌هاي دائمي بايد از مسواک و خمير دندان ويژه بالغين استفاده شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها